G.A. Skrevet 23. januar 2006 #1 Skrevet 23. januar 2006 Hva synest dere? Hva pleier dere gjøre? Ska gulrotkake lages i langpanne, og serveres oppskåret i biter på fat? Eller skal den lages i rund form og serveres på kakefat med kakespade som redskap?
Shea Skrevet 23. januar 2006 #2 Skrevet 23. januar 2006 Alt etter anledningen. 90% av tilfellene lager jeg den i langpanne. Hmm. fikk foresten lyst å lage en selv i dag. Har jo så mye gulrøtter liggende. Nam nam
Impala Skrevet 23. januar 2006 #3 Skrevet 23. januar 2006 (endret) Jeg pleier å lage den i rund form. Om jeg har den på fat eller lar den være i forma, kommer an på anledningen jeg har bakt den til Endret 23. januar 2006 av Yamaha
Gjest gjest1 Skrevet 23. januar 2006 #4 Skrevet 23. januar 2006 Jeg lager alltid gulrotkake i rund form og serverer på kakefat med kakespade.
Arkana Skrevet 23. januar 2006 #5 Skrevet 23. januar 2006 Jeg lager alltid gulrotkake i rund form og serverer på kakefat med kakespade. ← Samme her.
G.A. Skrevet 23. januar 2006 Forfatter #6 Skrevet 23. januar 2006 kommer an på anledningen jeg har bakt den til Denne kaken skal jeg ha med på jobb. En kollega fyller året og går samtidig av med pensjon denne uken.. Da fortjener han kake. Passer vel best å servere på kakefat med kakespade da?
Shea Skrevet 23. januar 2006 #7 Skrevet 23. januar 2006 Ja da har jeg også servert den rund med lys osv.
salsera Skrevet 23. januar 2006 #8 Skrevet 23. januar 2006 Jeg bruker begge deler; langpanne hvis det er veldig mange som skal spise (ta med kake på jobben, f.eks) eller hvis det er mest lettvint å ha den oppskjært i biter. Ellers bruker jeg rundform (typisk kaffe og kake).
G.A. Skrevet 23. januar 2006 Forfatter #9 Skrevet 23. januar 2006 Hadde jo vært enklest å lage den i langpanne og delt den opp i biter. Så slipper jeg å tenke på tallerkner, skjeer og kakespade.. Tar bare et stykke på en serviett da. Men da blir det jo så klissete med den glasuren.. Den 'stivner' jo aldri ordentlig.
Blueberry Skrevet 24. januar 2006 #10 Skrevet 24. januar 2006 Jeg bruker begge deler; langpanne hvis det er veldig mange som skal spise (ta med kake på jobben, f.eks) eller hvis det er mest lettvint å ha den oppskjært i biter. Ellers bruker jeg rundform (typisk kaffe og kake). ← Sånn gjør jeg det også, men bruker ikke så stor langpanne da.
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2006 #11 Skrevet 24. januar 2006 Hadde jo vært enklest å lage den i langpanne og delt den opp i biter. Så slipper jeg å tenke på tallerkner, skjeer og kakespade.. Tar bare et stykke på en serviett da. Men da blir det jo så klissete med den glasuren.. Den 'stivner' jo aldri ordentlig. ← kjøp en pakke med papptallerkener og plast-tskjeer for anledningen, så lager du den i langpanne, deler den opp og har en kakespade med, kakespaden er ikke så mye oppvask akkurat... og tallerkene og skjeene går fint i en søppelpose.
Gjest Gjesta Skrevet 24. januar 2006 #12 Skrevet 24. januar 2006 Lager den alltid rund. Men jeg liker egentlig ikke gulrotkake jeg da.........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå