AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #1 Skrevet 26. september 2023 Når jeg er på hovedsiden til f.eks vg stopper musikken hver gang jeg kommer over slik reklame uten lyd…. Det er så vanvittig irriterende! Hvorfor har de slik reklame og hvorfor stopper Spotify og spille da de reklamene er lydløse? Anonymkode: 1c833...e0f
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #2 Skrevet 26. september 2023 Du kan bruke en ad-blokker i nettleseren din. Selv bruker jeg AdGuard for Safari både på iPhone og Mac. Anonymkode: 9d8ff...160
Taluno Skrevet 27. september 2023 #3 Skrevet 27. september 2023 Jeg har blokkert for automatisk avspilling av lyd i nettleser.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #4 Skrevet 27. september 2023 Er det mobil enhet eller PC/Mac/Chromebook/annet du bruker? Det har en del å si, og jeg vil tro det er en mobil enhet, da de fleste maskiner ikke har sperre på hvor mange applikasjoner som kan benytte en lydutgang samtidig. Med det sagt vil jeg nevne at på en vanlig maskin ville jeg anbefalt ad-block av noe slag, ublock origin er et godt plugin til flere nettlesere (jeg bruker det til Chrome og Edge - mao. chromium-baserte, men vet den finnes til Firefox også). Er det en mobil enhet ville jeg forsøkt en nettleser som f.eks. Brave, som har innebygget reklameblokkering - men den fungerer ikke like godt som overnevnte plugin til PC-er. Likevel verdt et forsøk. Jeg benytter ikke VG, men det kan godt hende det som gjør at musikken stopper rett og slett er en del av VG, og dermed ikke vil falle under katorien "reklame". At Spotify stopper kan komme av en rekke ulike årsaker, det kan være så enkelt som at mobiltelefonen rett og slett ikke har kapasitet til å håndtere alt du gjør, at den trenger en restart, at batteri- eller minneoptimalisering er skrudd på, utdatert spotify eller nettleser, og en del annet. Det kan også være at Spotify ikke har rettigheter til å spille når den ligger i bakgrunnen mens en annen app prøver å benytte/overstyre lyden - selv om det står at noe spiller uten lyd, så kan det teknisk sett likevel forsøke å ta rettighetene til å spille av lyd og dermed sperrer for Spotify. Som du skjønner, det kan være mange årsaker her, men dette er kjent problematikk, noe man raskt ser når man googler problemstillingen. Og forslag til løsning er da tilsvarende i antall, om ikke flere, enn årsakene. Anonymkode: df578...6e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå