Gjest MUSK! Skrevet 27. september 2023 #1 Skrevet 27. september 2023 (endret) Jeg blir oppgitt når voksne mennesker nærmest får panikk og blir sur fordi ett barn ble laget under en hett og deilig sexakt, samme personer som aldri vil bruke prevensjon. Da tenker jeg. Er det egentlig lurt for slike mennesker å ha sex? Jeg mener, hva forventer de som ikke vil ha barn men også nekter å bruke prevensjon? Legge alt ansvar over på partneren? Er det kun lathet? Eller er det egentlig spennende at det kan bli graviditet ut av det? Jeg begynner å lure på det siste. Det er ikke synd på slike mennesker en plass. Jeg vet at sex kan føre til graviditet. Du vet at sex kan føre til graviditet. Alle vet det. Vil du ikke ha barn. Bruk prevensjon. Så enkelt kan det gjøres. Ikke sutre etterpå fordi dama du tømte deg i ble gravid. Eller sutre for du som dame ble gravid. Da tar du deg sammen og elsker barnet ditt. En graviditet kunne blitt unngått på en enkel måte. Du som nektet prevensjon og ga faen valgte å lage barn helt frivillig. Husk det. Når man ikke bruker prevensjon så tar man sjansen på at det blir barn ut av det og godtar det. Det å få barn er ingenting å bli sur for eller grunn til å få panikk. Det er en helt naturlig ting for å føre menneskeheten videre. Selvfølgelig kan alle som prøver å få barn, som ikke er redd for at det blir barn av det, som ikke bryr seg, kjøre på med sex uten prevensjon❤️ mens alle som ikke vil ha barn eller ta den sjansen bruker prevensjon. Sex er noe som er godt uansett om du bruker prevensjon eller ikke. Eller så får du la være å ha sex. Aldri forvent at partneren din alene skal ta ansvar for prevensjon kun fordi du ikke gidder. Begges ansvar, ferdig snakka! Min tale i dag. Jeg måtte få det ut. Er du enig? Er du uenig? Fortell. Endret 27. september 2023 av MUSK! La til noe!
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #2 Skrevet 27. september 2023 Jeg er enig i at det er veldig enkelt. Men er overrasket over at det alltid er jeg som kvinne som har tatt opp temaet i et nytt forhold. Så mye som enkelte menn beklager seg over barnebidrag og ufrivillig farskap så burde de være de første som begynte å snakke om prevensjon når de møter en potensiell partner. Og tilby seg å bruke kondom. Anonymkode: 3d736...b3d 22 4
Sofakona Skrevet 27. september 2023 #3 Skrevet 27. september 2023 Enig...i alle slike innlegg er det mannen som for kjeft for ikke bruke kondom og at at mannen ikke vil bli far...men hvorfor kan ikke kvinner kreve at mannfolk bruker kondom? Begge parter vet jo at de kan bli gravid om de ikke bruker noe prevensjon...en kvinne kan ikke komme og være offer når de begge hadde sex. Og hun lot de ha sex uten kondom. 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #4 Skrevet 27. september 2023 Ja det er begges ansvar. Personlig går det veldig bra for min del å gå på pillen. Den fungerer helt supert for meg. Anonymkode: a4141...6b3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #5 Skrevet 27. september 2023 Ansvaret ligger 100% på mannen pga at om det går galt og damen ikke er enig i abort, er man kjørt. Denne sjansen fatter jeg ikke at menn tar. Er mann selv, btw. Anonymkode: 928be...f48 5 1 6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #6 Skrevet 27. september 2023 Begges ansvar ja. Men man skal da ikke få barn fordi prevensjon svikter? Ingen prevensjon er 100%sikker, og selv med riktig bruk fører prevensjonssvikt til tusenvis av graviditeter hvert år. Da er det flott at man kan bestemme over egen kropp. Men man kan såklart ikke sutre dersom man som mann tømmer seg i en dame uten kondom og blir ovverrasket/sjokkert over at det kan føre til garviditet. Menn bør alltid bruke kondom dersom de ikke vil bli fedre, kvinner bør alltid bruke prevensjon dersom de ikke vil bli mødre (men dersom uhellet er ute og prevensjon svikter, kan den som risikerer livet og helsa bestemme over sn egen kropp). Anonymkode: 0e674...165 7 1 5
Gjest MUSK! Skrevet 27. september 2023 #7 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ansvaret ligger 100% på mannen pga at om det går galt og damen ikke er enig i abort, er man kjørt. Denne sjansen fatter jeg ikke at menn tar. Er mann selv, btw. Anonymkode: 928be...f48 Uenig. Ansvaret ligger hverken 100% alene på mannen eller 100% alene på kvinnen. Begge har ett ansvar.
Druid Skrevet 27. september 2023 #8 Skrevet 27. september 2023 Der er en utfordring at vi idag kun har dårlige valg på prevensjon for menn. Det er kondom, eller avholdenhet. Og det er ikke funksjonelt , siden kondom på mange måter fjerner poenget med sex for mange menn. (Det hadde vært interesant å sett om de samme mekanismene som gjør at kvinner som går på hormonprevensjon ofte mister seksuell lyst, er knyttet til det samme når det gjelder menn : at mangelen av sekret på penis, hemmer hormonproduksjonen som trigger lyst. ) Så man legger ofte til grunn at det er nok at en bruker prevensjon. Rent praktisk legges ikke ansvaret egentlig over til den ene; det handler egentlig kun om tillit til felles beslutning, men formelt blir det da en som har ANSVARET. Et annet problem, er at vi fra naturen er designet for å ha dårlig dømmekraft ved sex; den fundamentale biologiske motivasjonen som fører til sex, er basert på driften å få barn, og mye av våre evner til rasjonelle vurderinger forsvinner ved seksuell lyst nettopp på grunn av dette, og vi mangler muligheten til å kombinere lyst og rasjonalitet. (Dette er grunnen til at mange kvinner våkner opp etter å hatt ubeskyttet sex med en ONS og lure på om de er dopet eller manipulert. I mange tilfeller er det riktig, men at den skyldige er sin egen kropp gjennom at de har eggløsning og det fører til at man ubevist gjør hormonbestemte beslutninger) 1 1
Gjest MUSK! Skrevet 27. september 2023 #9 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Begges ansvar ja. Men man skal da ikke få barn fordi prevensjon svikter? Ingen prevensjon er 100%sikker, og selv med riktig bruk fører prevensjonssvikt til tusenvis av graviditeter hvert år. Da er det flott at man kan bestemme over egen kropp. Men man kan såklart ikke sutre dersom man som mann tømmer seg i en dame uten kondom og blir ovverrasket/sjokkert over at det kan føre til garviditet. Menn bør alltid bruke kondom dersom de ikke vil bli fedre, kvinner bør alltid bruke prevensjon dersom de ikke vil bli mødre (men dersom uhellet er ute og prevensjon svikter, kan den som risikerer livet og helsa bestemme over sn egen kropp). Anonymkode: 0e674...165 Prevensjon er aldri 100% trygt og kan klart føre til graviditet det også, men det er noe annet. Da har de som ikke vil ha barn i det minste prøvd å unngå at det blir barn ut av deg. De har tatt ansvar. Når derimot noen som absolutt ikke vil ha barn likevel kjører på uten prevensjon og klager etterpå på grunn av det ble graviditet ut av det. Da har de ikke tatt ansvar.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #10 Skrevet 27. september 2023 MUSK! skrev (5 minutter siden): Uenig. Ansvaret ligger hverken 100% alene på mannen eller 100% alene på kvinnen. Begge har ett ansvar. Man må tenke på deg selv og ta ansvar deretter. Anonymkode: 928be...f48 5
Gud Skrevet 27. september 2023 #11 Skrevet 27. september 2023 Ansvar er ikkje noko ein har, men noko ein tek. Så må ein ta konsekvensane av sine val. 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #12 Skrevet 27. september 2023 Det er begges ansvar, derfor er det litt rart at så mange kvinner mener kondombruk er menn sitt ansvar alene. Lov å ha med kondom selv, og det er lov å si nei til sex om han ikke ønsker å bruke kondom. Damer som maser om at menn ikke tar ansvar med kondom, men samtidig gir etter og har sex uten prevensjon har jeg null sympati for Anonymkode: 67227...36a 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #13 Skrevet 27. september 2023 Den som stilltiende aksepterer å ha sex uten prevensjon, må også stilltiende akseptere at det ble barn av det. Den som ikke vil ha barn må enten sørge for prevensjon selv, eller forsikre seg om at den andre bruker prevensjon. Anonymkode: 22bb9...a5f 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #14 Skrevet 27. september 2023 God opplevelse på det nylig møtte på date og hadde med kondom. Partner hadde også kjøpt inn 😎stort pluss i boka begge veier tenker jeg og slik det skal være. I tilegg går jeg på p stav☺️ Anonymkode: 642b8...20d 2
Gud Skrevet 27. september 2023 #15 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Den som stilltiende aksepterer å ha sex uten prevensjon, må også stilltiende akseptere at det ble barn av det. Anonymkode: 22bb9...a5f Nei… vi har rett til sjølvvald abort her i landet, og den retten må vi ha! 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #16 Skrevet 27. september 2023 Jeg blir også oppgitt av slikt. Jeg kan forstå stresset og panikken som de kan kjenne på. Har nemlig vært i den situasjonen selv. Det var vanskelig, men når man slurver med prevensjon eller ikke bruker beskyttelse i det hele tatt er det helt selvforskyldt. Da må man faktisk ta konsekvensene av det. Jeg valgte å beholde. Fosteret/babyen er helt uskyldig oppi det hele. Hvis man er veldig redd for å bli gravid må man bruke prevensjon eller avstå fra sex. Så enkelt er det Anonymkode: 4d4a4...5ae 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #17 Skrevet 27. september 2023 Begge sitt ansvar i forhold til prevensjon, men mannen blir alltid taperen dersom det er uenighet om graviditeten. Kvinnen er enerådende i abortspørsmålet. Det hjelper lite om mannen vil beholde barnet, men da kommer vi tilbake til første setning igjen..... Anonymkode: 982ef...a83 1
Rosalilje84 Skrevet 27. september 2023 #18 Skrevet 27. september 2023 Druid skrev (3 timer siden): Der er en utfordring at vi idag kun har dårlige valg på prevensjon for menn. Det er kondom, eller avholdenhet. Og det er ikke funksjonelt , siden kondom på mange måter fjerner poenget med sex for mange menn. (Det hadde vært interesant å sett om de samme mekanismene som gjør at kvinner som går på hormonprevensjon ofte mister seksuell lyst, er knyttet til det samme når det gjelder menn : at mangelen av sekret på penis, hemmer hormonproduksjonen som trigger lyst. ) Så man legger ofte til grunn at det er nok at en bruker prevensjon. Rent praktisk legges ikke ansvaret egentlig over til den ene; det handler egentlig kun om tillit til felles beslutning, men formelt blir det da en som har ANSVARET. Et annet problem, er at vi fra naturen er designet for å ha dårlig dømmekraft ved sex; den fundamentale biologiske motivasjonen som fører til sex, er basert på driften å få barn, og mye av våre evner til rasjonelle vurderinger forsvinner ved seksuell lyst nettopp på grunn av dette, og vi mangler muligheten til å kombinere lyst og rasjonalitet. (Dette er grunnen til at mange kvinner våkner opp etter å hatt ubeskyttet sex med en ONS og lure på om de er dopet eller manipulert. I mange tilfeller er det riktig, men at den skyldige er sin egen kropp gjennom at de har eggløsning og det fører til at man ubevist gjør hormonbestemte beslutninger) Nei, vi har dårlige prevensjonsmidler for KVINNER. Det er enten skadelige hormoner eller et fremmedlegeme man må putte i kroppen, med all risiko dette innebærer. 11 4
Rosa Gnom Skrevet 27. september 2023 #19 Skrevet 27. september 2023 Jeg er helt enig med TS,men hvorfor klipper ikke flere mannfolk strengen? Det er kjapt...Tar typ 5 minutter,man er litt sår og vondt i noen dager etterpå,men det går over. Da slipper også kvinnene å bruke dårlige prevensjonsmidler og man sparer penger på kondomer og fremtidige prevensjonsmidler. Er jo win - win for alle det her? 6 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #20 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er begges ansvar, derfor er det litt rart at så mange kvinner mener kondombruk er menn sitt ansvar alene. Lov å ha med kondom selv, og det er lov å si nei til sex om han ikke ønsker å bruke kondom. Damer som maser om at menn ikke tar ansvar med kondom, men samtidig gir etter og har sex uten prevensjon har jeg null sympati for Anonymkode: 67227...36a Men damer er ikke avhengig av at det kondomet er på for å hindre graviditet. De vet selv om de er på prevensjon, de kan ta angrepille, og de kan ta abort. Dama kan drite i kondomet og så gjøre akkurat som de vil etterpå. Mannen derimot 😗 Anonymkode: 66ca9...412 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå