Gå til innhold

Hvordan kle baby i bæresele i vinter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Baby på 9 uker vil kun sove i bæresele på dagtid, noe jeg også egentlig trives med😊

Bruker nå ergobaby embrace, men kommer til å gå over til 360 etterhvert😊

Nå er hun såpass liten og bæreselen er nett, så til nå har jeg kun brukt den tynne gravidjakken over oss begge. :)

Har hund så går mye ut på tur, men baby sover fort 2-4 timer i selen, og så lange turer går jeg ikke😆 så har vært veldig praktisk å bare dra av lua og ullsokker når jeg kommer hjem og bare hatt vanlige klær under jakka. 

Men neste sele er jo mer klumpete og ser ikke for meg at det kun går med vanlige klær under på vinteren. Men kjedelig å vekke baby ved å ta henne ut av selen for å kle av/på😅

Hvordan gjør dere det? Vekker dere baby? Her sover hun ikke videre om hun blir lagt ned, men kan jo være det snur.

Og bruker dere bæreselen over ytterjakka deres på vinteren?😊

Anonymkode: 6862d...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bærejakke 🙌🏼 enklere å regulere temperatur enn om babyen har masse klær på seg mens du bærer 

Anonymkode: a6543...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, det har jeg ikke tenkt på😆 noen tips til god bærejakke?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til ergobaby 360 finnes det et eget vintertrekk som er vann- og vindtett med fleecefôr, som festes direkte på bæresela. Vi fant en sånn til 300 kr på finn. Syns det funket fint.

Anonymkode: 98595...800

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 6 måneder gamle baby passer fint inni kåpa mi fortsatt, selv om han er av den røslige typen, og veier nesten 10 kg allerede. Kommer nok til å ha ulldress + fotposer inni kåpen til vinteren. :)

Men jeg har Kahubaby sele, den er mye mindre klumpete enn Ergo 360, så mulig at det spiller inn. 

Anonymkode: f4c8b...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Baby på 9 uker vil kun sove i bæresele på dagtid, noe jeg også egentlig trives med😊

Bruker nå ergobaby embrace, men kommer til å gå over til 360 etterhvert😊

Nå er hun såpass liten og bæreselen er nett, så til nå har jeg kun brukt den tynne gravidjakken over oss begge. :)

Har hund så går mye ut på tur, men baby sover fort 2-4 timer i selen, og så lange turer går jeg ikke😆 så har vært veldig praktisk å bare dra av lua og ullsokker når jeg kommer hjem og bare hatt vanlige klær under jakka. 

Men neste sele er jo mer klumpete og ser ikke for meg at det kun går med vanlige klær under på vinteren. Men kjedelig å vekke baby ved å ta henne ut av selen for å kle av/på😅

Hvordan gjør dere det? Vekker dere baby? Her sover hun ikke videre om hun blir lagt ned, men kan jo være det snur.

Og bruker dere bæreselen over ytterjakka deres på vinteren?😊

Easygrow fottrekk,  kan brukes over børeselen.  Men bør nok ha på ulldress,  votter og sokker. Det fins varme bærejakker også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kledde baby omtrent like varmt som meg selv, så i bæresele, så softshell bærejakke over. Min var fra Bonprix, tror det er denne modellen: https://www.bonprix.no/produkt/softshell-mamma-baerejakke-regulerbar-vidde-mork-turkis-967257/#image

Den fungerer også fint som vanlig jakke uten bærepanelet, og som gravidjakke når jeg ventet nummer to. Ikke helt vanntett, men vindtett og vannavstøtende nok til at den fungerte både vår, høst og vinter. (Gikk litt opp i størrelse så jeg hadde plass til tjukk genser under om nødvendig.)

Anonymkode: ebaf4...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg har brukt softshell fra mamalila vår/sommer/høst, og kledd baby som jeg kler meg, og vintertid brukte jeg en wombat wallaby, men lånte en vinterjakke fra bonprix første vinteren og den fungerte også helt utmerket! Kjøpte brukt på Finn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...