Gå til innhold

Batteri på telefonen går hele tiden fort ned!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det telefoner som man ikke må lade 3 ganger i døgnet? Jeg har samsung men er veldig misfornøyd med batteriet.

Anonymkode: 9a233...ba6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sett på hva som trekker strøm, da? 

Om du går på instillinger og batteri, får du en oversikt over hva som har brukt strøm. Så kan du se om det er noe i bakgrunnen som suger den tom. 

Jeg har samsung, og har mye bedre batteri enn mannen sin eple-telefon. 

Hvor fort batteriet suges kommer jo veldig an på bruken. Ting hvor skjermen er mye på, som å se mye på tiktok, youtube, etc, suger den mye fortere tomt enn om du bare hører på lydbok. 

Anonymkode: b77bd...d8b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samsung selv og har nettopp byttet. Min forrige måtte jeg lade hver dag, noen ganger flere ganger til slutt dersom den ble mye brukt. Min nye kan jeg nok fint drøye det til annenhver dag. Dette kommer jo helt an på bruken selvfølgelig. Mye bruk krever hyppigere lading. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør slå av 5g. Den trekker mye strøm sa hu jeg snakket med om samme problemet. Hjalp veldig her.

Anonymkode: ae71c...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om har også samsung mobil, med lite forbruk holder batteriet i over ett døgn.

Med moderat forbruk må jeg lade en gang om dagen.

Om jeg sitter og spiller, har koblet til bluetooth høytalere/headsett etc, så må jeg lade batteriet 2 ganger om dagen.

Så her lurer jeg VELDIG på hva som trekker strøm hos deg. 

Anonymkode: 19518...257

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er den da? Og lade den ofte, spesielt på hurtigladning er jo slitasje i seg selv, bruker du sparemodus? Høres fryktelig slitsomt ut, antar du da lader den fullt opp og bruker tid slik at du i prinsippet har en « fasttelefon «. 

Anonymkode: 18a55...5c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her: Tusen takk for svar 😊 skal se litt på innstillingene og batteriet der. Jeg bruker den ikke til å se på filmer/serier. Er bare innpå ting som snap, internett, instagram men er flink og lukker appene rett etter jeg går ut så de ikke skal trekke strøm. Men tlf er over 2 år, kan kanskje være det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her: Tusen takk for svar 😊 skal se litt på innstillingene og batteriet der. Jeg bruker den ikke til å se på filmer/serier. Er bare innpå ting som snap, internett, instagram men er flink og lukker appene rett etter jeg går ut så de ikke skal trekke strøm. Men tlf er over 2 år, kan kanskje være det?

Snap, surfing, insta, bruker også skjermen, og trekker mye strøm. Batteriet blir dårligere over tid, ja.

Anonymkode: b77bd...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ett batteri lever ikke evig, etter 2 år, så har allerede batteriet blitt dårligere.

Anonymkode: 19518...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På min Apple telefon kan jeg undersøke hva slags batterikapasitet som er igjen på den. Denne prosenten synker med telefonens alder. Regner med at samsung tilbyr det samme på sine telefoner? Min telefon kjøpte jeg i våres, og den har fremdeles (naturlig nok, siden den er såpass ny) fremdeles batterikapasitet på 100%. Den forrige iphonen jeg hadde, hadde jeg i 4 år, og da jeg solgte den, var batterikapasiteten på 87%. Men jeg har ikke "hard bruk" av telefonen, og ser aldri på serier og sånt på den (blir for liten skjerm til det for mine øyne). 

Etter to års bruk av din telefon er nok batterikapasiteten sunket noe. Kjenner ikke Samsungs kvalitet på batterier, men noen telefoner har rett og slett dårlige batterier som fort mister evnen til å lades skikkelig. Da opplever man det du nevner.

På iphone finner man info om batteriet under først "Innstillinger" og så "Batteri". Sjekk din tlf for det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker fra tidligere at jeg fulgte noen med mye content på instagram og det tok alt av batteri på iphonen min, så jeg koblet meg av de sidene og normalt batteri igjen etter det. Bare et tips. Kan jo være andre ting som tar kapasitet og da..

Anonymkode: 51626...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...