Gå til innhold

Hvordan klarer du å bo alene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært i forhold store deler av livet og nylig blitt singel. Synes det å bo alene er mye tyngre enn jeg hadde sett for meg. Det er så trist og ensomt, spesielt på kveldene.. 

Hvordan får du det til? Hva kan hjelpe?

Anonymkode: 4063a...099

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Netflix viaplay tv2play hbo 

Og gjerne kg på telefon 🤷‍♀️

Anonymkode: b1624...8b0

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg barn, så er ikke alltid alene. Når jeg er alene spiller jeg gitar, leser, trener hunden/går tur , gjør yoga, rydder / vedlikehold hus / hage / bil, eller ser tv😊 hvis jeg ikke vil være alene inviterer jeg slekt / venner eller går på besøk til de. 

Anonymkode: 8f58f...836

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil bli vannt til det 😊 Hobbyer, tv/sosiale medier/podcast for selskap i rommet, være mer sosial. 

Anonymkode: 45870...b22

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaming, serier, podcast.

Jeg pleier som regel og alltid ha lyd i bakgrunnen, selv om jeg trives best i mitt eget selskap

Anonymkode: 5a8fe...ce7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å bo alene er er en gave for meg. Slipper søppel overalt. Klær som ligger i gulvet. Spiser det jeg liker. Få lov til å ha lys i hjemmet mitt. X slo av alt av lys. Jeg fikk ikke lov til å ha lys eller varme. Nå bestemmer jeg selv. Å bo alene er en gave for meg. 

• Liker 16
  • Hjerte 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene på kveldene er jo det beste. Ungen er seng, kan se på akkurat det jeg vil, jeg kan spise det jeg vil, ha på den varmen jeg vil ha, legge meg når jeg vil osv osv. Ingen andre å rydde opp etter eller noe. Digg 🥰

Anonymkode: de2da...168

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg har vært i forhold store deler av livet og nylig blitt singel. Synes det å bo alene er mye tyngre enn jeg hadde sett for meg. Det er så trist og ensomt, spesielt på kveldene.. 

Hvordan får du det til? Hva kan hjelpe?

Anonymkode: 4063a...099

Samme her. Mye trening og bevegelse på dagtid, husarbeid,  middag, dusj og rett i seng når jeg kommer hjem. Hater å være alene, det er ok med en dag her og der når jeg er i et forhold men når det er hver dag hele tiden? Neifyf. Så jeg har ingen råd, men du er ikke alene om det 

Anonymkode: 4bce7...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er særboer. Jeg og mannen har vært samboere før men vi liker litt alenetid begge to og har valgt denne boformen da den passer oss helt ypperlig.

Nå jobber jeg slik at jeg stort sett kommer hjem kl 21 og da er det egentlig ikke annet å gjøre enn å dusje, slappe litt av, få i seg litt kvelds før natten kommer. Natten kommer jo litt "brått på" når en jobber slik, men samtidig er det også helt greit med rolige morninger/formiddager uten det morgenstresset

Men det går i litt streaming, finner jeg meg en god serie er jeg lost i underholdning, så enkel er jeg🤪

Ellers er det jo ymse hobbyer jeg driver på med. Yoga, trening, elsker friluftsliv og tur ute i naturen både med mannen men og aleine, telttur aleine med bålet f.eks: kvalitetstid... Har litt forskjellige DIY prosjekter, fargelegging, scroller på nett, jeg skriver en del i bullet journal, puslespill. Innimellom har jeg 1000 prosjekter, innimellom bare å sitte i fred og ro under teppe og se på tv.

Av og til trenger jeg stillhet, av og til trenger jeg musikk og av og til er det helt greit at det bare står en teit serie eller nyheter på i bakrunn mens jeg gjør andre ting, men det bestemmer jeg som er en av de deilige gode tingene med å bo for seg selv.

Nå liker jeg aleine tid, jeg må ha det viss ikke blir jeg lett litt sur og gretten viss det blir for mye sosialt over lengre perioder men selvfølgelig har jeg venner på besøk, eller vi går en tur. Men jeg elsker å bo aleine på en daglig basis og så treffe mannen og være sammen med han i ferier, helger eller vi treffes sånn innimellom i uken for en middag eller noe annet kjekt.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig å gjøre som man vil! Prompe i sofaen som man selv har valgt ut, gå på do med åpen dør, se på det man vil, høre på det man vil, spise det man vil…! 

Anonymkode: 1e463...409

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsket å bo alene, og skjønner ikke helt problemet. 

Jeg storkoste meg med en bok i sofakroken om kvelden, eller sydde, spilte piano, hørte på musikk og løste kryssord, trente, osv osv. 

Anonymkode: 9caf3...9ec

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du ingen venner? Du må skaffe deg en vennekrets! Dra på trening tre dager i uka, gjerne noe fast timeopplegg. Gå lange turer i helgene, få med ei venninne! Ut og spise, kino/konsert/teater. Bli med på en eller annen aktivitet du kan ha som hobby - ridning, dansekurs, språkkurs, hjelpekorpset - noe du liker. Bli flinkere til å besøke slekta. Skaff deg et husdyr. 

Anonymkode: a831a...d2f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok veldig individuelt både hva som skal til for å trives med det og hvor lett det er. Jeg hadde det veldig fint da jeg bodde alene. Men det hadde sikkert både med personlighet, og tid i livet å gjøre. Jeg bodde stort sett alene fra jeg flyttet hjemmefra da jeg var 18 og til jeg flyttet sammen med mannen min da jeg var 30. Jeg hadde kjærester i perioder innimellom der, og de var til tider mye hos dem eller de var hos meg, men det var mange år som singel også. 

Det jeg koste meg med som singel og aleneboende var turer i naturen, lese, se på serier, jeg hadde ofte på musikk hjemme, kafébesøk med venner eller alene, invitere folk hjem, gå på besøk. Men jeg trivdes ofte med å være alene hjemme i ro og fred på kveldstid, i hvert fall på hverdager når jeg var sliten etter jobb. 

Nå hadde jeg nok syntes det var mer tomt, stille og ensomt fordi jeg har småbarn. Jeg kunne virkelig ikke tenke meg å bo noe sted uten dem, eller mannen min for den saks skyld. Men han jobber offshore, og jeg har de bra i de periodene han er borte på jobb også.  

Anonymkode: 73c08...839

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av de som trives best alene, det blir fort slitsomt med andre rundt.

Jeg kan lese en bok, bruke tid på å lære noe nytt, bare tenne et lys og ta en kopp te eller kaffe. Jeg kan strikke om hender tillater det, dille rundt på pc, male eller tegne litt - uten at det trenger å bli noe. Spise når jeg vil, ta et bad om jeg har lyst. Jeg mediterer litt også noen ganger.

Noen ganger er vi noen som tar en venninnekveld via zoom, gamle vennskap og lang felles historie men litt store avstander. Veldig hyggelig og enkelt å få til.

Jeg savner å kunne gå litt mer i naturen, men det er kroppen og ikke selskapet som hindrer meg.

Anonymkode: 139c1...5c3

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg en av de som fint kan trives i eget selskap. Men de gangene jeg føler meg ensom prøver jeg å ta initiativ til å gjøre noe med venner, om det så er å gå ut å spise eller ha en vinkveld med ost og kjeks, eller så enkelt som å bare se en film sammen. Ellers leser jeg, strikker, ser på serie, baker eller leter etter gode oppskrifter. Det trenger ikke å skje så mye for min del. 

Anonymkode: e563e...bbb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lea skrev (9 timer siden):

Jeg liker ikke å bo alene men har ikke noe annet valg.

Samme her. 

Jeg "klarer" det egentlig ikke, men hva annet skal man gjøre? 

Anonymkode: ae48e...228

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær deg å trives i eget selskap. Inviterer venner på besøk, dra på besøk, vær aktiv med hobbyer og fritid. Hvis det passer inn i hverdagen din, få deg en katt/hund.

Anonymkode: 474f7...200

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lea skrev (13 timer siden):

Jeg liker ikke å bo alene men har ikke noe annet valg.

Finne noen?

Anonymkode: ce6fc...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...