AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #1 Skrevet 26. september 2023 Ca 2 uker før mensen, blir jeg veldig deprimert, ekstremt trøtt, sliten og angst. ingen leger eller gynekolog så tar det seriøst. Har vært plaget med det siden jeg fikk mensen, i snart 18 år. Etter fødselen ble det verre. leser litt rundt om, at pyridoksin og calsium kan hjelpe. Er det noen her som har prøvd det? Hva hjelper hos deg? Anonymkode: 9c267...c09 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #2 Skrevet 26. september 2023 Og blir veldig fort sint, noe som er veldig slitsomt for samboeren Anonymkode: 9c267...c09
Anna Maria Skrevet 26. september 2023 #3 Skrevet 26. september 2023 (endret) Ville prøvd antidepressiva, ssri, jeg ble kvitt plagene mine helt på brintellix, og den påvirker ikke libidoet heller. Når du er så plaget. Endret 26. september 2023 av Anna Maria 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #4 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ca 2 uker før mensen, blir jeg veldig deprimert, ekstremt trøtt, sliten og angst. ingen leger eller gynekolog så tar det seriøst. Har vært plaget med det siden jeg fikk mensen, i snart 18 år. Etter fødselen ble det verre. leser litt rundt om, at pyridoksin og calsium kan hjelpe. Er det noen her som har prøvd det? Hva hjelper hos deg? Anonymkode: 9c267...c09 Kan ikke annet enn å si du ikke er alene. Jeg ble også mye verre etter jeg fikk barn, men det kan også være alderen. At det ble verre utover 30 årene. Og er skkkelig ille nå etter jeg bikka 40. Du har helt rett i at leger og gynokologer generelt ikke har peiling, så det er lite hjelp å få😓 Jeg ble satt på ulike typer p-piller og til og med antidepressiva mot pms plagene, men da ble det egentlig bare enda verre. + null sexlyst i tillegg. I deg har jeg ingen annen hjelp enn at g fører nøye dag ok, slik at jeg er for endt på tilstanden til enhver tid. Dropper å putte for mye i kalenderen i disse ukene. Men det sier seg jo selv da at pms’ en begrenser funksjonsnivået og reduserer livskvaliteten. Hører gjerne om andre erfaringer rund hva som kan hjelpe. Kalsium og pyrodeksin hadde jeg ikke hørt om. Hva er det sistnevnte? Anonymkode: 9d814...6a2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #5 Skrevet 26. september 2023 Pyrodeksin er B-6. Jeg fikk dette tipset av gynekologen min, da jeg ikke vil begynne på prevensjon igjen. Det og/eller nattlysolje. B-6 er i følge han dokumentert skal virke. Jeg tar 100mg fra 2 uker før forventet mens, og frem til jeg får mensen. Går ellers på denne hver dag: https://www.life.no/kosttilskudd/vitaminer/b-vitamin/mega-b-stress-180-kpsl. Har bare fått prøvd det 1 gang foreløpig, men jeg hadde det mye bedre kontra hva jeg har hatt siste året 😊 Anonymkode: bd126...0bc 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #6 Skrevet 28. september 2023 Anna Maria skrev (På 27.9.2023 den 0.19): Ville prøvd antidepressiva, ssri, jeg ble kvitt plagene mine helt på brintellix, og den påvirker ikke libidoet heller. Når du er så plaget. Ja jeg har fått det, men vil ikke starte på det. Redd for bivirkninger, redd det skal bli verre daz Anonymkode: 9c267...c09
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #7 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (På 27.9.2023 den 0.27): Kan ikke annet enn å si du ikke er alene. Jeg ble også mye verre etter jeg fikk barn, men det kan også være alderen. At det ble verre utover 30 årene. Og er skkkelig ille nå etter jeg bikka 40. Du har helt rett i at leger og gynokologer generelt ikke har peiling, så det er lite hjelp å få😓 Jeg ble satt på ulike typer p-piller og til og med antidepressiva mot pms plagene, men da ble det egentlig bare enda verre. + null sexlyst i tillegg. I deg har jeg ingen annen hjelp enn at g fører nøye dag ok, slik at jeg er for endt på tilstanden til enhver tid. Dropper å putte for mye i kalenderen i disse ukene. Men det sier seg jo selv da at pms’ en begrenser funksjonsnivået og reduserer livskvaliteten. Hører gjerne om andre erfaringer rund hva som kan hjelpe. Kalsium og pyrodeksin hadde jeg ikke hørt om. Hva er det sistnevnte? Anonymkode: 9d814...6a2 Uff, det er grusomt å ha det sånn hver mnd! Er så lei! Ja jeg vil ikke begynne på antidepressiva, men ser kanskje ut som jeg må prøve. men hvor lenge har dere pms plagene? Gir det seg med en gang dere får mensen eller tar det noen dager? Hos meg varer det nesten til jeg er ferdig og blø, så har jeg det bra til eggløsning og så er det på an igjen😭 Anonymkode: 9c267...c09
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #8 Skrevet 28. september 2023 Jeg har det sånn, men lever med det. Blir ikke så deprimert at jeg blir suicidal altså. Og det varer bare en uke hos meg. Litt rart kanskje, men liker den forløsningen som skjer i sinnet når mensen kommer. Liker at livet ikke er flatt. Kanskje jeg er rar. Men prøv gjerne medisiner eller det som andre anbefaler om det blir for uholdbart. Anonymkode: fe565...65c
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #9 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har det sånn, men lever med det. Blir ikke så deprimert at jeg blir suicidal altså. Og det varer bare en uke hos meg. Litt rart kanskje, men liker den forløsningen som skjer i sinnet når mensen kommer. Liker at livet ikke er flatt. Kanskje jeg er rar. Men prøv gjerne medisiner eller det som andre anbefaler om det blir for uholdbart. Anonymkode: fe565...65c Ja du er rar!😂 neida! Men bra du takler det greit da! ☺️ ja må nok vurdere det.. Anonymkode: 9c267...c09
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #10 Skrevet 29. september 2023 Eneste som har hjulpet meg, er kosthold og tilskudd av d vitamin og magnesium. Jeg unngår mye prosessert mat, sukker etc, og spiser så "rent" som mulig. Jeg kan få litt brystverk innimellom, men magekramper, mentale utfordringer, og kraftige blødninger er borte. Anonymkode: 56a02...8f2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #11 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Eneste som har hjulpet meg, er kosthold og tilskudd av d vitamin og magnesium. Jeg unngår mye prosessert mat, sukker etc, og spiser så "rent" som mulig. Jeg kan få litt brystverk innimellom, men magekramper, mentale utfordringer, og kraftige blødninger er borte. Anonymkode: 56a02...8f2 Jeg har begynt på magnesium,d vitamin og b6 tviler på det er så enkelt, men håper det kan hjelpe litt:) Anonymkode: 9c267...c09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå