AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #1 Skrevet 26. september 2023 Babyen min er nå akkurat 2 mnd gammel. Siden han ble født har han ikke vært «som babyer flest», føler jeg. Han har aldri skreket etter nærhet og har ikke vært en såkalt «klistemerkebaby». Han gråter stortsett bare når han har ubehag eller er sulten. Han er svært rolig og kan ligge å pludre for seg selv lenge. Han begynte å smile tidlig, og vi fikk øyekontakt med han tidlig. Vi kan ha noen gode «samtaler» med han, hvor han pludrer, lager lyder og ser på oss. På natt sover han ved siden av meg i bedsidecrib, og har siden vi kom hjem fra sykehuset sovnet så fort han ble lagt i denne. Vi trenger ikke rugge han ellernoe for at han skal sovne. Det samme gjelder når han skal sove dubb i vognen sin. Han er heller ikke en baby som vil ligge å kose på fanget osv. Da gir han signaler om at han er misfornøyd. Men dersom vi legger han ned er han fornøyd igjen. (Skal nevnes at han har vært hos kiropraktor pga låsning i ryggen). Er alt dette normalt for en så liten baby? Å være så «selvstendig»? De fleste jeg kjenner som har baby sier de ikke en gang kan legge fra seg babyen uten at den gråter etter nærhet osv. Jeg blir derfor veldig bekymret for om vi har gjort noe feil mtp tilknytning til barnet vårt, eller om det kan være tegn til en diagnose. Noen som har hatt en liknende baby? Anonymkode: 255f0...d07
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #2 Skrevet 26. september 2023 Dette er helt normalt. Vårt barn la seg til å sove i sengen ved siden av siden sykehuset. Han ville ikke bli holdt eller dullet med når han er trøtt. Han hylgråt om man prøvde og ville komme seg vekk. Ville helst ligge for seg selv når han skulle sove. Kunne også plundre alene lenge i våken tilstand. Han er fremdeles slik. Søvn og egentid er på hans premisser. Nå som han er ett år, deler han ut kos og kyss i fleng. Han kommer for å kose. Liker å sitte i fanget når han er trøtt eller sliten. Ellers er han og utforsker, plundrer og pusler med sitt. Barn er enormt ulike. Gi det babyen trenger og ikke tenk mer på det Anonymkode: e8a7e...4dd 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #3 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er helt normalt. Vårt barn la seg til å sove i sengen ved siden av siden sykehuset. Han ville ikke bli holdt eller dullet med når han er trøtt. Han hylgråt om man prøvde og ville komme seg vekk. Ville helst ligge for seg selv når han skulle sove. Kunne også plundre alene lenge i våken tilstand. Han er fremdeles slik. Søvn og egentid er på hans premisser. Nå som han er ett år, deler han ut kos og kyss i fleng. Han kommer for å kose. Liker å sitte i fanget når han er trøtt eller sliten. Ellers er han og utforsker, plundrer og pusler med sitt. Barn er enormt ulike. Gi det babyen trenger og ikke tenk mer på det Anonymkode: e8a7e...4dd Hjertelig takk for et så godt svar! Det var veldig beroligende❤️ -trådstarter Anonymkode: 255f0...d07
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #4 Skrevet 26. september 2023 Helt normalt. Min eldste var også sånn 😃 Anonymkode: 36eda...bd5 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #5 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt normalt. Min eldste var også sånn 😃 Anonymkode: 36eda...bd5 Åh, så godt å høre! Betryggende at man ikke har gjort noe «feil» mtp tilknytning. Tusen takk for svar❤️ -trådstarter Anonymkode: 255f0...d07
minister-mio Skrevet 26. september 2023 #6 Skrevet 26. september 2023 Ene min var også sånn. Jeg opplever ikke at vi hadde dårlig tilknytning, jeg tenker bare vi er heldige. 1
minister-mio Skrevet 26. september 2023 #7 Skrevet 26. september 2023 Pluss at det var ikke min første så jeg tror baby får mye stimuli og underholdning fra eldre søsken.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #8 Skrevet 26. september 2023 Vår første var/er slik, den nye babyen er klistremerke. NYT babyen din, ikke kast det bort på bekymringer, angrer på at jeg gjorde det når jet sitter her med en mye mer krevende baby. 😅 Anonymkode: b02a4...a3d 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #9 Skrevet 26. september 2023 Min eldste var også slik. Ble travel fra 8 mnd og krevde da desto mer oppmerksomhet og stimuli. Anonymkode: 5d823...aa6
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #10 Skrevet 26. september 2023 Helt normalt 😊 nr 1 her var motsatt, så da nr 2 kom (maaaaange år senere, vi tok skrekken) var vi superbekymret for at hun var syk. Hun sov hele natten uten pupp fra fødsel, typ 12-14 timer, diet hver 4-5 time på dagen (men la likevel godt på seg) sov ca 22 timer i døgnet de første månedene. Hun var våken i korte perioder og da pludret hun blid og fornøyd. Morsomt nok snakket hun med og to ords setninger fra 8 mnd alder, pekte på kroppsdeler osv til tross for at hun sov de første 6 mnd av livet😅 Anonymkode: f6185...9d7 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #11 Skrevet 26. september 2023 Normalt, ja du har en enkel baby, så det er det bare å nyte sønnen min var også sånn. Datteren min, derimot😅😅😅 Anonymkode: dfc8d...4b4 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #12 Skrevet 26. september 2023 Min sønn gråt bare når han var sulten, ville sove eller hadde bæsj i bleien. Ellers var han alltid blid og glad og pludret i vei. Han kunne kose seg alene lenge og maste aldri. Det var en velsignelse å ha en så trygg og rolig liten gutt. Anonymkode: 4195b...083 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #13 Skrevet 26. september 2023 Nyt det! 🤗 Sålenge han får nærhet og kos uten å kreve det så har han det toppers! Du sier dere får kontakt med han og at han smiler, det er bra. 🤗 Han er trygg og det skal du ikke kimse av eller overtolke, du gjør deg selv bare vondt. ❤️ Anonymkode: f9abf...51a 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #14 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vår første var/er slik, den nye babyen er klistremerke. NYT babyen din, ikke kast det bort på bekymringer, angrer på at jeg gjorde det når jet sitter her med en mye mer krevende baby. 😅 Anonymkode: b02a4...a3d Jeg skal absolutt slutte å bekymre meg! Takk for svar🥹 Håper det går seg til med krevende baby❤️ -trådstarter Anonymkode: 255f0...d07
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #15 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Helt normalt 😊 nr 1 her var motsatt, så da nr 2 kom (maaaaange år senere, vi tok skrekken) var vi superbekymret for at hun var syk. Hun sov hele natten uten pupp fra fødsel, typ 12-14 timer, diet hver 4-5 time på dagen (men la likevel godt på seg) sov ca 22 timer i døgnet de første månedene. Hun var våken i korte perioder og da pludret hun blid og fornøyd. Morsomt nok snakket hun med og to ords setninger fra 8 mnd alder, pekte på kroppsdeler osv til tross for at hun sov de første 6 mnd av livet😅 Anonymkode: f6185...9d7 Så godt det var en sånn rolig baby som kom, etter at dere tok skrekken! 🙊 Tusen takk for svar❤️ -trådstarter Anonymkode: 255f0...d07
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #16 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Min sønn gråt bare når han var sulten, ville sove eller hadde bæsj i bleien. Ellers var han alltid blid og glad og pludret i vei. Han kunne kose seg alene lenge og maste aldri. Det var en velsignelse å ha en så trygg og rolig liten gutt. Anonymkode: 4195b...083 Ja, du sier noe! Det er faktisk en velsignelse med en sånn baby❤️ For min del har jeg rett og slett aldri hørt om disse rolige babyene. Alle jeg kjenner har kun fortalt om at babyene sine er som klistremerker osv. Men utrolig betryggende at babyene som er som våre også er helt normalt! -trådstarter Anonymkode: 255f0...d07
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #17 Skrevet 26. september 2023 Høres ut som min da hun var rundt 2-3 mnd. Det gikk også kjempefint et døgn da jeg var borte og pappan skulle legge osv. La henne i sprinkelsenga hver kveld og hun sovnet pliktoppfyllende. Nå er baby 5 mnd, og alt er gærent🤣 Det er fullt rabalder hver kveld når hun skal sove, og alt uten pupp er feil. Anonymkode: 7b620...502
Mjalloh Skrevet 26. september 2023 #18 Skrevet 26. september 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Babyen min er nå akkurat 2 mnd gammel. Siden han ble født har han ikke vært «som babyer flest», føler jeg. Han har aldri skreket etter nærhet og har ikke vært en såkalt «klistemerkebaby». Han gråter stortsett bare når han har ubehag eller er sulten. Han er svært rolig og kan ligge å pludre for seg selv lenge. Han begynte å smile tidlig, og vi fikk øyekontakt med han tidlig. Vi kan ha noen gode «samtaler» med han, hvor han pludrer, lager lyder og ser på oss. På natt sover han ved siden av meg i bedsidecrib, og har siden vi kom hjem fra sykehuset sovnet så fort han ble lagt i denne. Vi trenger ikke rugge han ellernoe for at han skal sovne. Det samme gjelder når han skal sove dubb i vognen sin. Han er heller ikke en baby som vil ligge å kose på fanget osv. Da gir han signaler om at han er misfornøyd. Men dersom vi legger han ned er han fornøyd igjen. (Skal nevnes at han har vært hos kiropraktor pga låsning i ryggen). Er alt dette normalt for en så liten baby? Å være så «selvstendig»? De fleste jeg kjenner som har baby sier de ikke en gang kan legge fra seg babyen uten at den gråter etter nærhet osv. Jeg blir derfor veldig bekymret for om vi har gjort noe feil mtp tilknytning til barnet vårt, eller om det kan være tegn til en diagnose. Noen som har hatt en liknende baby? Anonymkode: 255f0...d07 Gutten vår gråt så og si aldri. Kun hvis han var sulten/trøtt. Sov natta gjennom fra han var 3 mnd. Frisk, fin og oppvakt 4-åring idag! Unger er så forskjellige, men det meste er normalt. Ta en prat med helsestasjon om du er bekymret, men jeg kan ikke se noe uvanlig i det du beskriver. Barnet kommuniserer godt for alderen. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #19 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, du sier noe! Det er faktisk en velsignelse med en sånn baby❤️ For min del har jeg rett og slett aldri hørt om disse rolige babyene. Alle jeg kjenner har kun fortalt om at babyene sine er som klistremerker osv. Men utrolig betryggende at babyene som er som våre også er helt normalt! -trådstarter Anonymkode: 255f0...d07 Det kan være litt vanskelig å snakke om slike barn, for alle som har barn «må få mammakos» og «må være nær, elsker mamma». Jeg følte hvertfall på selv at det var unormalt, men slo meg til ro med at det var like normalt med babyer som sov for seg selv og plundrer for seg selv, det er bare at man hører ikke så ofte om det fra andre. Av de jeg har snakket med, så har de sagt at det er best «å være stille» for man får så enormt mye kommentarer også Anonymkode: e8a7e...4dd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå