AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #1 Del Skrevet 26. september 2023 Babyen min på 2 mnd nekter å ta puppen uten skjold. Har til nå fullammet med skjold uten særlig pumping, har brukt naturebond ved spreng om baby har sovet lenger enn vanlig bare🙈 hun har lagt godt på seg og har mange tisse og bæsjebleier hver dag. Men i kveld lå hun konstant på puppen, flere timer og jeg merker at det var tomt. Ga derfor mme og hun drakk 80 ml selv etter mange timer på puppen. Begynner å bli redd for at jeg må over til delamming? Har liten mulighet til å pumpe fordi babyen kun sover på puppen eller i bæresele på dagen. På natten ammer hun ca. hver 3. time og drikker da fra begge bryst. Går også fort en time og to å få henne til å sovne igjen. Så ser ikke helt når jeg skulle fått tid til å pumpe meg🙈 Kan det at hun ville ha mme være et engangstilfelle? Har prøvd litt før for å forsikre meg om at hun er mett, men da har hun drukket maks 30 ml. Har stort sett virket fornøyd med bare amming Hun hadde også to gode tissebleier i kveld før hun fikk mme, så virker som hun har fått i seg litt iallefall. Anonymkode: 98a5b...aef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #2 Del Skrevet 26. september 2023 Ja, jeg har gjort det. Med tredjemann fullammet jeg med skjold i seks måneder, og ammet med skjold til han var 23 mnd gammel. Jeg er IKKE noen storprodusent heller, det må sies (hverken med eller uten skjold, jeg har gjort begge deler). Anonymkode: 62bcb...fdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #3 Del Skrevet 26. september 2023 Ja, jeg fullammet sønnen min med skjold i 7 måneder for 13 år siden. Husk at små babyer har økedøgn også, hvor de drikker ekstra mye fra brystet for å øke melkeproduksjonen fordi de vokser. Naturen er utrolig sånn ☺️ Men er den lille fortsatt sulten, så er det da helt greit å gi mme ☺️ Anonymkode: e79fc...4e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #4 Del Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Babyen min på 2 mnd nekter å ta puppen uten skjold. Har til nå fullammet med skjold uten særlig pumping, har brukt naturebond ved spreng om baby har sovet lenger enn vanlig bare🙈 hun har lagt godt på seg og har mange tisse og bæsjebleier hver dag. Men i kveld lå hun konstant på puppen, flere timer og jeg merker at det var tomt. Ga derfor mme og hun drakk 80 ml selv etter mange timer på puppen. Begynner å bli redd for at jeg må over til delamming? Har liten mulighet til å pumpe fordi babyen kun sover på puppen eller i bæresele på dagen. På natten ammer hun ca. hver 3. time og drikker da fra begge bryst. Går også fort en time og to å få henne til å sovne igjen. Så ser ikke helt når jeg skulle fått tid til å pumpe meg🙈 Kan det at hun ville ha mme være et engangstilfelle? Har prøvd litt før for å forsikre meg om at hun er mett, men da har hun drukket maks 30 ml. Har stort sett virket fornøyd med bare amming Hun hadde også to gode tissebleier i kveld før hun fikk mme, så virker som hun har fått i seg litt iallefall. Anonymkode: 98a5b...aef Jeg fullammer, eller, ungen får en flaske på kveld hver dag. Da er det tomt i puppene og ungen er super sulten og tar 90 ml… men produksjonen er ok resten av døgnet og ungen legger på seg. Så tenker det er greit. Anonymkode: c34ed...2b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #5 Del Skrevet 27. september 2023 Det er noe som heter økedøgn. Det er når babyen får økt behov for mer mat, og derfor vil ammes lengre. Dette i sin tur øker produksjonen i brystene, fordi "tilbud og etterspørsel". Det tar normalt noen få dager for brystene å øke mengden i produksjonen, så det kalles økedøgn mens man venter på det. I mellomtiden må barnet ammes oftere og lengre. Men det går altså bare noen få dager før det er normalisert til den nye mengden. Anonymkode: 23eb1...ffc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #6 Del Skrevet 27. september 2023 Ja, det gjorde jeg, men barer i 6 uker ca, avvente skjold når babyen ble større og fikk bedre sugetak Gjorde det ved å først prøøøøve å få babyen til å ta tak uten når hun var sulten. Prøvde og prøvde og prøvde foran hver amming. Plutselig fikset hun det og da var veien kort til å legge vekk skjold Anonymkode: c30c2...99e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #7 Del Skrevet 27. september 2023 Ja. Førstemann i ni mnd og andremann i ca to mnd. Bare stå på. Prøv å veksle med og uten skjold. Anonymkode: 3b001...10e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #8 Del Skrevet 27. september 2023 Fullammet i tre mnd før vi klarte å kaste skjoldet. Pumpet ett par ganger i døgnet etter beskjed fra ammepoliklinikken, siden baby ikke får tømt brystet like godt som ved amming uten. Anonymkode: 6ed40...eb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå