Gjest gjest1 Skrevet 23. januar 2006 #1 Skrevet 23. januar 2006 Noen her som har lest denne boken? Hva syns dere om den, hva likte eller eventuelt likte dere ikke ved boken? Jeg har nettopp lest den og ble rimelig skuffa. Historien i seg selv er jo rimelig usannsynlig. Den øyesykdommen hovedpersonen fikk kjenner jeg godt til og jeg må si at forfatteren har satt seg skuffende lite inn i sykdommen, for slik han skriver er ikke i nærheten av hvordan det virkelig er. Dessuten kan man ikke transplantere ett øye!!! Kjenner jeg ble nesten litt sinna inni meg!
Jane How Skrevet 23. januar 2006 #2 Skrevet 23. januar 2006 Man kan vel transplantere hornhinner? Har nettopp lest den selv, eller rettere sagt skummet gjennom, den var for kjedelig til å lese grundig.
Gjest Respect Skrevet 23. januar 2006 #3 Skrevet 23. januar 2006 Jeg har også lest den. Er en trofast leser av Lars SC, men denne boka var rett og slett en gedigen skuffelse.
Lillesøster Skrevet 23. januar 2006 #4 Skrevet 23. januar 2006 Det er bra å høre. Jeg er nemlig fan av LSC og når jeg leste annonsen i bokklubben av denne boken bestemte jeg meg for å ikke kjøpe den. Det er jeg glad for nå.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2006 #5 Skrevet 23. januar 2006 Og jeg som fikk den til jul. Æsj,ikke mye fristende å lese den nå.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2006 #6 Skrevet 23. januar 2006 Jeg kjøpte også denne boka, er en fan av LSC fra før, og hadde høye forventninger. Men jeg ble utrolig skuffa, den var så kjedelig at jeg orket ikke å fullføre den. Skikkelig skuffende!!!
Gjest gjest1 Skrevet 23. januar 2006 #7 Skrevet 23. januar 2006 Man kan vel transplantere hornhinner? Har nettopp lest den selv, eller rettere sagt skummet gjennom, den var for kjedelig til å lese grundig. ← Du blir ikke frisk av Retinitis Pigmentosa ved å transplantere hornhinna....
Scheherazade Skrevet 23. januar 2006 #8 Skrevet 23. januar 2006 Synes den var bra jeg! Og poenget sånn som jeg så det, var vel sånn sett ikke om det er mulig eller ei, men om man er villig til å gjøre det i en hypotetisk situasjon? Men slutten derimot...
nostalgia Skrevet 24. januar 2006 #9 Skrevet 24. januar 2006 Har lest mange blandete reaksoner på denne boken. Som stor LSC fan i maaaange år, MÅ jeg jo bare lese den... Men jeg må si jeg grugleder meg litt, jeg likte ikke Maskeblomstfamilien så godt (selv om det var mye bra i den), så det var nok litt skuff, i forhold til de fantastiske kritikkene den hadde fått...
Blåklokke Skrevet 28. januar 2006 #10 Skrevet 28. januar 2006 Synes også boken var lite engasjerende. Jeg hadde lest de gode kritikkene og lånte den på biblioteket (kjøpte den heldigvis ikke, altså..) Gjespet meg gjennom de første hundre sidene, synes både personene og handlingen var lite engasjerende. Men måtte jo lese ut boken, da. Skuffet jeg også, ja.
Ciara Skrevet 28. januar 2006 #11 Skrevet 28. januar 2006 Jeg likte denne boka veldig godt. Syntes problematikken var interessant, og Peter Wihl en spennende hovedperson. I tillegg synes jeg det er tøft av Christensen å våge å gå nye veier i forfatterskapet sitt. Men jeg har ikke peiling på øyesykdommer, og må si jeg synes det er verre at fakta rundt sykdommen ikke stemmer. Det er jo rett og slett slurvete gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå