Gå til innhold

Prevensjon er begges ansvar. Hvor vanskelig kan det være?

Gjest MUSK!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det kan kvinner slippe også, det er helt valgfritt å få barn. 

Anonymkode: 024ac...581

ikke hvis prevensjonen svikter. Da er det enten å måtte igjennom en abort eller å gjennomgå et svangerskap og en fødsel med mulige komplikasjoner. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maleficenta skrev (1 time siden):

vedder på at det ikke er sant. At du kun bruker det som unnskyldning fordi du ikke gidder å bruke kondom. Er oga sånne som deg at kjønnssykdommer spres rundt

Faktisk er min kone også en som legger merke til forskjellen og dermed var det HUN som ville begynne på pillen. Jeg måtte sette ned foten noen ganger.

Men det er interessant det du sier, for det er VELDIG mange som ikke kjenner forskjell.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (1 time siden):

Faktisk er min kone også en som legger merke til forskjellen og dermed var det HUN som ville begynne på pillen. Jeg måtte sette ned foten noen ganger.

Men det er interessant det du sier, for det er VELDIG mange som ikke kjenner forskjell.

bra du er gift og ikke ligger rundt, for hadde du ligget rundt med din innstilling, hadde ikke det gått bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kvinner skal ikke måtte ødelegge kroppen sin for at DU skal få maksimal nytelse. 

Anonymkode: 766c7...62b

Det har jeg heller aldri sagt. Voldsomt aggressivt!

Kvinner bør også bruke prevensjon i likhet med menn. Det er ikke bare menns ansvar.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (6 minutter siden):

Det har jeg heller aldri sagt. Voldsomt aggressivt!

Kvinner bør også bruke prevensjon i likhet med menn. Det er ikke bare menns ansvar.

Nei, vi bør ikke bruke noe som ødelegger kroppen vår. Det er ingen "likhet", så lenge deres prevensjon er bivirkningsfri og vår gir oss masse plager, fra nedsatt sexlyst, vektøkning, depresjon, uren hud, hodepine til blodpropp og lammelser. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, vi bør ikke bruke noe som ødelegger kroppen vår. Det er ingen "likhet", så lenge deres prevensjon er bivirkningsfri og vår gir oss masse plager, fra nedsatt sexlyst, vektøkning, depresjon, uren hud, hodepine til blodpropp og lammelser. 

Igjen, ikke meningen å være anonym. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofakona skrev (På 27.9.2023 den 14.08):

Enig...i alle slike innlegg er det mannen som for kjeft for ikke bruke kondom og at at mannen ikke vil bli far...men hvorfor kan ikke kvinner kreve at mannfolk bruker kondom? Begge parter vet jo at de kan bli gravid om de ikke bruker noe prevensjon...en kvinne kan ikke komme og være offer når de begge hadde sex. Og hun lot de ha sex uten kondom. 

Jeg startet ganske tidlig å ha sex med kjæresten når hun var 14 og jeg skulle bli men enda var 13. Brukte både pille og kondom de første årene. Hun var den som tok opp at hun ikke ville lenger bruke kondom når det var som tryggest siden hun fortsatt brukte pillen. Fordi hun likte ikke følelsen av kondom like mye som de få gangene vi før hadde hatt sex uten kondom. Når det ble slutt når vi var 18 og jeg fikk nye kjærester, ville de aldri bruke kondom. Når jeg hadde tilfeldig sex var det uaktuelt å ikke bruke kondom men fikk stadig vekk høre klage om at det var ikke like godt. Fleste ville gjøre oralt først fordi det både føltes bedre og de likte ikke smaken av eller lukten fra kondomen så det var uaktuelt å gjøre oral etter sex. 

Jeg har kvinnelige venninner som fra 16 og videre som måtte bruke morgen etterpillen, tok abort eller fikk barn. Jeg hørte aldri at de skyldte på mannen fordi de såpass at de innrømte at det var de selv som ikke likte følelsen av kondom. Selv de som er laget for å gi kvinner bedre følelse eller er ekstra tynne. En gang satt vi en hel gjeng og snakket, ca 65-70% sa de var enige at de heller villet ha sex med strapon da dildo føltes bedre enn kondom.

Synd det ikke finnes en 24 timers pille menn kan brukes hvor du bare skyter blank skudd.

Anonymkode: c172a...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker jeg p-piller slik at vi kan nyte sex uten kondom ❤️ føles mye bedre og mer intimt uten og vi vurderer nok en liten etterhvert så mannen kan ikke kutte tråden enda 😄

Utover det så er prevensjon selvfølgelig begge sitt ansvar. 

Anonymkode: 7e293...648

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men dere kan ta ansvar med å avstå dere og dersom prevensjonen plager dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (16 minutter siden):

Men dere kan ta ansvar med å avstå dere og dersom prevensjonen plager dere?

Hvis vi avstår fra sex med ektemann eller samboer over tid, blir vi jo dumpet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den enkeltes ansvar å beskytte seg. Mannen har like mye ansvar som kvinnen, og skal ikke stole på at hun tar ansvaret på begges vegne. Menn som ikke ønsker seg barn, bør bruke kondom, også i langvarige forhold. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Liker ikke" å bruke prevensjon, fratar ingen fra ansvaret om å beskytte seg selv. Folk som lyver om å bruke prevensjon, er selvsagt ikke greit, men for å beskytte seg selv, burde man sikre seg selv, før man stoler på fremmede.  Alternativet er å ikke ha sex. Om man er i et forhold må man kunne forvente lojalitet og kunne ha en samtale om prevensjon, og finne en løsning begge kan leve med.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var ungdom og vi hadde sex-ed, lærte vi om den kvinnelige motsatsen til kondom. Så, akkurat som med P-piller, finnes det alternativer for begge kjønn der.

Det blir for dumt om man sier "jeg liker ikke følelsen av gummi, derfor må DU bruke pille" eller "jeg liker ikke å bruke pille, derfor må DU bruke gummi". Det er bare ansvarsfraskrivelse. Begge kjønn har faktisk flere muligheter her, og vil man ikke benytte noen av dem og ikke vil ha barn heller, får man klare seg uten pulings. Og, er du ute på byen og blir med/tar med noen hjem er din forplantningsevne ditt ansvar, uavhengig av kjønn.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

knooters skrev (16 timer siden):

Da jeg var ungdom og vi hadde sex-ed, lærte vi om den kvinnelige motsatsen til kondom. Så, akkurat som med P-piller, finnes det alternativer for begge kjønn der.

Det blir for dumt om man sier "jeg liker ikke følelsen av gummi, derfor må DU bruke pille" eller "jeg liker ikke å bruke pille, derfor må DU bruke gummi". Det er bare ansvarsfraskrivelse. Begge kjønn har faktisk flere muligheter her, og vil man ikke benytte noen av dem og ikke vil ha barn heller, får man klare seg uten pulings. Og, er du ute på byen og blir med/tar med noen hjem er din forplantningsevne ditt ansvar, uavhengig av kjønn.

men kondomer fpr man jo tak i overalt. Femidom er mye vanskeligere å få tak i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvis vi avstår fra sex med ektemann eller samboer over tid, blir vi jo dumpet. 

ja da får dere bruke prevansjon da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Maleficenta said:

men kondomer fpr man jo tak i overalt. Femidom er mye vanskeligere å få tak i

P-piller er også lett å få tak i for kvinner. Er det et argument?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
knooters skrev (53 minutter siden):

Kondomer har ingen bivirkninger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, knooters said:

Prevensjon er ikke vanskelig å få ta i generelt i Norge, men noen ting er enklere enn andre. P-piller krever en tur til legen, en tur til apoteket OG at man husker å ta de til regelmessig tid. Står du der kåt som en tulling og ikke har tatt pilla hjelper det lite.

Kondomer derimot finnes i hver butikk, kiosk og bensinstasjon. Stort sett alle steder der de selger noe, selger de også kondomer. Så om står der kåt som en tulling er det fort gjort å skaffe seg en pakke, rulle den på og kjøre på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even Tuell skrev (7 minutter siden):

Prevensjon er ikke vanskelig å få ta i generelt i Norge, men noen ting er enklere enn andre. P-piller krever en tur til legen, en tur til apoteket OG at man husker å ta de til regelmessig tid. Står du der kåt som en tulling og ikke har tatt pilla hjelper det lite.

Kondomer derimot finnes i hver butikk, kiosk og bensinstasjon. Stort sett alle steder der de selger noe, selger de også kondomer. Så om står der kåt som en tulling er det fort gjort å skaffe seg en pakke, rulle den på og kjøre på.

Vel, er man kåt som en tulling har man vel glemt p-pillen i noen dager 😂  

Finnes det noe statistikk på hvor mange som mister all sexlyst på p-piller? Selv ble jeg 34 før jeg fant en mann som gikk med på kondombruk og for en frihet! Ja det koster mer, og gummien føles rar, men jeg er jo kåt 24/7, noe jeg ikke har opplevd siden jeg begynte på p-piller som 16-17åring. 

Anonymkode: e7d26...b56

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Vel, er man kåt som en tulling har man vel glemt p-pillen i noen dager 😂  

Finnes det noe statistikk på hvor mange som mister all sexlyst på p-piller? Selv ble jeg 34 før jeg fant en mann som gikk med på kondombruk og for en frihet! Ja det koster mer, og gummien føles rar, men jeg er jo kåt 24/7, noe jeg ikke har opplevd siden jeg begynte på p-piller som 16-17åring. 

Anonymkode: e7d26...b56

Er det så dyrt med kondomer da? Ei pakke koster vel 60-ish spenn eller noe. Så to pakker kondomer = en kinobillett. Mye bedre underholdning med 20 runder i senga enn to timer på kino 😉
Litt under 10 kroner for et ligg, høres ut som en god deal uansett spør du meg. Bonus at du fikk lysten tilbake og faktisk får omsetning på prevensjonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...