Gå til innhold

IPL hårfjerning når man har masse hår?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser på sånn ipl hårfjerning og er frista til å kjøpe. Jeg har pcos og masse svarte hår på hele låret. Det er først og fremst dette området jeg er mest opptatt av å fjerne hår. Vil gjerne fjerne på haka også, men har ikke lyst å barbere der... som man må først, tror jeg? Jeg bruker å nappe der.

Uansett, hvilken IPL maskin vil funke best for å fjerne hår på hele låret? Vil jeg bruke sånn sykt lang tid på hver behandling? Jeg har max 1 time til disposisjon om dagen pga barn og husarbeid😅 når jeg tidligere har epilert lår og legger, har jeg brukt over 2 timer på begge bena...

Anonymkode: a2531...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg ville anbefalt IPL, ja. Det tar maks 2 timer i uka for å behandle hele kroppen. Har man super tynne lår tar det sikkert ikke mer enn 10 minutter for å behandle lår og legger, for meg tok det rundt 20. Hvis du gjør det som du skal og fullfører behandlingen, slipper du å bruke masse tid på hårfjerning etterpå. Jeg gikk gjennom behandlingen for 2 år siden og er fortsatt hårfri. Må ta en vedlikeholdsbehandling annenhver måned, men det er jo ingenting i forhold til å måtte barbere seg annenhver dag. Det finnes mange alternativer der ute, jeg kjøpte Alvaskin sitt apparat og er superfornøyd.

Anonymkode: ef437...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IPL kan virkelig anbefales! Jeg har Braun sin et-eller-annet - og kraftig, mørk hårvekst på legger og lår. Det tar ikke så lang tid å dra over lår og legger, og man bør ikke ta samme sted flere ganger, selv om jeg noen ganger har gjort det. Jeg må gå over én gang i uka, men da slipper jeg å barbere i mellomtiden. Uten IPL hadde jeg måttet barbere hver eneste dag, og skjeggstubbene hadde dukket opp etter noen timer. De gjør de nå også, for de hårsekkene som ikke lammes, men det er sååå mye mindre 🥰

Anonymkode: a56ab...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville anbefalt IPL, ja. Det tar maks 2 timer i uka for å behandle hele kroppen. Har man super tynne lår tar det sikkert ikke mer enn 10 minutter for å behandle lår og legger, for meg tok det rundt 20. Hvis du gjør det som du skal og fullfører behandlingen, slipper du å bruke masse tid på hårfjerning etterpå. Jeg gikk gjennom behandlingen for 2 år siden og er fortsatt hårfri. Må ta en vedlikeholdsbehandling annenhver måned, men det er jo ingenting i forhold til å måtte barbere seg annenhver dag. Det finnes mange alternativer der ute, jeg kjøpte Alvaskin sitt apparat og er superfornøyd.

Anonymkode: ef437...f8e

AnonymBruker skrev (1 time siden):

IPL kan virkelig anbefales! Jeg har Braun sin et-eller-annet - og kraftig, mørk hårvekst på legger og lår. Det tar ikke så lang tid å dra over lår og legger, og man bør ikke ta samme sted flere ganger, selv om jeg noen ganger har gjort det. Jeg må gå over én gang i uka, men da slipper jeg å barbere i mellomtiden. Uten IPL hadde jeg måttet barbere hver eneste dag, og skjeggstubbene hadde dukket opp etter noen timer. De gjør de nå også, for de hårsekkene som ikke lammes, men det er sååå mye mindre 🥰

Anonymkode: a56ab...3c1

Takk, høres jo absolutt ut som noe for meg! 

Et spørsmål - man må barbere for at det skal fungere? Å nappe/vokse på forhånd funker vel ikke? Er interessert i å fjerne på haka/overleppe og. Men her vokser/napper jeg, pluss at en del av hårene der er ganske lyse. Vil ikke begynne å barbere der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.10.2023 den 16.55):

Takk, høres jo absolutt ut som noe for meg! 

Et spørsmål - man må barbere for at det skal fungere? Å nappe/vokse på forhånd funker vel ikke? Er interessert i å fjerne på haka/overleppe og. Men her vokser/napper jeg, pluss at en del av hårene der er ganske lyse. Vil ikke begynne å barbere der...

Ja, det anbefales at du barberer deg før hver behandling. Men for eksempel Alvaskin sier at hvis du ikke føler deg komfortabel nok med å barbere deg i ansiktet kan du alltid nappe og så vente noen dager før du da tar behandlingen. Viktigst er å ikke ha hår som stikker ut fra huden når du bruker apparatet.

Anonymkode: cef47...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja, det anbefales at du barberer deg før hver behandling. Men for eksempel Alvaskin sier at hvis du ikke føler deg komfortabel nok med å barbere deg i ansiktet kan du alltid nappe og så vente noen dager før du da tar behandlingen. Viktigst er å ikke ha hår som stikker ut fra huden når du bruker apparatet.

Jeg har kjøpt maskinen nå og hadde første behandling i går. Men haaater å barbere bikinilinja, håper den fungerer! Det er glatt i 5 timer, så ef det masse utslett og stikking i 5 dager. Barbere en dag i uka blir grusomt, jeg vokser alltid ellers! Hehe. 

Kanskje jeg skal prøve på haka, selv om jeg bare napper der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.10.2023 den 21.47):

Jeg har kjøpt maskinen nå og hadde første behandling i går. Men haaater å barbere bikinilinja, håper den fungerer! Det er glatt i 5 timer, så ef det masse utslett og stikking i 5 dager. Barbere en dag i uka blir grusomt, jeg vokser alltid ellers! Hehe. 

Kanskje jeg skal prøve på haka, selv om jeg bare napper der?

Ja, det å barbere bikinilinja er noe av det verste jeg vet

Vel, ikke det å barbere bikinilinja, men den stikkende følelsen noen timer senere eller dagen etterpå. helt grusomt 😣 Men det blir bedre etter hvert. du får mindre og mindre hårvekst og da blir det mindre stikking også heldigvis

du kan prøve på haka ja, om du napper bør du da vente 2-3 dager før du tar behandlingen sier de 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...