Gå til innhold

Knele foran hele familien

Anbefalte innlegg

Skrevet

En vanlig metode foreldrene mine brukte da jeg var liten hvis de ville straffe meg. Måtte stå på knærne med armene i kors uten å sette rumpa ned, gjerne midt i rommet så alle kunne se eller med ansiktet vendt inn i et hjørne. Noen andre som måtte dette? Har prøvd å finne relevante artikler og lignende men uten hell.

Anonymkode: d9925...8d2

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

😲 For noen grusomme foreldre du hadde.

Anonymkode: 67651...e76

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet

Nei 😔 Det er ikke riktig at foreldrene dine behandlet deg så dårlig. 

Anonymkode: 3cb06...824

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En vanlig metode foreldrene mine brukte da jeg var liten hvis de ville straffe meg. Måtte stå på knærne med armene i kors uten å sette rumpa ned, gjerne midt i rommet så alle kunne se eller med ansiktet vendt inn i et hjørne. Noen andre som måtte dette? Har prøvd å finne relevante artikler og lignende men uten hell.

Å sitte sånn vendt mot et hjørnet er vel den gode gamle ‘skammekroken’. Dem ble praktisert altfor lenge, også i Norge.

Anonymkode: 4b99d...af5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

😲 For noen grusomme foreldre du hadde.

Anonymkode: 67651...e76

Er dagens foreldre - som oppdrar barna til å tro at de er verdens navle, og at handlinger ikke får konsekvenser - egentlig noe bedre ..?

Anonymkode: 22973...122

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

dette går inn under psykisk vold og ydmykelse, og finnes mange underkategorier av det. Men om du leser om psykisk vold, og foreldre som ydmyker barna er det dette som beskriver best det du er blitt utsatt for. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er dagens foreldre - som oppdrar barna til å tro at de er verdens navle, og at handlinger ikke får konsekvenser - egentlig noe bedre ..?

Anonymkode: 22973...122

Å forsvare ett ytterpunkt med et annet er lite konstruktivt.

• Liker 11
Skrevet

Jeg lurer litt på om andre la merke til dette? Var det tydelig? Ba foreldrebe deg gjøre slik, eller skjedde det litt i det skjulte slik det bare kunne se ut som du var lei deg / sint og derfor satt deg ned og snudde deg mot veggen? 

Anonymkode: ce967...3af

• Liker 1
Skrevet

Fy, så slemt. Husk at dette ikke var din feil. Dette er psykisk vold, og det skjedde fordi foreldrene dine var/er voldelige. ❤️

Anonymkode: b1b8c...b86

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg lurer litt på om andre la merke til dette? Var det tydelig? Ba foreldrebe deg gjøre slik, eller skjedde det litt i det skjulte slik det bare kunne se ut som du var lei deg / sint og derfor satt deg ned og snudde deg mot veggen? 

Anonymkode: ce967...3af

Nei foran de andre søsknene og de skjulte ikke at de var sinte

Skrevet
Kaisada skrev (3 timer siden):

dette går inn under psykisk vold og ydmykelse, og finnes mange underkategorier av det. Men om du leser om psykisk vold, og foreldre som ydmyker barna er det dette som beskriver best det du er blitt utsatt for. 

Takk for svar skal lese mer om det

• Hjerte 1
Skrevet

Var dette i Norge? Er det lenge siden?

Skrevet
minister-mio skrev (Akkurat nå):

Var dette i Norge? Er det lenge siden?

Ja i Norge og siden jeg var ca 4-5 som var tidlig 2000

• Hjerte 1
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

At foreldre setter sine barn i en slik ydmykende situasjon er en gåte for meg. Det samme med ris på rumpen. Jeg er glad for at det ikke er akseptabelt lenger. 

Anonymkode: e5ca2...91b

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble slått som liten og sverget å aldri slå mine egne barn. Trodde det skulle bli vanskelig ettersom vold gjerne går i arv. Men det er så utrolig enkelt å ikke slå barna mine, at jeg har blitt enda sintere på mine foreldre. 

Det er foreldrene som skyld, ikke barnet. Det du ble utsatt for er grusomt og vold. 

Anonymkode: b7386...8d0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ja i Norge og siden jeg var ca 4-5 som var tidlig 2000

Det er ikke alltid man ser selv at det man har opplevd er mishandling for som barn tror man kanskje det er vanlig det man opplever. Foreldrene dine var ikke gode foreldre for deg som utsatte deg for mishandling.

Det er ikke din skyld og du fortjente ikke det som skjedde med deg.

Skrevet

Akkurat det du beskriver er svært utbredt hos vietnamesiske familier i kontakt med barnevernet, og jeg har også vært borti det hos familier fra enkelte andre sørøstasiatiske land.

Har jobbet med vold i tjue år og ikke vært borti akkurat dette hos etnisk norske. 

Anonymkode: 98c0b...65b

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...