Gå til innhold

Har du lest en bok som ga deg et skikkelig inntrykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier over så lurer jeg på om du har lest en bok som ga deg et skikkelig inntrykk? Trist, skummelt, dramatisk o.l 

Savner en bok som setter et lite stuck inne i deg

Anonymkode: c3e61...465

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Boken om Christoffer saken 💔 

Jeg tror nok du skjønner det sjæl. 

Den leste jeg for snart 10 år siden og enda så klarer jeg ikke å glemme den 😨😥 Har ikke lest en annen bok som har gjort like stort inntrykk. 

Anonymkode: 8658c...498

• Hjerte 3
Skrevet

Mange år siden, men jeg kan trygt si at da jeg leste Ondskapen av Jan Guillou, ble jeg svært påvirket. 

Anonymkode: e403b...fe6

• Liker 2
Skrevet

Leser masse. Player 1 gav inntrykk på meg. Det har blitt film av denne, men boken var best. Jeg leser mest krim. Jeg leser alt. 

• Liker 1
Skrevet

Ørkenblomsten. Er en slags biografi fra ei supermodell i London. Hun ble omskjært uten bedøvelse med en brukt og slapp høvel, voldtatt, kidnappet og misbrukt. Men boka handler like mye om livet i Afrika, kulturen, flukten til England og utfordringene det er å være jente i en undertrykkende kultur. 

Leste den for 16 år siden og blir fremdeles kvalm av enkelte kapitler. 

Anonymkode: a2eb0...ec1

• Liker 2
Skrevet

Denne har jeg lest. Det er desverre livet til noen fortsatt. 

Skrevet

"Den mørke hemmeligheten i Tysfjord". 

Tatt fra det virkelige liv. Grøss og gru. 

Anonymkode: dff77...edd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.9.2023 den 22.17):

Som tittelen sier over så lurer jeg på om du har lest en bok som ga deg et skikkelig inntrykk? Trist, skummelt, dramatisk o.l 

Savner en bok som setter et lite stuck inne i deg

Anonymkode: c3e61...465

Om du ønsker å føle deg ekkel tvers gjennom: Kjærlighet i koleraens tid (Av helt åpenbare grunner. Leser du den og ikke føler for å skrubbe deg under neglene er du ikke riktig satt sammen.)

Anonymkode: 7af86...164

• Liker 2
Skrevet

Kilden av Gabriel Scott. Veldig sterk leseropplevelse. Beveget er ordet jeg vil bruke.

• Liker 1
Skrevet

Idas dans. Jeg gråt så mye slutten at jeg måtte ta pause fordi tårnene gjorde at jeg fysisk ikke klarte å lese ordene.

Anonymkode: d2165...a3c

• Liker 2
Skrevet

En sterk biografi fra Holocost, en overlevende fra en kvinneleir. Husker ikke tittelen. 

• Liker 1
Skrevet

Mammas svik (om Alvdal saken).

Anonymkode: 7a67b...fd1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.9.2023 den 10.29):

"Den mørke hemmeligheten i Tysfjord". 

Tatt fra det virkelige liv. Grøss og gru. 

Anonymkode: dff77...edd

Den har jeg også lest. Forferdelig.

Skrevet

Hemmeligheten i Tysfjord

Mammas svik

Og det var kjærlighet

Drapene i Baneheia

Da Tina ble drept

Tyskerjentene

Hvem drepte Birgitte?

Den norske drømmen

Anonymkode: 79f91...96f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Leksikon om lys og mørke av Simon Stranger

• Liker 1
Skrevet

"Den glemte soldat" av Guy Sajer. 

Jeg har ikke en spesiell interesse for 2. verdenskrig, men den skildret godt den menneskelige tragedien krig fører med seg. Den er skrevet av en fransk soldat som kjempet på østfronten for tyskerne, og er langt ifra glorifiserende på noen måte. Mer enn noe annet får den frem nytteløse tragedien og ødeleggelsen den grusomme krigen førte med seg. Hvor unge mennesker gikk i krig oppildnet av falsk propaganda. Og man kan faktisk se paralleller med invasjonen av Ukraina og hjernevaskingen av unge russere som verver seg til den "heroiske fronten".

Anonymkode: 442b7...da9

Skrevet

Da jeg var 14 leste jeg Solgt, den gjorde ekstremt sterkt inntrykk og jeg husker boken omtrent ordrett nesten 20 år senere. En far som solgte sine to døttre til ektemenn i yemen da de bare var unge tenåringer.

Anonymkode: 334c6...427

Skrevet

Jenta i veggen av Lena Lindahl

Gutten på trekassa av Leon Leyson

Anonymkode: d5e43...823

Skrevet

A little life.

Anonymkode: f7bec...2aa

• Hjerte 1
Skrevet

«Prinsessen». En Saudi- arabisk prinsesse som forteller om livet der som kvinne og prinsesse. Syyyyyyykt sjokkerende. 

Anonymkode: a1351...cec

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...