Gå til innhold

Er det mulig å bli gravid som 50 åring med egne egg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sammen med en mye yngre mann og han ønsker barn. Er det galskap av meg å bli gravid og er muligheten der, med mine egne egg? Eller må jeg ta eggdonasjon i utlandet? 

Flere som vet om noen som har blitt gravid i denne alderen med egne egg og fått velskapte barn?

Anonymkode: f300c...cca

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svigermor fikk siste uplanlagt da hun var 49 og mannen 52. Smart og flott ungdom i dag🙂

Anonymkode: 7d286...59f

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har altfor lite energi til å skulle begynne med baby nå som 43 åring. Hvor lite overskudd jeg kommer til å ha som 50 åring, kan jeg bare tenke meg. Jeg fikk barn da jeg var 30 og skulle egentlig ønske jeg fikk ham enda litt tidligere 💙☺️

Fødsel, babytid og småbarnsår er svært slitsomt og krever en 24/7.

Og når barnet er 10 så er du 60. Og når du er 63 år så står intense tenåringsår for døra. 

Anonymkode: a60b6...531

• Liker 3
Skrevet

Det går an på samme måte som det går an å vinne i lotto. Det er ikke umulig at det kan skje, men sannsynligheten er veldig lav. Og jo eldre eggene er jo høyere er sjansen for kromosomfeil etc, så rimelig risky selv om det lykkes.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Nå spurte jeg om erfaringer og kunnskap fra dere som kjenner og vet om noen som har blitt gravid med egne egg som 50 åring og ikke noe annet. Vennligst forhold dere til spørsmålet mitt, takk .

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Du vil være nesten 70 når barnet flytter ut.. Jeg har stelt pasienter på sykehjem som fremdeles er i siste halvdel av 60-åra…

Anonymkode: 540aa...5e9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

For å svare på spørsmålet ditt: I min familie vet jeg om kvinner som har blitt naturlig gravide når de nærmer seg 50, men ikke noe særlig over 50. Friske barn så vidt jeg vet. Du bør evt undersøke deg hos gynekolog hvis du vil vite mer, for slikt kan variere mye fra kvinne til kvinne.

Anonymkode: 540aa...5e9

• Nyttig 1
Skrevet

Foreldrene mine hadde meg da de var 39 og 47. og lillebroren min da de var 41 og 50. De er nå 59 og 67 år, og det har gått helt fint🙂

Anonymkode: 8063f...574

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har hørt om et par i byen som uplanlagt ble gravide og fikk barn, der begge var flere år over 50. Dette er bare via-via, så vet ikke noe særlig mer. 

Anonymkode: ab3b3...dd2

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg er sammen med en mye yngre mann og han ønsker barn. Er det galskap av meg å bli gravid og er muligheten der, med mine egne egg? Eller må jeg ta eggdonasjon i utlandet? 

Flere som vet om noen som har blitt gravid i denne alderen med egne egg og fått velskapte barn?

Statistisk sett er sjansene for å bli gravid med egne egg når du er 50 år veldig små, sjansene for abort, misdannelser og Downs syndrom er også større. Men det er ikke umulig. 

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg vet om ei som ble spontant gravid med egne egg da hun var 47 og fødte friskt barn som 48-åring.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er litt kjedelig å bli spurt om det er Bestemor i barnehagen og på skolen.

Anonymkode: 015c7...8f3

Skrevet

Jeg ønsker ikke barn som 50 åring. Jeg er ferdig. 

Skrevet (endret)

Jeg har noen naboer som fikk en datter, kona var rundt  50 og han var noen år yngre.

Datteren er nå rundt 10 år og helt frisk :)

Endret av Molly70
  • Hjerte 1
Skrevet

For de aller fleste kvinner er det umulig, men det er noen som fortsatt har eggreserver og kan ha levedyktige egg på den alderen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg har altfor lite energi til å skulle begynne med baby nå som 43 åring. Hvor lite overskudd jeg kommer til å ha som 50 åring, kan jeg bare tenke meg. Jeg fikk barn da jeg var 30 og skulle egentlig ønske jeg fikk ham enda litt tidligere 💙☺️

Fødsel, babytid og småbarnsår er svært slitsomt og krever en 24/7.

Og når barnet er 10 så er du 60. Og når du er 63 år så står intense tenåringsår for døra. 

Anonymkode: a60b6...531

For lite energi som 43 åring?! Du snakker jo som om 40 årene er de nye 60 årene😅 Jeg er 43 år og har to barnehagebarn. Føler nesten de gir meg mer energi enn hva jeg hadde i 20-årene🥰

Anonymkode: dffad...857

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er litt kjedelig å bli spurt om det er Bestemor i barnehagen og på skolen.

Anonymkode: 015c7...8f3

Jeg er snart 50, men sist gang ble jeg spurt om leg for en øl i en matvarebutikk. Det skal ikke gå an det 🤨 Var nesten så jeg spurte om vedkommende burde ta en synstest…

Sikkert noen her som ikke hadde eksistert, hvis ingen fikk barn over 50 før. Jeg har noen i tidligere slekt. 

Anonymkode: 3e664...871

Skrevet

Nja det spørs vel. Det er veldig Vanskelig å bli gravid som 50 åring, men ikke helt umulig så fremst du har mens fortsatt. Derimot er sjansen større for spontanabort og misdannelser. I tillegg har du energi til å følge opp barna til de er voksne? 

Vi venter kanskje vårt andre nå, og hvis det går bra så føder jeg når jeg er 40. Første kom når jeg var 36. Jeg kunne ønske at barna hadde kommet 5 - 10 år før, men jeg slet flere år med å bli gravid, samt beholde. Uansett så har jeg bestemt meg for at hvis ikke det blir barn neste år, så tror jeg ikke det blir flere barn. Jeg synes ca 40 /41 år er en grense for min del i allefall. Enn skal tross alt følge opp barna også i mange år.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Sannsynligheten for vellykket svangerskap er lav, det er risko for abort og kromosomfeil. Hør med en gynekolog.

Anonymkode: 87691...da9

• Liker 1
Skrevet

Har dere vurdert eggdonasjon?

Anonymkode: 1e38c...bb9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...