Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg sliter med å ta en beslutning og håper at en diskusjon og andres synspunkter hjelper meg å ta det rette valget.

Jeg har pr dags dato en jobb hvor jeg har utrolig mye frihet.

Jeg kan komme og gå tilnærmet som jeg vil.

Jeg kan ta hjemmekontor som det passer meg.

Jeg styrer arbeidsoppgaver og arbeidsdagen slik jeg selv vil.

I denne jobben tjener jeg 550 000.

Jeg har fått tilbud om en ny stilling i et annet firma, en stilling hvor det er stort potensiale.

Denne jobben betaler 650 000, men jeg det er mye mindre frihet, det er lite fleksibilitet i arbeidstider, og jobben er mye mer krevende så er redd jeg kan bli utbrent.

Hva ville dere valgt? Jobben hvor du aldri blir utslitt og tjener helt OK, eller ta en sjanse og takke ja til den nye jobben, hvor grunnlønna er mye høyere og potensiale for videre vekst er stor?

Anonymkode: f8fa8...46c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tatt den med høyere lønn, alt blir dyrere og dyrere. Har selv 500.000 i året og enkelte tider kan være tøffe 

Skrevet

Det ville kommet an på hvor mye jeg trengte pengene, hvor mye jeg trengte friheten, og hvor lett det ville være å skifte jobb om jeg merket den nye ble for tøff.

Jeg har småbarn, så for meg er frihet veldig viktig. Men, jeg skiftet fra en jobb med ekstrem frihet til en jobb som krevde fysisk oppmøte på jobb 2 dager i uken (kontra å sitte på 100% hjemmekontor i gamlejobben), pga mistrivsel. 

Er pengene viktigere enn friheten, og det ikke er kjempevanskelig å få en ny jobb om du ser det blir for mye, ville jeg tatt den nye jobben. 

Anonymkode: a8458...e8b

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker umiddelbart at 650.000 ikke er verd å bli utbrent over...

Men du oppgir for lite info om din øvrige situasjon til å gi et vettugt svar. Hvor gammel er du? Hvilken utdannelse har du? Hvor vil du med karrieren din? Hva mener du spesifikt med at du får potensielt "videre vekst"? Har du barn? Huslån? Hvor langt strekker de 550.000?

etc...

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo bruke jobbtilbudet til å presse lønn der du er. Om du er viktig for selskapet du jobber for i dag, er de kanskje interessert i å strekke seg for å beholde deg.

Anonymkode: 7932d...6b8

Skrevet

Frihet i jobben er ubetalelig synes jeg. Sliter du med økonomien, må man selvsagt ofre friheten og stå på og jobbe for å bedre situasjonen. Ville regnet på hvor mye du faktisk sitter igjen med i forhold til nåværende lønn etter at du har justert for skattetrekk. Jeg gikk ned hundreogfemtitusen og merket det nesten ikke pga toppskatt, men var og er noe høyere lønnet.

Anonymkode: 05a27...a8b

Skrevet

Jeg tenker frihet er det som teller mest, men så har jeg aldri vært en som har higet etter materielle goder 

synes det mest avgjørende må være om du virkelig trenger pengene, noe forsvinner jo og i skatt…

Skrevet

Faglig utvikling er også viktig tenker jeg, fint med noen nye utfordringer og dette kan også føre til at nye dører åpner seg i fremtiden. 

Så ville sett vel så mye på dette ved et jobbytte som bare lønn (så lenge du har en lønn du klarer deg på)

så om du tenker 5 år frem i tid, er det da bedre å stå i en jobb du kanskje er lei allerede i dag (iom du vurderer bytte)

eller prøve noe annet og komme seg et steg videre i jobblivet?

Anonymkode: 3f0c7...4c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...