AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #1 Del Skrevet 27. september 2023 Hvordan forholder dere dere til kaffe/koffein i svangerskapet? Ser at 1-2 kopper er innenfor norske helsemyndigheter sine råd, men ser andre steder at det bør være "minst mulig". Hva gjør dere? Anonymkode: 0739a...3af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #2 Del Skrevet 27. september 2023 Forholdt meg til norske helsemyndigheters råd, og drakk 1-2 kopper hver dag. I tredje trimester mistet jeg lysten på kaffe, men fram til det drakk jeg litt kaffe hver dag. Anonymkode: 11f50...aeb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #3 Del Skrevet 27. september 2023 Jeg holdt meg unna koffein, det er sentralnervestimulerende og avhengighetsskapende så ville ikke fore baby med det. Er en kort periode så ikke noe problem å holde seg unna akkurat da. Anonymkode: c2dcc...bfa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #4 Del Skrevet 27. september 2023 Holdt meg til norske retingslinjer, med 1-2 kopper kaffe. Jeg tok gjerne 1 skje koffein-kaffe og 1 skje koffein-fri kaffe, så jeg fikk 3-4 kopper kaffe, med koffein-dosen til 1-2 kopper. Anonymkode: b7e2d...340 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #5 Del Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg holdt meg unna koffein, det er sentralnervestimulerende og avhengighetsskapende så ville ikke fore baby med det. Er en kort periode så ikke noe problem å holde seg unna akkurat da. Anonymkode: c2dcc...bfa Man forer ikke babyen med det. Tror du magesekken din er forbundet med navlestrengen...? Litt av det som går i ditt blod, går over til babyen. LITT. Ikke alt. Og det er derfor LITT koffein er helt ok, mens mye ikke er det. Anonymkode: b7e2d...340 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #6 Del Skrevet 27. september 2023 Ca 1-2 kopper med koffein (kaffe, cola, hva enn). Det ble noen ganger 3 her og der og enkelte dager ingenting. Anonymkode: 62caa...eeb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #7 Del Skrevet 27. september 2023 Har/hatt flere gravide rundt meg nå og alle drikker/drakk en til to kopper daglig. Og ei klarte ikke lukten av kaffe, så hun avstod. Noe hun syntes var rart, siden hun er en kaffeelsker. Men da ble det enkelt for henne å avstå fra kaffe i noen mnd Anonymkode: 0a813...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 27. september 2023 #8 Del Skrevet 27. september 2023 Drikker én om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #9 Del Skrevet 27. september 2023 Drikker en om dagen, to innimellom. Anonymkode: 11ad9...67e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #10 Del Skrevet 27. september 2023 Mellom 1 - 4 kopper. Ikke tenkt over det.. men så spiser jeg også som før. Aner virkelig ikke hva som står på de listene over ting man ikke skal spise 😅🤪 Holder meg til sunn fornuft. Og selvfølgelig ikke alkohol eller røyk. Men det går vel under sunn fornuft ☺️ Anonymkode: 6f524...500 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #11 Del Skrevet 27. september 2023 Mistet egentlig litt lysten på kaffe når jeg ble gravid… men hender jeg kjøper meg en latte i ny og ne om det skulle friste🙈 Anonymkode: 9a1db...5a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 27. september 2023 #12 Del Skrevet 27. september 2023 Har holdt meg til koffeinfri kaffe, drikker ikke så mye av det uansett, kanskje 3 kopper i uka. Savner mer å drikke te. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 27. september 2023 #13 Del Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Mellom 1 - 4 kopper. Ikke tenkt over det.. men så spiser jeg også som før. Aner virkelig ikke hva som står på de listene over ting man ikke skal spise 😅🤪 Holder meg til sunn fornuft. Og selvfølgelig ikke alkohol eller røyk. Men det går vel under sunn fornuft ☺️ Anonymkode: 6f524...500 Sunn fornuft er vel og bra, men akkurat de kostholdsrådene for gravide kan nok være en god idé å ta en titt på allikevel. Visse typer mat kan inneholde bakterier, mikroorganismer og miljøgifter som folk flest takler helt fint, men som kan føre til f.eks veksthemning og spontanabort hos fostre. En teskje uflaks skal kanskje til, men hvem har vel ikke opplevd litt uflaks innimellom? Når vi har så mange alternativer innen mat som vi har idag, ville jeg ikke tatt sjansen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #14 Del Skrevet 27. september 2023 Har helt gått over til koffeinfri. Ikke fordi jeg tror at inntak av mengder innenfor det som er anbefalt er farlig på noen måte, men jeg trengte å slutte uansett (var helt usannsynlig avhengig av kaffe, så det var en tung uke å få det ut av systemet😅). Jeg har tatt et par bokser pepsi max på en kort offshoretur jeg var på forrige uke. Det står kjøleskap fylt opp med greiene over alt hvor man går, så vanskelig å la være. Men drikker ikke det hjemme. Anonymkode: 4da48...d59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #15 Del Skrevet 27. september 2023 Neida, jeg har kaffen min i kjøkkenskapet jeg. Anonymkode: c3187...80e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjoheiii Skrevet 27. september 2023 #16 Del Skrevet 27. september 2023 Et par kopper går fint jeg mistet lysten på kaffe hele første trimester😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #17 Del Skrevet 27. september 2023 Kos deg med 1-2 kopper Personlig slutta jeg å drikke kaffe og drakk heller Battery 1-2 ganger i uka eller ved behov. Mamma politiet og andre besserwissere vil nok uansett prøve å si noe på det, men er du veldig usikker på koffein vil jeg anbefale deg å snakke med en jordmor eller annet helsepersonell Anonymkode: 952e9...04e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå