Gå til innhold

Hente 1 time senere i barnehagen fordi bestemor vil være med å hente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1-åringen startet i barnehage for et par uker siden. Vi har gått inn for korte dager nå i oppstartsfasen siden tilvenningen ikke har gått så bra. Det er mye gråt og hun er ikke tilpass der enda. 

I samråd med barnehagen har vi gått inn for at hun KUN er der i kjernetiden nå i starten, fremfor å kjøre fulle dager.  Da er hun i barnehagen fra ca10-14. 

Idag har bestemor lyst å være med å hente (hun bor på andre kanten av landet, så hun blir ikke til å hente eller har behov for å vite hvor bhg ligger). Hun kommer reisende til oss idag, men drar videre imorgen.

Er jeg kjip som ikke vil vente til 15/15.30 for å hente barnet i bhg, bare for å blidgjøre bestemor? Eller bør jeg vente å ta henne med? 🙈

Anonymkode: 4f45d...7d3

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her tror jeg at jeg ville ha spurt personalet om råd, de vet hvordan barnet ditt er i 14-tiden. Hvis du har mulighet til å ringe de og spørre hvordan barnet er da. De kan nok gjøre den beste vurderingen av om barnet tåler/orker en time til eller ikke. Da har du også en god "unskyldning" for å hente barnet kl 14, hvis så.

• Liker 8
Skrevet

Når skal barnet begynne med lengre dager? Om det er snart, kan hun gjerne bli lengre når bestemor kommer. Men uansett så er det ikke ille om hun er 1 t lengre en dag. Eneste, er at ansatte drar hjem, så om hun har en trygghetsperson, så ikke sikkert hun er på jobb. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er jeg kjip som ikke vil vente til 15/15.30 for å hente barnet i bhg, bare for å blidgjøre bestemor? Eller bør jeg vente å ta henne med? 🙈

Synes helt klart du kan vente en time og ta med bestemor ❤️ 

Anonymkode: 6403f...636

• Liker 24
Skrevet

Ta med bestemoren....er ikke sikkert hun får så mye sjanser til dette.

• Liker 7
Gjest Middelmådig
Skrevet

Hvorfor har bestemor behov for å hente i barnehage?? Du sier selv det er mye gråt og tenners gnissel for ungen, hvorfor vil bestemor være med på å utvide den følelsen hos barnet? Og om ungen ee utrygg, er det bare forvirrende å plutselig se bestemor i barnehagen. Kanskje også en bestemor hun ikke kjenner så godt (siden hun bor langt borte) 

Nei, sier jeg. Ta hensyns til barnets behov, ikke bestemor. Hun kan få treffe barnet hjemme, når barnet har roet seg, spist og er klar for besøk. 

Skrevet
Sunshineyellow skrev (3 minutter siden):

Når skal barnet begynne med lengre dager? Om det er snart, kan hun gjerne bli lengre når bestemor kommer. Men uansett så er det ikke ille om hun er 1 t lengre en dag. Eneste, er at ansatte drar hjem, så om hun har en trygghetsperson, så ikke sikkert hun er på jobb. 

Tilknytningspersonen er ferdig kl 15 idag, og foreløpig er det ingen andre som får gjøre så mye med henne. De prøver forsiktig med påkledning og bleieskift, men hsr ikke vært noe stor suksess 😅

Om et par uker blir det lengre dager, så vi har enda tid. Men hun er utrolig sliten når hun kommer hjem, så har ofte en blund rundt 15/16 på 20-30 min.

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Barnets behov før følelsene til bestemor.

Anonymkode: 23de3...f5c

• Liker 20
  • Nyttig 24
Skrevet

Hun kan være med og hente neste gang hun kommer på besøk. Dette litt absurde behovet for å være med å hente (hvorfor i all verden skulle det være viktig?) går da vel ikke foran barnets behov for forutsigbarhet. Og å ta med seg bestemor, som ikke barnet kjenner som en del av hverdagen, når jeg henter barnet mitt som endelig føler seg trygg igjen etter flere timer i et miljø barnet ikke kan påvirke noe særlig... Det virker bare helt meningsløst. 

Anonymkode: 9dfdd...843

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

1-åringen startet i barnehage for et par uker siden. Vi har gått inn for korte dager nå i oppstartsfasen siden tilvenningen ikke har gått så bra. Det er mye gråt og hun er ikke tilpass der enda. 

I samråd med barnehagen har vi gått inn for at hun KUN er der i kjernetiden nå i starten, fremfor å kjøre fulle dager.  Da er hun i barnehagen fra ca10-14. 

Idag har bestemor lyst å være med å hente (hun bor på andre kanten av landet, så hun blir ikke til å hente eller har behov for å vite hvor bhg ligger). Hun kommer reisende til oss idag, men drar videre imorgen.

Fuck bestemor. Hvorfor skal hun være med i det hele tatt? Hent babyen din tidlig som du pleier ❤️

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tilknytningspersonen er ferdig kl 15 idag, og foreløpig er det ingen andre som får gjøre så mye med henne. De prøver forsiktig med påkledning og bleieskift, men hsr ikke vært noe stor suksess 😅

Om et par uker blir det lengre dager, så vi har enda tid. Men hun er utrolig sliten når hun kommer hjem, så har ofte en blund rundt 15/16 på 20-30 min.

Ts

Hent ungen som normalt.

Bestemor får treffe ungen hjemme under bedre omstendigheter, vinn vinn for alle parter.

Anonymkode: 35dd1...82d

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts

Ta hensyn til BARNET DITT. Ikke bestemors følelser. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Middelmådig skrev (Akkurat nå):

Hvorfor har bestemor behov for å hente i barnehage?? Du sier selv det er mye gråt og tenners gnissel for ungen, hvorfor vil bestemor være med på å utvide den følelsen hos barnet? Og om ungen ee utrygg, er det bare forvirrende å plutselig se bestemor i barnehagen. Kanskje også en bestemor hun ikke kjenner så godt (siden hun bor langt borte) 

Nei, sier jeg. Ta hensyns til barnets behov, ikke bestemor. Hun kan få treffe barnet hjemme, når barnet har roet seg, spist og er klar for besøk. 

Fordi hun "har så lyst". Ingen gode argumentet utover det. Hun er informert om at det gjerne er litt krise og ikke nødvendigvis blir så stas, men hun ser ikke det sånn. 

For barnets del er det nok mye bedre å komme tidlig hjem, roe ned og kanskje få en blund FØR bestemor kommer. Da blir nok besøket mye hyggeligere for alle parter.

Men takk for råd! Da får jeg stå i bestemor sure miner og gjøre det som føles riktig 😊

Ts

• Liker 12
  • Hjerte 9
Skrevet

«Nei, på det tidspunktet du kommer så er hun hjemme alt».

Er dette virkelig noe å lure på? Tenker du helt alvorlig at bestemors innfall er viktigere enn din datters ve og vel?

Anonymkode: 02d29...320

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Kan ikke barnet være med å hente bestemor på busstasjonen (eller hvor hun kommer) i stedet?

Hvis hun er så sliten syns jeg dere bør hente henne til vanlig tid, men dere kan jo finne på noe annet hyggelig med bestemor

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ts

Hvor gammelt er dette barnet? Denne tilvenningen høres ekstremt langdryg ut mot normalen. 

Anonymkode: 3625f...413

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Fordi hun "har så lyst". Ingen gode argumentet utover det. Hun er informert om at det gjerne er litt krise og ikke nødvendigvis blir så stas, men hun ser ikke det sånn. 

For barnets del er det nok mye bedre å komme tidlig hjem, roe ned og kanskje få en blund FØR bestemor kommer. Da blir nok besøket mye hyggeligere for alle parter.

Men takk for råd! Da får jeg stå i bestemor sure miner og gjøre det som føles riktig 😊

Ts

Det kan være klokt å skrive dette ned som en seier i å sette grenser. Så får du kanskje laget mestringsstrategier for neste gang du trenger å sette grenser for deg selv eller barnet ditt ❤️

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

«Nei, på det tidspunktet du kommer så er hun hjemme alt».

Er dette virkelig noe å lure på? Tenker du helt alvorlig at bestemors innfall er viktigere enn din datters ve og vel?

Anonymkode: 02d29...320

Når jeg får mye hat fra bestemor fordi jeg prøver å si nei,  blir jeg selvfølgelig usikker.

Jeg har tråkket feil mange ganger og sliter tidvis med å finne de riktige grensene for både barnet og for andre.

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan være klokt å skrive dette ned som en seier i å sette grenser. Så får du kanskje laget mestringsstrategier for neste gang du trenger å sette grenser for deg selv eller barnet ditt ❤️

Takk, godt poeng. Jeg synes det er utrolig vanskelig med disse grensene 😨

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Barnet vil ha mammaen sin, og driter i bestemor. 

Anonymkode: fe51e...97c

• Liker 7
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...