Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synest dere? Hva pleier dere gjøre?

Ska gulrotkake lages i langpanne, og serveres oppskåret i biter på fat?

Eller skal den lages i rund form og serveres på kakefat med kakespade som redskap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt etter anledningen. 90% av tilfellene lager jeg den i langpanne.

Hmm. fikk foresten lyst å lage en selv i dag. Har jo så mye gulrøtter liggende. Nam nam

Skrevet (endret)

Jeg pleier å lage den i rund form. Om jeg har den på fat eller lar den være i forma, kommer an på anledningen jeg har bakt den til :)

Endret av Yamaha
Skrevet

Jeg lager alltid gulrotkake i rund form og serverer på kakefat med kakespade.

Skrevet
Jeg lager alltid gulrotkake i rund form og serverer på kakefat med kakespade.

Samme her.

Skrevet
kommer an på anledningen jeg har bakt den til

Denne kaken skal jeg ha med på jobb. En kollega fyller året og går samtidig av med pensjon denne uken.. Da fortjener han kake. :)

Passer vel best å servere på kakefat med kakespade da? :sjenert:

Skrevet

Ja da har jeg også servert den rund med lys osv.

Skrevet

Jeg bruker begge deler; langpanne hvis det er veldig mange som skal spise (ta med kake på jobben, f.eks) eller hvis det er mest lettvint å ha den oppskjært i biter. Ellers bruker jeg rundform (typisk kaffe og kake).

Skrevet

Hadde jo vært enklest å lage den i langpanne og delt den opp i biter.

Så slipper jeg å tenke på tallerkner, skjeer og kakespade.. Tar bare et stykke på en serviett da. Men da blir det jo så klissete med den glasuren.. Den 'stivner' jo aldri ordentlig.

Skrevet
Jeg bruker begge deler; langpanne hvis det er veldig mange som skal spise (ta med kake på jobben, f.eks) eller hvis det er mest lettvint å ha den oppskjært i biter. Ellers bruker jeg rundform (typisk kaffe og kake).

Sånn gjør jeg det også, men bruker ikke så stor langpanne da.

Skrevet
Hadde jo vært enklest å lage den i langpanne og delt den opp i biter.

Så slipper jeg å tenke på tallerkner, skjeer og kakespade.. Tar bare et stykke på en serviett da. Men da blir det jo så klissete med den glasuren.. Den 'stivner' jo aldri ordentlig.

kjøp en pakke med papptallerkener og plast-tskjeer for anledningen, så lager du den i langpanne, deler den opp og har en kakespade med, kakespaden er ikke så mye oppvask akkurat... og tallerkene og skjeene går fint i en søppelpose.

Skrevet

Lager den alltid rund. Men jeg liker egentlig ikke gulrotkake jeg da.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...