Raven.Writingdesk Skrevet 27. september 2023 #21 Del Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): På arbeidsplassen min har det alltid tidligere vært markeringer og gaver til ansatte som har jobbet i 25 år. I sommer passerte jeg 25-årsgrensa, og det vanlige har vært at markeringen har funnet sted på sommeravslutningen, men det skjedde altså ikke noen ting. Det er ikke det at det er så voldsomt viktig for meg å få denne oppmerksomheten, men samtidig føler jeg på at det er litt stusselig å bli forskjellsbehandlet. Nå skal det sies at det har vært en litt spesiell situasjon de siste årene med bl.a. en krevende sammenslåingsprosess, så det kan jo ha blitt litt avglemt i den sammenhengen. Er det dumt av meg å minne personalavdelingen på at jeg faktisk har jobbet jr i 25 år nå? Anonymkode: a5d03...4ba Nei det er ikke dumt, spesielt når du vet at dette har blitt markert tidligere. Du gir personalavdelingen en sjans til å komme i posisjon i stedet for å gå rundt å brygge på misnøye du potensielt sprer videre i ansattgruppa (som kan være forståelig når man føler seg avglemt) - også kan det være at i sammenslåinga har de som tidligere holdt styr på slike ting blitt usikre på hva som er gjeldende normer nå. Jeg ville sagt det på en vennlig måte jeg: «Da Gry fikk sin 25 års markering for 3 år siden begynte jeg å se frem til den dagen jeg hadde jobbet her i 25 år. Det har jeg nå i sommer, også lurer jeg på om dette fortsatt feires og markeres hos oss, fordi da kan jeg jo bake en liten kake jeg tar med også» - noe sånt er jo VELDIG fin måte å si det på også gir du den en tankevekker gratulerer med 25 års dag og takk for innsatsen som yrkesaktiv del av det skattebetalende samfunnet ! 🎉🥳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 27. september 2023 #22 Del Skrevet 27. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sånt er vanskelig. Jeg opplevde noe lignende to ganger i min forrige jobb. Alle pleier få oppmerksomhet når de får baby - jeg fikk absolutt ingen ting. Alle pleier få oppmerksomhet ved rund dag - jeg fikk ingen ting. Jeg sa ikke noe, men jeg følte meg dårlig behandlet og lite verdsatt, og endte opp med å mistrives og til slutt slutte.. Anonymkode: 2f9dd...2ad Det du beskriver er annerledes. Gave for 25 års ansettelse er antakelig nedfelt i personalhåndboken eller avtale i bedriften. Bare å di fra til HR. Endret 27. september 2023 av Brunello 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #23 Del Skrevet 27. september 2023 Jeg ville hørt, det har sannsynligvis skjedd en feil. Jeg arbeider som mellomleder tidligere, og hadde ikke innsyn i slike detaljer og dette ble styrt fra de som satt på lønn. Alikvell var de såpass surrete at de glemte både markeringer og runde tall, så jeg måtte stadig minne de på det. Men siden jeg ikke hadde innsyn så klarte jeg ikke å fange opp alt, utrolig flaut. Når det gjelder gaver med markeringer har mange bedrifter gått bort fra det siden det er nye skatteregler på det. Anonymkode: 02616...f8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #24 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nå er vi ikke i USA. Hos oss får en gavekort på flere tusen kr ved runde dager og 25 år. Så jeg ville ha sagt fra. Hadde det vært blomster og konfekt hadde jeg kanskje ikke brydd meg Anonymkode: 10e1f...183 Kommer helt an på bedriften og hvem man er. Noen får mye oppmerksomhet, noen får mindre og andre får ingen. Trynefaktor. Anonymkode: 382bb...835 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #25 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nå er vi ikke i USA. Hos oss får en gavekort på flere tusen kr ved runde dager og 25 år. Så jeg ville ha sagt fra. Hadde det vært blomster og konfekt hadde jeg kanskje ikke brydd meg Anonymkode: 10e1f...183 Flere tusen? Hva betaler dere i gavekassa? Vi får 500 kr ved 25 år eller rundt år. Anonymkode: 73ec2...7ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #26 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Flere tusen? Hva betaler dere i gavekassa? Vi får 500 kr ved 25 år eller rundt år. Anonymkode: 73ec2...7ab Jeg tenker beløpet kommer fra bedriften selv. Altså en faktisk belønning for å ha vært lojal over mange år istedenfor en dugnad fra kollegaer for syns skyld. Dugnad er forøvrig noe jeg er helt imot på en arbeidsplass. Anonymkode: a437a...0c1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå