Gå til innhold

Noen som kan gi meg flere ideer?

moonmood

Anbefalte innlegg

Hei! ( til de som ikke liker å lese, les bare stor skrift icon_smile.gif )

Jeg har nå endelig ( på ca 1 år nå ) funnet en jente som jeg virkelig mener er verdt å bruke tid og krefter på. Jeg blir ikke så lett forelsket for å si det på den måten,men med denne jenta så er det annerledes - hun er intelligent, hyggelig, vakker og omtenksom. Vi har kommunisert svært bra fra første stund og begge er studenter på samme fagfelt og på samme kurs. Fra første stund jeg tok kontakt med henne forstod jeg at hun måtte jeg bli mer kjent med. Så, over til poenget: Jeg har med denne jenta bestemt meg for å ta ting veldig rolig. Og en av mine kriterier er at jeg ikke skal, før jeg virkelig føler det er riktig, fortelle henne at det er meg. Jeg er nemlig litt av den romantiske typen, og jeg sendte for en stund til henne en nydelig grand prix rose sammen med et dikt jeg hadde skrevet til henne - anonymt. icon_wink.gif Jeg tenkte at enten går dette bra, eller så går det ikke bra - uansett så velger jeg heller å gjøre dette enn å la sjansen gå ifra meg. Hverken jeg eller henne er av "date"-typen, og dermed så vil det å gå litt mer direkte være noe jeg venter med. I tillegg har jeg gitt henne noen koselige meldinger på lesesalen, bla klippet jeg ut firkanter fra fargete ark og skrev ord på de, slik at hun selv måtte sette sammen bitene (som et puslespill) for å se hva jeg skrev til henne. Og dette er noe jeg synes er gøy! Hun er bare helt fullstendig den ideelle kvinne for meg, så det er sagt. Så, eh.. SPØRSMÅLET MITT:

Kan dere jenter og gutter gi meg flere gode tips på små og store koselige, romantiske, nydelige etc ting dere har gjort eller kunne tenke dere å gjøre? Det tar veldig mye tid å tenke ut alt dette selv. icon_smile.gif Tusen takk for eventuelle innspill! ( Og ja, jg tror hun lurer på om det er meg, men det virker ikke som om hun har noe imot det, for holder sammen på universitetet )

P.S. Det er merkelig, men for første gang kan jeg såvidt ane at denne jenta kunne jeg faktisk ha "ventet" på...Tolk det som dere vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Å moonmood, så KOSELIG!!! *lykkelig på dine vegne*

Det er alltid deilig å være forelsket!

Det var en kjempefin ting å gi henne rose og dikt. Tipper hun smeltet da! (selv om hun ikke VISSTE at det var fra deg)

Kanskje det hadde vært en idè å sende henne søte små e-postkort eller vanlige postkort med hjerter/bamser på? Skrive at du gjerne vil bli bedre kjent med henne for eksempel

LYKKE TIL icon_biggrin.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*s*... husker du søkte råd tidligere, moonmood.... "kristen jente osv...."

Jeg har forstått det riktig at du ønsker å kurtisere anonymt? Så spennende!!!! Men vær påpasselig på at du ikke er så anonym at du lurer henne inn i armene på enn annen.... gjør grunnarbeidet for en annen fyr, so to speak.

Roser og dikt er romantisk og flott! Hva med å brenne en cd? Ja, og så har du e-post.

Og når tiden er "inne" så kan du sende henne én kino- eller teaterbillett (du har selvsagt den andre) og se om hun møter opp.....

[ Dette Innlegg er endret av: zena den 2002-03-14 12:40 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Zena den 2002-03-14 12:42 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg har nettopp fått eposten hennes ved at jeg spurte, så jeg må nok være litt forsiktig med påfunnene mine ift eposten. icon_smile.gif

Zena: Denne gangen er jenta ikke kristen, så jeg slipper å bekymre meg! ( jippi! )

Det med teaterbilletten var faktisk virkelig en god ide! Den må jeg ha i bakhodet... Men den må jeg evnt. bruke på et senere tidspunkt, for da skjønner hun garantert hele tegninga... icon_smile.gif hehe.

Tusen takk for gode ideer! Jeg har noen selv på lager også som jeg skal se om jeg skal sette igang snart. icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei moonmood,

gratulerer med forelskelsen! icon_smile.gif

Nå kommer jeg til å være litt slem, men vit at jeg sier det i beste mening. Du skjønner, når jeg leser innlegget ditt, så blir jeg nesten litt redd for at du kommer til å vente for lenge...

Du kjenner denne jenta best og vet om dine strategier fungerer eller ei. Men jeg ville bare minne deg om at det kan være uheldige konsekvenser av å være en anonym beundrer også...

Hvis det var meg som hadde blitt kurtisert anonymt, så tror jeg nok at jeg ville nokså raskt ha syntes at han hadde vært en feiging som ikke ville si hvem han var. Og hvis jeg hadde hatt mistanker til en mann jeg så ofte, så ville jeg kunne komme til å føle meg litt lurt...

Du skriver:

Og en av mine kriterier er at jeg ikke skal, før jeg virkelig føler det er riktig, fortelle henne at det er meg.

Og det er da jeg lurer, hvordan avgjør du det, at det føles virkelig riktig? Jeg vet ikke, tenk om hun føler seg utsatt for en særs grundig vurdering.. og tenk om du finner ut at det ikke føles riktig likevel.. hvordan er det da, for henne, hvis hun ikke ble involvert tidligere? Det er vel ikke bare du som skal finne ut om du føler nok, cluet er vel å finne ut om dere begge to har følelser som matcher hverandre og om dere trives med å være sammen på den måten?

Uffameg, nå lager jeg problemer ut av noe som egentlig er noe veldig fint, UNNSKYLD for det altså. Du er skjønn som bruker så mye omtanke på kurtisen, jeg håper hun er romantisk nok til å virkelig sette pris på det.

Jeg tror jeg hadde blitt rastløs og ønsket at fyren tok grep, hehe... icon_smile.gif Det er vel noe med at jeg synes det er så sterkt (og forførende) når folk sier helt enkelt og direkte: "Jeg liker deg utrolig godt!" Hmmm... For det er jo noe med at hvis denne jenta er så fantastisk... så er det vel ikke helt umulig at du har konkurrenter på banen, og tenk om noen av dem beveger seg raskere enn det du gjør....

OK, håper du ikke vart skremt no, som sagt, dette er skrevet i aller beste mening - av en ikke spesielt romantisk person... icon_smile.gif

LYKKE TIL!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig må j si at dikt og små søte bamser ikke i fenger meg ihvertfall. Fikk dikt av en fyr engang, og...jeg har virkelig ikke sansen for sånt kliss! Blir for femi! De fleste av mine venninner er enige i dette, så j står ikke alene om å mene at bamser, sløyfer ,roser og hjerter er "bankers".

Nå sier jeg ikke at ALLE er sånn, men det er kanskje greit å gjøre oppmerksom på at unntak finnes i utstrakt grad.

Ikke bli for klissete, vær litt tøff og vis din maskulinitet!

Hva med å invitere henne med på gocart( vær tøff og vis henne din interesse), filmkveld (hvor dere tar en maratonbasert skrekkfilmkveld) eller vinkveld med ost og kjeks( og en del venner)?!!

[ Dette Innlegg er endret av: jewel66 den 2002-03-15 12:09 ]

[ Dette Innlegg er endret av: jewel66 den 2002-03-15 12:11 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: jewel66 den 2002-03-15 12:12 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig hadde jeg IKKE satt pris på eller likt at et anonym person hadde sendt meg blomster, dikt, søte små gaver o.l...

Hvorfor ikke si hvem du er, så slipper hun lure på det ?

En eller annen gang, før eller senere må du si hvem du er likevel...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til klara:

hehe, ja, nå ble alt plutselig veldig vanskelig! icon_biggrin.gif Neida, men jeg skjønner hvor du vil hen. SAken er at vanligvis er jeg rimelig rett på sak, men i dette tilfellet, så tenkte jeg å være mer.. tja.. forsiktig.

Angående "når" jeg evnt. vet mer sikkert, var rett og slett å se om hun er interessert i å tilbruke fritiden sin med meg alene, noe som har vist seg til nå å være tilfelle. Og hun har selv sagt at hun stortrives, så det er indikasjoner som jeg tar som positive.

Angående andre kavalerer så er jeg helt 100% sikker på at denne jenta aldri noen gang har hatt problemer med kavalerer, du hadde visst hadde du truffet henne. icon_biggrin.gif

Takk for synspunktet ditt klara, jeg skjønner hvor du vil hen. Den gyldne regelen er ikke alltid lett å finne, vi er jo alle sammen så forskjellige. hva er for raskt og hva er for seint, egentlig? icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

scarpetta:

Så du ville blitt fornærmet eller irritert over å ikke vite hvem som sendte det til deg? Det ville jeg aldri trodd at noen ville blitt. I mine tanker så ville jeg tro at hvis en jente fikk dette så ville hun blitt glad uansett fordi hun forstod at noen virkelig satt pris på henne. Men, som jeg selvfølgelig forstår, vi er alle forskjellige.

Jewel66 : Nå er det dessverre slik at jeg ikke er utpreget glad i fotball, gokart og ishockey, men beachvolley, det er kult!

Uansett, tusen takk for innleggene deres.icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øh... moonmoood,

det med de andre kavalerene.. misforsto du meg eller er det jeg som er dum? Jeg bare tenkte at hvis det er ei så flott dame som du sier, så har du konkurrenter! Så jeg mente bare: "pass på så du ikke venter så lenge at en frekkas snapper henne foran nesa på deg"... icon_smile.gif Noen kvinner liker å bli kurtisert lenge og omhyggelig, andre liker å bli "swept off one's feet"...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du har truffet ei jente du liker så godt, moonmood.

Vil likevel kommentere disse "søte tingene" du ønsker å gjøre for henne.

Jeg håper du ser an hva slags type jente dette er, og legger opp "strategien" din etter hva du kommer frem til.

Personlig hadde jeg ikke tenkt noe særlig på anonyme kort og blomster, jeg gidder ikke tenke på noe jeg ikke finner ut av uansett.

Det er mulig hun synes det er spennende, jeg ville syntes det var å gå en helsikes lang omvei rundt grøten.

Men jeg liker direkte mennesker.

Kjenner noen jenter som liker "dull" (sorry, mitt syn icon_wink.gif), og det er mulig denne dama også gjør det.

Jeg vil bare støtte opp om det som ble sagt tidligere - pass deg for å vente for lenge.

Kjedelig når skjegget sitter dønn fast i postkassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei klara!

Neida, jeg forstod hva du mente. icon_smile.gif

Cleo: dette begynner å ødelegge noen av mine gamle myter om at kvinner er mer romantiske enn menn. "#¤%"#¤% icon_smile.gif Jeg har vært klar over lenge at dere er ganske så forskjellige, men nå har jeg bestemt meg for å gå raskere til verks. Det er nok et poeng å se an folk, men for å være ærlig så har jeg aldri likt dette med "strategi", ikke at jeg ikke er god på det, for det tror jeg faktisk jeg er, men å "legge opp et løp" for å få tak i noen, det har lenge virket litt ... tja.. kyniskt.

men, som som med klara og de andre, det du sier er veldig viktig.

Forresten, de av dere som ennå ikke har vært å sett Tatt av kvinnen, burde ta turen din omgående, oppsetningen er veldig morsom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, synd om jeg knuser din eksisterende forestilling om romantiske kvinner - de finnes nok de også skal du se icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vis deg for all del SELVSIKKER !!!

Dette er svært attraktivt for de aller fleste kvinner... icon_wink.gif

Stå på. Håper hun fortjener deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hvordan har det gått moonmood?? JEG liker dikt og blomster og slikt...icon_smile.gif Det må nevnes så romantikkerne er representert her..icon_smile.gif Jeg finner det tiltrekkenede med en mann som er "in touch with himself" og min samboer feiet meg rett inn i sine armer ved å skrive dikt til meg... blant annet så klart...icon_smile.gif Rett som det er kommer det ett dikt og to om hvordan han føler for meg.. og jeg vil nesten dåååååååne hver gang...icon_smile.gif Så fortsett du, skriv dikt og send blomster. Men som flere andre har nevnt: jeg håper du har vært litt direkte nå og bedt henne med deg ut eller noe... Så jeg er spent jeg... hvordan har det gått??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, begriper og forstår ikke hvordan det er mulig å gli sånn utover sidelinja???

Regner med at moonmood her liker den type jente som kanskje blir litt fenget av sånne små mysterier, som ikke har det så travelt at hun MÅ ile til neste alternative beiler. Og om det var slik at denne jenta var inne på gocart... vel, da var det kanskje ikke meningen. Og å si at han må vise seg selvsikker? Hva er det da? Skal han ikke vise seg som seg selv, selvsikker eller ikke?

Om det var skuespill som måtte til for at jeg skulle oppnå min utkåredes gunst, da hadde jeg heller bare latt henne trippe inn i armene på en idiot som ikke var sikker nok på seg selv til å la være å spille selvsikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cassandra:

Hei på deg! Dessverre gikk det ikke slik som jeg ideelt ønsket. Hun ble "kapret" av en annen. Jeg fant faktisk ut at hun veldig gjerne ville fortelle meg det, for hun hadde en usikker anelse på at jeg var interessert. Det spesielle med denne hendelsen er at hun faktisk aldri fikk hverken dikt eller blomster, de kom aldri frem! Det værste med det er at da er det jo ikke rart hun har vært usikker på om jeg egentlig var interessert i henne... Jeg spilte jo på noen andre tråder enn jeg ofte gjør i denne sammenhengen. Jeg er nemlig ofte mye mye mer direkte, men også svært romantisk anlagt.Uansett, resultatet er at vi er gode og åpne venner, og hun vet hva jeg har gjort(siden jeg måtte fortelle henne det... hehe ) og hun er glad for det, selv om ikke følelsene er gjensidige.Det er noe jeg takler helt greit.Det eneste som faktisk jeg synes er dumt er at jeg nå ikke får vite hvordan hun ville reagert på diktet og blomstene, for jeg tror hun ville likt det veldig godt. Så, jeg er ennå singel. icon_smile.gif

Til Totech: Jeg er helt enig med ressonementet ditt, men samtidig er jeg også svært enig i det jeg mener er poenget med(innlegget) "selvsikkerhet", og det er at det er en egenskap som ofte settes i lys av å være mann og maskulin. Selv tror jeg de fleste jeg kjenner ser meg som svært selvsikker, noe som av egen erfaring er både sant og usant. Alt etter forholdene!

Uansett, jeg liker IKKE gocart, så hvis det er ett kriterie for henne, så gjelder det ikke meg. Da er det som du sier Totech, muligens en jente for en annen mann. That's the way it works.

Så, nå er det for meg bare å "søke" videre, for det er nok av søte og flotte jenter der ute, men det er sjelden mellom forelskelsene.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...