AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #1 Skrevet 27. september 2023 Har ri datter på 4, som skal starte i ny bhg til nrste år. Hvirdan gjør en det med tilvenning? Må jeg ta fri for dette? Hva gjorde dere? Anonymkode: 8e8f4...513
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #2 Skrevet 27. september 2023 Jeg tok en dags velferdspermisjon for å levere litt senere, hadde avtalt med bhg om at det var best å levere i kjernetid da kontaktperson var ledig. Fikk hilse på kontaktperson, en liten omvisning før hun ble introdusert for en aktivitet på liten gruppe med fire barn. Gikk helt greit at jeg dro etter det, men hentet igjen tre timer senere og da hadde hun hatt en super dag. Skal sies at hun kjente ett av barna fra før av (nabo), så da hadde hun en person hun var trygg på der. Anonymkode: ac6fd...98b
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #3 Skrevet 27. september 2023 Her setter man av en uke uansett. Anonymkode: deb10...de9
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #4 Skrevet 27. september 2023 Hør med barnehagen, og se an barnet. Men sånn generelt vil jeg si at det er viktig for store barn også med en tilvenningsperiode. Mine på 3 og 5 byttet barnehage nå i høst, og barnehagen hadde en rutine for tilvenning for barn over 3 år. Det skulle være tre dagers tilvenning, og så vurderes individuelt. For oss ble det litt motsatt av hva vi hadde trodd, og det var vanskeligere for den utadvendte femåringen enn for den forsiktige treåringen. Den eldste savnet gammel barnehage og vennene sine der, og var mye trist og sliten de første ukene i ny barnehage. Vi hadde mulighet for litt kortere dager, og jeg er veldig glad for det. Anonymkode: 93e05...f2c
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #5 Skrevet 27. september 2023 Du må sjekke hvilke ordninger dere har på jobben. Ved oppstart i ny bhg har man som regel tilvenningsdager. Om du trenger mer fri for tilvenning, må du avspasere/ta feriedager, ja. Anonymkode: 914db...18d
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #6 Skrevet 27. september 2023 Vil råde deg til å sette av mer tid enn en dag værtfall. En besøksdag og to korte dager. Men samtidig vet man aldri hvordan ungen reagerer og takler det, men har du forberedt deg på en rolig oppstart og det går superbra kan du jo bare være mer på jobb de tre dagene. Anonymkode: 495b3...d01
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #8 Skrevet 27. september 2023 Har en venninne som nettopp har hatt innkjøring på en 4-åring og en bror som nettopp har hatt på en 5-åring. Det ble satt av tre dager tilvenning akkurat som da de begynte i barnehagen, men det ble løst forskjellig fordi barna deres er forskjellige. Venninnen min sitt barn var sammen med mamma den første halvtimen, og så var hun fornøyd. Mamma satt på pauserommet fra lunsj og ut dagen. Dag 2 og 3 ble barnet levert som vanlig, men mamma var hjemme så hun komme raskt om det skulle skjære seg. Dag 2 ble barnet hentet tidlig, og dag 3 ble hun hentet til vanlig tid. Broren min sitt barn var sammen med pappa alle tre dagene. Dag 1 satt hun mer på fanget enn hun var sammen med de andre barna. Dag 2 måtte pappa være innenfor 3 meters radius. Dag 3 var det OK så lenge hun kunne se pappa fra der hun lekte. Barnet er vanligvis trygg rundt nye mennesker og på nye steder, så de regnet med at innkjøringen ville være mer lik venninnen min sin. Men å begynne i en ny barnehage var visst litt mye for henne likevel. Anonymkode: 92cf0...403
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå