AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #1 Skrevet 26. september 2023 Er lei av at folk spør meg om jeg er jomfru, har hatt sex,onanert osv... Jeg er aseksuell og aldri hatt seksuell tiltrekning mot noen what so ever. Det er ikke noe jeg går rundt å sier, men om man kommer inn på temaet (som man nesten alltid gjør) , så forteller jeg det. Da kommer disse spørsmålene. Synes det er ubehagelig å bli bombardert med det. Det må da være et greit svar nok i seg selv å fortelle at man ikke er interessert i sex og ikke føler tiltrekning til andre? Jeg vil tro at det må være ekkelt å få sånne spørsmål presset på seg om man f.eks. er heterofil eller homofil også? Hvorfor tror folk det er greit å spørre om dette? Anonymkode: bfe4d...063
Fioljenta Skrevet 27. september 2023 #2 Skrevet 27. september 2023 Jeg tror at folk bare er nysgjerrige. Hvis du for eksempel forteller folk at du ikke spiser sukker, ja, så er jeg ganske sikker på at du vil få spørsmål om du ikke savner å spise søtsaker, om du blir fristet iblant, om du faktisk aldri spiser sukker og om du tar deg litt friheter av og til. Det er ikke fordi folk er frekke. Det burde kanskje holdt å si «Jeg spiser ikke sukker.» Det er jo en full setning. Men jeg tror folk er spesielt nysgjerrige på ting de ikke selv kjenner seg igjen i eller forstår. Og så får du velge hvor mye du ønsker å bidra til folkeopplysningen. Du må jo ikke svare selv om folk spør. Og du har lov til å si «Google it! Nå vil jeg spise/danse/kose meg i stedet for å drive folkeopplysning». Og så slenger du på et bestemt smil. Forhåpentligvis lar de temaet ligge. 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #3 Skrevet 27. september 2023 Du vil kanskje få mindre sånne spørsmål hvis du bare sier at du ikke ønsker å ha en kjæreste og at du trives alene. Det er nok noe med begrepet aseksuell som gjør mennesker nysgjerrige. Jeg fikk også masse spørsmål tidligere når jeg fortalte at jeg var bifil, folk spurte om jeg hadde hatt trekant, hvem jeg foretrakk å ha sex med, et cetera. Nå sier jeg ikke lenger at jeg er bifil, med mindre seksuell legning helt spesifikt er tema. Samtidig skjuler jeg ikke at jeg har hatt både kvinnelige og mannlige kjærester. Hvis det er naturlig å nevne min eks Susanne, så gjør jeg det, og folk sier stort sett ingenting til det. Anonymkode: 6a715...701 1
Bamseklemmer Skrevet 28. september 2023 #4 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (På 26.9.2023 den 22.22): Er lei av at folk spør meg om jeg er jomfru, har hatt sex,onanert osv... Jeg er aseksuell og aldri hatt seksuell tiltrekning mot noen what so ever. Det er ikke noe jeg går rundt å sier, men om man kommer inn på temaet (som man nesten alltid gjør) , så forteller jeg det. Da kommer disse spørsmålene. Synes det er ubehagelig å bli bombardert med det. Det må da være et greit svar nok i seg selv å fortelle at man ikke er interessert i sex og ikke føler tiltrekning til andre? Jeg vil tro at det må være ekkelt å få sånne spørsmål presset på seg om man f.eks. er heterofil eller homofil også? Hvorfor tror folk det er greit å spørre om dette? Anonymkode: bfe4d...063 Tror ikke det er noe rart du blir bombadert med slike spørsmål.. det er fordi samfunnet generelt, ikke har forståelse for noe annet enn sin egen legningene og seksualitet. De som bombaderer deg, er stort sett bare dømmende. "Jeg er aseksuell og aldri hatt seksuell tiltrekning mot noen what so ever" Siden du har hatt sex, var det med tvang eller bare et forsøk eller nysgjerrighet for å finne ut din seksuelle legning? Håper du opplevde den siste da😊 Dette med tvang var bare for å utelukke en ond ting, som kan ha skadet seksualiteten din.. Å være aseksuell betyr ikke at de ikke har sexlyst, de mangler bare tiltrekningskraft til andre. Likvel kan de ha et utmerket singeliv/sexliv med seg selv med onani. Og det er jo det enkelte mennesker ikke vet.. Altså, aseksuell er ikke negativt, og det er heller ikke noen man velger å være.. det er bare manglende tiltrekningskraft til et kjønn. Det er pga at det finnes , null, svak eller sterk tiltrekningskraft "Jeg vil tro at det må være ekkelt å få sånne spørsmål presset på seg om man f.eks. er heterofil eller homofil også?" Jeg er trygg på min egen legning, så jeg synes ikke noe er ekkelt. Men jeg har problem med bifil og homofil menn. Det er ikke at jeg har noe imot dem, eller deres legning. De er stort sett greie, helt til de prøver å oppnå hudkontakt. Da klikker jeg, som også har fått meg til å bli voldsom.. Men det kommer av at jeg ble utsatt for overgrep som barn, så "alle" menn ble sett på som overgripere. Jeg ble såpass skadet, at jeg ikke ville ha klem fra min pappa på mange mange år. 50 år siden nå, men det sitter fremdeles som et arr.. Det var derfor jeg tok opp dette med "tvang" TS, for å utelukke hindringer av legningen din😊 Jeg er så heterofil som det går ann å bli, med sterk tiltrekning til kvinner, enten de er hetero eller bifile.. det ble slik av den skaden jeg fikk, jeg følte enormt på dette med trygghet og omsorg i oppveksten🥰 Bildet er jo et tankekors til de som dømmer deg💙🤭
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #5 Skrevet 28. september 2023 Du forteller det, og da må du regne med nysgjerrighet tilbake. Hvis du i samme setting hadde sagt at du er hyperseksuell, så hadde du også fått mange spørsmål, men det hadde ikke gjort deg noe, siden du synes seksualitet er spennende, og du er på oversiden av diskusjonen. Anonymkode: 5fa97...26a
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #6 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du forteller det, og da må du regne med nysgjerrighet tilbake. Hvis du i samme setting hadde sagt at du er hyperseksuell, så hadde du også fått mange spørsmål, men det hadde ikke gjort deg noe, siden du synes seksualitet er spennende, og du er på oversiden av diskusjonen. Anonymkode: 5fa97...26a Jeg kan fortelle det hvis seksualitet kommer opp som tema,og om det forventes en respons tilbake. Hva skal jeg ellers si? Stort sett prøver jeg å ro det vekk. Jeg går ikke rundt å forteller det. Anonymkode: bfe4d...063
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #7 Skrevet 28. september 2023 Så merkelig, jeg har aldri hatt sånne samtaler med noen egentlig. Hvorfor driver du å opplyser folk om dine preferanser/fravær av preferanser? Jeg mener du legger opp til dette selv. Kan du ikke bare si at du er singel? Anonymkode: 5299e...312 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #8 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så merkelig, jeg har aldri hatt sånne samtaler med noen egentlig. Hvorfor driver du å opplyser folk om dine preferanser/fravær av preferanser? Jeg mener du legger opp til dette selv. Kan du ikke bare si at du er singel? Anonymkode: 5299e...312 Lær deg å lese! Jeg driver ikke å opplyser om det , nå har jeg skrevet det både i HI og to svar. Ok? Og folk spør, ikke prøv å late som noe annet. Anonymkode: bfe4d...063
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #9 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Lær deg å lese! Jeg driver ikke å opplyser om det , nå har jeg skrevet det både i HI og to svar. Ok? Og folk spør, ikke prøv å late som noe annet. Anonymkode: bfe4d...063 Nei jeg er uenig med deg. Bare det at du har puttet deg selv i en boks når det gjelder seksualitet, og også en boks mange ikke har hørt om eller kjenner seg igjen i, sier mye om hvor ditt fokus ligger. Jeg har også omtrent fraværende sexlyst, er veldig lite opptatt av det. Men jeg er voksen, og har også hatt perioder i livet som har føltes anderledes. Men har virkelig aldri hatt behov for å sette en merkelapp på dette, og hvertfall ikke blant andre folk. Mitt inntrykk er at du har gjort dette til en stor del av personligheten din, og kommer med utsagn og ord som er nye for folk. Også blir du «liksom» fornærmet av at folk stiller oppfølgingsspørsmål. Jeg nekter å tro at spørsmål som «onanerer du?» kommer uten at du har åpnet for disse temaene i det hele tatt. Bare innrøm at du elsker å føle deg spesiell og anderledes, og nå skal du i tillegg bruke det til å få anerkjennelse på at du blir krenket midt oppi alt. Please få fokuset vekk fra egen navle og ta litt ansvar for deg selv. Anonymkode: 5299e...312 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #10 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei jeg er uenig med deg. Bare det at du har puttet deg selv i en boks når det gjelder seksualitet, og også en boks mange ikke har hørt om eller kjenner seg igjen i, sier mye om hvor ditt fokus ligger. Jeg har også omtrent fraværende sexlyst, er veldig lite opptatt av det. Men jeg er voksen, og har også hatt perioder i livet som har føltes anderledes. Men har virkelig aldri hatt behov for å sette en merkelapp på dette, og hvertfall ikke blant andre folk. Mitt inntrykk er at du har gjort dette til en stor del av personligheten din, og kommer med utsagn og ord som er nye for folk. Også blir du «liksom» fornærmet av at folk stiller oppfølgingsspørsmål. Jeg nekter å tro at spørsmål som «onanerer du?» kommer uten at du har åpnet for disse temaene i det hele tatt. Bare innrøm at du elsker å føle deg spesiell og anderledes, og nå skal du i tillegg bruke det til å få anerkjennelse på at du blir krenket midt oppi alt. Please få fokuset vekk fra egen navle og ta litt ansvar for deg selv. Anonymkode: 5299e...312 Altså, tuller du nå? Altså, jeg er ikke ts, og er selv heterofil med middels minus sexlyst, men selv jeg har merket at folk kan være ganske masete på private ting uten at det betyr at man nyter å dele det selv! Hvis man sitter en litt fersk vennegjeng, eller man er 4-5 stk som begynner å snakke dypere på fest, eller man er gode kollegaer litt langt ned i vinflaska på lønningspils, så kan samtalen fort dreie i den retningen. "Jeg data 5 menn forrige uke, føler meg som den sluten, men det var digg da! Hva med deg, ts, er ikke du også singel? Dater du noe? Ikke, hvorfor ikke? Savner du ikke sex?" Da må man jo kunne svare at man er aseksuell og at det er det man savner minst med dating, uten at det betyr at man ønsker masse oppmerksomhet? Anonymkode: 8bc55...1c8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #11 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Altså, tuller du nå? Altså, jeg er ikke ts, og er selv heterofil med middels minus sexlyst, men selv jeg har merket at folk kan være ganske masete på private ting uten at det betyr at man nyter å dele det selv! Hvis man sitter en litt fersk vennegjeng, eller man er 4-5 stk som begynner å snakke dypere på fest, eller man er gode kollegaer litt langt ned i vinflaska på lønningspils, så kan samtalen fort dreie i den retningen. "Jeg data 5 menn forrige uke, føler meg som den sluten, men det var digg da! Hva med deg, ts, er ikke du også singel? Dater du noe? Ikke, hvorfor ikke? Savner du ikke sex?" Da må man jo kunne svare at man er aseksuell og at det er det man savner minst med dating, uten at det betyr at man ønsker masse oppmerksomhet? Anonymkode: 8bc55...1c8 Ikke når man syns det er ubehagelig å få spørsmål om det. «Njææ jeg trives som singel» har alltid vært mer enn nok for meg. Hvis man plages med at «folk» spør om du onanerer, så er det enten et problem i hvordan du snakker om deg selv, ellers må hun virkelig vurdere å bytte ut vennekretsen. Anonymkode: 5299e...312
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #12 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ikke når man syns det er ubehagelig å få spørsmål om det. «Njææ jeg trives som singel» har alltid vært mer enn nok for meg. Hvis man plages med at «folk» spør om du onanerer, så er det enten et problem i hvordan du snakker om deg selv, ellers må hun virkelig vurdere å bytte ut vennekretsen. Anonymkode: 5299e...312 Du snakker bullshit. Nei, jeg liker ikke å få disse spørsmålene og det er som oftest det jeg svarer også når folk spør. Det kommer an på hvor godt kjent man blir. Jo , jeg har faktisk fått spørsmålet om jeg har onanert. Sette seg selv i en boks? Når man aldri har vært tiltrukket til noen, så vet man hva man er. Anonymkode: bfe4d...063
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #13 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Sette seg selv i en boks? Når man aldri har vært tiltrukket til noen, så vet man hva man er Jeg hadde bare stoppet diskusjonen med å si: "Jeg er ikke så interessert i sex, og gidder ikke snakke om det heller." Anonymkode: 5fa97...26a
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #14 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (På 26.9.2023 den 22.22): Er lei av at folk spør meg om jeg er jomfru, har hatt sex,onanert osv... Jeg er aseksuell og aldri hatt seksuell tiltrekning mot noen what so ever. Det er ikke noe jeg går rundt å sier, men om man kommer inn på temaet (som man nesten alltid gjør) , så forteller jeg det. Da kommer disse spørsmålene. Synes det er ubehagelig å bli bombardert med det. Det må da være et greit svar nok i seg selv å fortelle at man ikke er interessert i sex og ikke føler tiltrekning til andre? Jeg vil tro at det må være ekkelt å få sånne spørsmål presset på seg om man f.eks. er heterofil eller homofil også? Hvorfor tror folk det er greit å spørre om dette? Anonymkode: bfe4d...063 Jeg tror jeg bare hadde svart; Nop! Null hull! Anonymkode: 383a1...1ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå