Gå til innhold

Assistert befruktning som singel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg vurderer å forlate min mann, men er redd for å spolere drømmen om å få barn.

Er det noen her som har erfaring med assistert befruktning alene?

Vil gjerne høre om prosessen, tiden etter og andre fordeler/ulemper 😇

Hilsen kvinne 33

Anonymkode: 67c3f...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om det er det medisinske du spør etter eller annet, men jeg har en jente på 8 år som ble til ved assistert befruktning alene. 

Synes egentlig at det har gått over all forventning, selv om mange av de jeg kjenner som er par med barn advarte meg mot å gjøre det alene, har ikke verdens største nettverk heller da mine foreldre er aldrende, men så spørs det jo hva man forventer av det å ha barn også, da. 

Fordelene med å ha barn alene er at du slipper å måtte forholde deg til en annen forelder. Særlig de jeg kjenner som har slått opp med barnefar kan slite med uenigheter om oppdragerstil, krangling om samvær også videre. Du har også mer kontroll over timing/når du vil bli gravid, valg av barnehage/skole også videre., Man står rett og slett friere. 

Ulempene er vel at man må legge inn en innsats for at barnet skal få et nettverk der mange med partner får det "gratis", siden partner kommer inkludert med svigerfamilie også videre. Det er også en logistikk som må gå opp, som aleneforelder har man ansvar for absolutt alt av henting/bringing/skaffe barnepass osv. Særlig den tiden da barnet var for ungt til å være alene få minutter krevde mye planlegging. Måtte frem til hun var to år på med bæresele og ha henne med bare jeg skulle ut med søpla liksom, samt alle andre mulige små ærend i flere år etterpå det. 

Et konkret råd jeg har til ALLE som er alene med barn eller har lite nettverk er å søke likestillede familier. Jeg meldte meg inn i flere nettverksgrupper for aleneforeldre og "matchet" med det som i dag har blitt en nær venninne som også har fått barn i samme alder som enslig. Vi er hverandres avlastning innimellom slik at vi får dratt på foreldremøter ol. og barna våre er bestevenner. Også fint for jenta mi å ikke være alene om å ikke ha en pappa, da alle vennene hennes ellers har det. 

Anonymkode: e4f94...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...