Gå til innhold

Hvorfor gasser folk ikke på akselrasjonsstripen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jo den forpulte stripen meget lang allerede. Men folk klarer fremdeles ikke å nå 80 kilometer i timen. 

Greit eg er snill. Går fint med 60 da.

Men 20 fy faen? Why?

Har det blitt en ny sak?

Har opplevd det nå flere dager på rad. 

Anonymkode: 80629...a50

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, ser ordet "forpult" er det som ble populær.

Nei men har opplevd dette et par ganger jeg også. Irriterende når det skjer.

Jeg går litt ned med farten og om ikke det er nok så gasser jeg på igjen. Det som skjer ellers på stripen er ikke mitt problem.

Når jeg er bak på stripen og ser at han foran meg er treg, så holder jeg så mye avstand som mulig for å ha plass til akselerasjonen på stripen. Hva som skjer med han foran er da ikke mitt problem lenger.

Schmuhu

Skrevet

Det skjer så sjeldent at jeg ikke klarer å huske sist engang.

Når bilen jeg ser i speilet ikke skifter felt eller slakker litt på farten så må man jo selv da ta kontroll over situasjonen med å bremse. 

Anonymkode: 92b2b...c2c

Skrevet

Jeg vil tro at en av hovedfaktorene er redsel. Altså at de er redde for å flette i tilfelle bilen til venstre ikke slakker ned. De tenker derfor at det er 'tryggere' å kjøre sakte slik at når den bilen kjører forbi, kan de fint legge seg over uten noen biler.

Anonymkode: 956ee...a75

Skrevet

Ja, det kan man bare lure på. Her er 60 ved påkjørselsstripa til europaveien. Mange klarer bare 40-45 på 200m fordi de ikke finner gassen. Jeg skviser meg forbi da.

Anonymkode: 4f60d...642

Skrevet

Her jeg bor så pleier folk til og med å stoppe helt opp, så blinker de og ser om det er biler i det andre feltet, i stedet for å gasse på og flette seg inn. 

Anonymkode: 272cd...e5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...