AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #1 Del Skrevet 27. september 2023 Tenker på vinter ferie. Er det noen som har erfaring av å reise ti Egypt .? Anonymkode: 09c02...a14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #2 Del Skrevet 27. september 2023 Er ustabilt der politisk og ikke så veldig trygt å reise utenfor tursitomerådene. Anonymkode: ecfe7...a3b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #3 Del Skrevet 27. september 2023 Er sjau og spetakkel de fleste plasser hvor muslimer er i flertall. Ville holdt meg unna. Anonymkode: 9ba6f...d31 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #4 Del Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Er ustabilt der politisk og ikke så veldig trygt å reise utenfor tursitomerådene. Anonymkode: ecfe7...a3b Det er ikke trygt utenfor hotellområdet engang, spesielt ikke for jenter og kvinner. To mannlige bekjente av meg ble lurt inn i en turistbutikk som selger typisk juggel og piratkopier, de ble truet av fire menn til å kjøpe ting der. Anonymkode: 9a702...60c 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #5 Del Skrevet 27. september 2023 Reis til turiststeder og til Three corners hotel. Anonymkode: 0404d...5dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #6 Del Skrevet 27. september 2023 Hvis du er mann og reiser med sønnen din så er det trygt. Er du kvinne og reiser alene, med venninne eller døtre så velg noe annet. Seriøst. Det er allmennkunnskap at Egypt kanskje er det verste landet for kvinner å oppholde seg i. Faktisk er det flere som sier at Afghanistan er bedre for kvinnelige turister. Det sier litt. Bare velg et annet reisemål og spar deg for traumer . Anonymkode: c619a...6bd 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eli* Skrevet 27. september 2023 #7 Del Skrevet 27. september 2023 Oi-oi. Vi er et par, jeg er syk derfor går ingen sted uten mann. Tyveri, diverse jux gjør meg i overkanten nervøs. Jeg spurte om Egypt fordi det var en typisk reisemål for russere og ukrainere før krigen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 27. september 2023 #8 Del Skrevet 27. september 2023 https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_egypt/id2415880/?expand=factbox2858409 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #9 Del Skrevet 27. september 2023 Tyveri forekommer en god del, men tafsingen og generell seksuell trakassering er helt ekstrem der borte. Det er litt bedre hvis man reiser og alltid er sammen med en mann, men selv da må man regne med ubehagelige og/eller ekle opplevelser. Trist fordi det er jo så masse spennende å se, men av prinsipp ville jeg aldri anbefalt å reise dit. Anonymkode: 60e40...94b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 27. september 2023 #10 Del Skrevet 27. september 2023 Er nok ikke et land jeg ville reist til, med mindre dere er ute etter «et eventyr utenom det vanlige» 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #11 Del Skrevet 27. september 2023 Spørs hvor du skal? er i Sharm el sheik nå, og har vært der mange ganger. Men er der kun for sol og varme. Er på noen utflukter med Amisol, og holder oss stort sett på hotellet. Ikke opplevd noe ubehagelig og de er veldig hyggelige på hotellet og supermarkedene/butikkene i nærheten her. men tar man taxi inn til gamlebyen og områdene der er de mer pågående og det gidder jeg ikke. Anonymkode: 8a9ff...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #12 Del Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvis du er mann og reiser med sønnen din så er det trygt. Er du kvinne og reiser alene, med venninne eller døtre så velg noe annet. Seriøst. Det er allmennkunnskap at Egypt kanskje er det verste landet for kvinner å oppholde seg i. Faktisk er det flere som sier at Afghanistan er bedre for kvinnelige turister. Det sier litt. Bare velg et annet reisemål og spar deg for traumer . Anonymkode: c619a...6bd Nå får du gi deg! Har du vært der selv? Jeg har vært der mange ganger, både sommer og vinter, både i Kairo, Hurghada, Sharm El Sheikh og andre mindre turistpregede steder. Med både vett og sunn fornuft er det ikke er problem å feriere der! De har også et eget turistpoliti, de går langt for å sørge for turisters trygghet. Anonymkode: dca9d...c63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eli* Skrevet 27. september 2023 #13 Del Skrevet 27. september 2023 Åh, takk. Jeg tenkte meg ikke noe større, bare sol og varme og snorkling for mann. Sharm el sjeik eller Hurgada. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 27. september 2023 #14 Del Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tenker på vinter ferie. Er det noen som har erfaring av å reise ti Egypt .? Anonymkode: 09c02...a14 Lytt til UD sine reiseråd her ! Ikke hør på KG. Det kan sikkert være trygt, men er det behagelig ? Det er veldig mange selgere der som aldri vil gi deg fred, og verst er det rundt turistmagnetene som pyramidene blant annet. Tåler du ikke disse innpåslitne selgerne og vet at du kan overse de høflig bare glem å reise dit. Det blir garantert en av de tingene som foringer din ferie. Sjansen for å bli rammet av terror er nok liten uansett. Fordi Egypt vet også å forsvare sin turisme. Men er det behagelig, at du får en god ferie ? Det er akkurat dette du må spørre deg selv om. Jeg hadde reist om det var meg alene, hadde ikke tatt med meg noen jeg skulle stått til ansvar for som barn eller andre. Alt handler om risikovurdering ovenfor egen sikkerhet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eli* Skrevet 27. september 2023 #15 Del Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Spørs hvor du skal? er i Sharm el sheik nå, og har vært der mange ganger. Men er der kun for sol og varme. Er på noen utflukter med Amisol, og holder oss stort sett på hotellet. Ikke opplevd noe ubehagelig og de er veldig hyggelige på hotellet og supermarkedene/butikkene i nærheten her. men tar man taxi inn til gamlebyen og områdene der er de mer pågående og det gidder jeg ikke. Anonymkode: 8a9ff...7d7 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Spørs hvor du skal? er i Sharm el sheik nå, og har vært der mange ganger. Men er der kun for sol og varme. Er på noen utflukter med Amisol, og holder oss stort sett på hotellet. Ikke opplevd noe ubehagelig og de er veldig hyggelige på hotellet og supermarkedene/butikkene i nærheten her. men tar man taxi inn til gamlebyen og områdene der er de mer pågående og det gidder jeg ikke. Anonymkode: 8a9ff...7d7 Ja, jeg tenkte meg ikke noe eventyr : sol, varme og snorkling. Bekymret bare for hvordan er det å komme fra flyplassen til hotell. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Spørs hvor du skal? er i Sharm el sheik nå, og har vært der mange ganger. Men er der kun for sol og varme. Er på noen utflukter med Amisol, og holder oss stort sett på hotellet. Ikke opplevd noe ubehagelig og de er veldig hyggelige på hotellet og supermarkedene/butikkene i nærheten her. men tar man taxi inn til gamlebyen og områdene der er de mer pågående og det gidder jeg ikke. Anonymkode: 8a9ff...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #16 Del Skrevet 27. september 2023 Hvorfor ikke Samos, ligger rett utenfor Tyrkia og er Gresk. Anonymkode: ecfe7...a3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visla Skrevet 27. september 2023 #17 Del Skrevet 27. september 2023 Antiviruset skrev (2 minutter siden): Lytt til UD sine reiseråd her ! Ikke hør på KG. Det kan sikkert være trygt, men er det behagelig ? Det er veldig mange selgere der som aldri vil gi deg fred, og verst er det rundt turistmagnetene som pyramidene blant annet. Tåler du ikke disse innpåslitne selgerne og vet at du kan overse de høflig bare glem å reise dit. Det blir garantert en av de tingene som foringer din ferie. Sjansen for å bli rammet av terror er nok liten uansett. Fordi Egypt vet også å forsvare sin turisme. Men er det behagelig, at du får en god ferie ? Det er akkurat dette du må spørre deg selv om. Jeg hadde reist om det var meg alene, hadde ikke tatt med meg noen jeg skulle stått til ansvar for som barn eller andre. Alt handler om risikovurdering ovenfor egen sikkerhet. Nå må du gi deg. jeg har vært blant annet i Cairo, Luxor, Alexandria, Siwa, Hurghada og Sharm el Sheik (mange ganger, både med og uten barn). ferien min har aldri blitt ødelagt av «innpåslitne» Egyptere. Ja de har en annen kultur, akkurat som at selgerne i Tyrkia også kan oppleves som påtrengende for oss nordmenn. men jaggu synes jeg ikke spanjolene var innpåslitne på Gran Canaria og i Torrevieja som blond tenåring på familieferie også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #18 Del Skrevet 27. september 2023 Eli* skrev (5 minutter siden): Ja, jeg tenkte meg ikke noe eventyr : sol, varme og snorkling. Bekymret bare for hvordan er det å komme fra flyplassen til hotell. Reis med Amisol. Bestill med buss fra flyplassen. Bo på Sharm Reef hotell. Der er fint å snorkle utenfor stranden. Meld deg på snorkleturen med sjørøverskuta til White Island😄🥳 de har også flere snorkle og dykketurer bodd der mange ganger, og kan virkelig anbefales Anonymkode: 8a9ff...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 27. september 2023 #19 Del Skrevet 27. september 2023 Visla skrev (Akkurat nå): Nå må du gi deg. jeg har vært blant annet i Cairo, Luxor, Alexandria, Siwa, Hurghada og Sharm el Sheik (mange ganger, både med og uten barn). ferien min har aldri blitt ødelagt av «innpåslitne» Egyptere. Ja de har en annen kultur, akkurat som at selgerne i Tyrkia også kan oppleves som påtrengende for oss nordmenn. men jaggu synes jeg ikke spanjolene var innpåslitne på Gran Canaria og i Torrevieja som blond tenåring på familieferie også. Ja som Tyrkia og Spania ! Men det har endret seg drastisk ! I dag er det å bli plaget av selgere i Tyrkia noe som ikke tolereres av Tyrkias sine myndigheter, noe som hører tidlig 90 tallet til. Det samme med Gran Canaria. Hellas har omtrent blitt kvitt problemet totalt. Har aldri opplevd det der, jo de spør om du vil entre en restaurant og du sier nei er det uten noen sure miner. Slik er det ikke i Egypt! De er ekstremt pågående. Tåler du dette og takler det ? Null problem, men ikke fordekke at dette skjer i stor skala. For det er akkurat det som skjer. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #20 Del Skrevet 27. september 2023 Jeg er muslim og har snakket med egyptere i moskeen som har advart mot å reise dit akkurat nå. På grunn av den ustabile situasjonen der nede, og mange desperate mennesker som vil tømme turister for det de kan av penger. Til og med ved turist attraksjoner som ved pyramidene hvor det er politi i samme område kan de presse deg for penger. Et vakkert land. Men akkurat nå så er det bedre å vente. Anonymkode: 84897...48f 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå