Gjest Inverto Skrevet 26. september 2023 #1 Skrevet 26. september 2023 Det ser ut som at det er nesten blitt tabu å si ordene "jeg elsker deg". Siden jeg ikke kan noe om dating, så lurer jeg på om det finnes et fasitsvar eller rigid regel som sier hvor mange dates eller måneder det skal ta før man kan si de ordene uten at det føles som lovebombing, creepy eller noe annet? 😅 undervis meg
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #2 Skrevet 26. september 2023 Når man føler det slik? Anonymkode: 56269...c00 2 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #3 Skrevet 26. september 2023 Jeg sier "glad i deg" til samboeren min. Vi sier ikke at vi elsker hverandre, fordi de ordene føles unaturlige. "Glad i deg" er liksom mer ekte for oss. Anonymkode: 505c7...d17
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #4 Skrevet 26. september 2023 Egentlig når man føler det slik men samtidig kan man skremme bort slik. Jeg følte for å si det til han jeg møter nå for følte det slik på daten. Daten var så nær, omsorgsfull og fin. Men jeg holdt det i meg. Bær verfall gå et par måneder. Samtidig når jeg var ung sa jeg og han jeg ble sammen med det første uka. Endte i samboerskap og barn så finnes egentlig ingen fasit. Man må føle seg litt frem. Anonymkode: 9b04e...559
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #5 Skrevet 26. september 2023 Det er bare trist hvis man ikke kan bruke de ordene. Jeg hadde kjærester hvor vi sa det hele tiden og vi hadde passion. Så et samboerskap hvor vi aldri sa det. Dårligste forholdet jeg har hatt og det ble slutt. Men man må være kjærester på ekte.. Anonymkode: ca9a7...a94 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #6 Skrevet 26. september 2023 Jeg ble litt satt ut når daten sa «glad i deg» etter fem helger, nå har vi vært sammen i et år, og for første gang i mitt liv har jeg sagt «elsker deg» til noen først. Det var fordi «glad i deg»-skalaen var sprengt. Anonymkode: 079e0...930 1 2
ClausSaus Skrevet 27. september 2023 #8 Skrevet 27. september 2023 Når man føler for det. Har fått høre det allerede etter under en måned, hvilket egentlig var helt OK siden jeg i bunn og grunn var kommet dit jeg også. Selv om det sikkert kan diskuteres om det strengt tatt var "korrekt" der og da. Noen ganger bare klikker ting på plass. 2 1
Rosakatt Skrevet 27. september 2023 #9 Skrevet 27. september 2023 ClausSaus skrev (7 minutter siden): Når man føler for det. Har fått høre det allerede etter under en måned, hvilket egentlig var helt OK siden jeg i bunn og grunn var kommet dit jeg også. Selv om det sikkert kan diskuteres om det strengt tatt var "korrekt" der og da. Noen ganger bare klikker ting på plass. Beklager for personlig innspill, men du må være den brukeren det er aller gøyeste å tenke på forelsket. Det har vært så mye kniving, hadde likt å sett deg som en lykkelig og søt pudding. Bra du har kjærlighet i livet. 2 1
ClausSaus Skrevet 27. september 2023 #10 Skrevet 27. september 2023 Rosakatt skrev (5 minutter siden): Beklager for personlig innspill, men du må være den brukeren det er aller gøyeste å tenke på forelsket. Det har vært så mye kniving, hadde likt å sett deg som en lykkelig og søt pudding. Bra du har kjærlighet i livet. Jeg er kjempesøt. Dette til informasjon. 1 1
Rosakatt Skrevet 27. september 2023 #11 Skrevet 27. september 2023 ClausSaus skrev (1 minutt siden): Jeg er kjempesøt. Dette til informasjon. *Noterer i livsviktig filene* 😄 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #12 Skrevet 27. september 2023 15 minutter før døden inntreffer 😝 Bare tuller selvfølgelig, må skrive der fordi mange her fanger ikke opp min humor. Anonymkode: 0faff...6d5
Andro Skrevet 27. september 2023 #13 Skrevet 27. september 2023 Når man mener det? (Og kanskje når man er moden nok til å kunne skille begjær og forelskelse fra den dypere kjærligheten) 1 2
Gjest ElderMillenial Skrevet 27. september 2023 #14 Skrevet 27. september 2023 Når det føles riktig. Vil si du må kjenne personen godt for å kunne si det med noe tyngde og mening. Så drøy det til man er godt kjent. Jeg er skeptisk til folk som sier det etter kort tid, med god grunn. Erfaringsmessig når det sies veldig tidlig i en relasjon så er det mer ideen om deg de «elsker» enn deg som person. Så det er ingen fasit eller regler du kan følge. Den gode nyheten er at du kjenner det selv når du er der, så er ikke nødvendig å overtenke det så veldig.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #15 Skrevet 27. september 2023 Tror folk har veldig ulik oppfattelse av "elsker deg". Noen elsker jo absolutt alt og alle i livet, hele tiden. For min egen del er det store ord jeg sjelden tar i min munn. De få gangene jeg har sagt det og ment det har det stort sett vært noe jeg har hvisket til en sovende rygg. Hvis det ble hørt, ble det aldri nevnt. Jeg liker ting best sånn😅 Blir helt svett av sånne store ord..sier stort sett bare "glad i", til kjæreste, venner og familie. Anonymkode: d0f86...f47
Antiviruset Skrevet 27. september 2023 #16 Skrevet 27. september 2023 Inverto skrev (21 timer siden): Det ser ut som at det er nesten blitt tabu å si ordene "jeg elsker deg". Siden jeg ikke kan noe om dating, så lurer jeg på om det finnes et fasitsvar eller rigid regel som sier hvor mange dates eller måneder det skal ta før man kan si de ordene uten at det føles som lovebombing, creepy eller noe annet? 😅 undervis meg Når du faktisk elsker den personen det gjelder, og går det for lang tid er du i sammen med feil person om du ikke kan si at du elsker vedkommende. Men det betinger at du vet hva det å elske er for noe! Mange vet ikke dette, de tror at det å elske noen henger sammen med å være hodestups forelsket. Det er faktisk ikke slik. Er det slik at du liker den personen du er kjæreste med, tenk over det og at du ikke kan se for deg at denne personen forsvinner fra ditt liv er det "å elske" det rette ordet. Det skjer som oftest for de aller fleste ikke før det har gått noe tid, se bort for forelskelsen, for det er ikke å elske. Det er en følelse ikke noe mer en det. Den går uansett over etter en tid. Det er da man vet om man elsker noen eller ikke. Når man etter en tid setter pris på en partner på en måte som går langt ut over en forelskelse. Noen er ikke engang forelsket, men kan gå direkte til å elske en person. Du vet det med en gang du faktisk føler dette. Elske går lenger en følelsen også, det er en vilje handling basert på at du stoler og føler deg trygg på at en annen person vil deg det aller beste. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #17 Skrevet 27. september 2023 Det er altfor enkle ord å slenge ut. Jeg vil heller at mannen viser med handling at han elsker meg enn at han kjøper seg fri ved å si de 3 ordene. Anonymkode: 1df92...5ba
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #18 Skrevet 27. september 2023 Det er ord som jeg ikke stoler på lenger, så når som helst egentlig, eller aldri. Anonymkode: 919f0...cd2
Rosa Gnom Skrevet 27. september 2023 #19 Skrevet 27. september 2023 Jeg dreit meg skikkelig ut en gang og sa at jeg elsket henne når vi hadde sex for andre gang.. Dette var da alt for tidlig. Vet ikke helt hvorfor jeg sa det heller. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #20 Skrevet 28. september 2023 Inverto skrev (På 26.9.2023 den 23.29): Det ser ut som at det er nesten blitt tabu å si ordene "jeg elsker deg". Siden jeg ikke kan noe om dating, så lurer jeg på om det finnes et fasitsvar eller rigid regel som sier hvor mange dates eller måneder det skal ta før man kan si de ordene uten at det føles som lovebombing, creepy eller noe annet? 😅 undervis meg Det sier man når man virkelig elsker hverandre, og det pleier ikke å være løpet av datingfasen ihvertfall. Anonymkode: 60564...1ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå