Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tidligere kun brukt fuktighetskrem innimellom ( når jeg har husket på det).

Nå har jeg kjøpt et nytt merke og det står på pakken hvilket steg i rutinen produktet er for.

Er det nødvendig med fem steg rutine?

Holder det ikke med kun fuktighetskrem?

Jeg har nå kjøpt et serum, bruker man dette hver dag før fuktighetskrem eller kun innimellom?

Anonymkode: 27bce...c19

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har tidligere kun brukt fuktighetskrem innimellom ( når jeg har husket på det).

Nå har jeg kjøpt et nytt merke og det står på pakken hvilket steg i rutinen produktet er for.

Jeg har nå kjøpt et serum, bruker man dette hver dag før fuktighetskrem eller kun innimellom?

Serum skal før fuktighetskrem.

Er det retinol i den,skal den brukes kun om kvelden. Og veldig viktig med solkrem på morgenen. Ellers kan du bruke den morgen og kveld.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er ikke nødvendig med 5-stegsrutine, dersom du er fornøyd med å bruke kun fuktighetskrem, så holder du deg til det pluss solkrem og rens :) Fukt og solbeskyttelse er noe av det absolutt viktigste du gjør for huden din. Solkrem forsvinner imidlertid ikke med bare vann, og man bør unngå vanlig såpe i ansiktet, så du trenger et renseprodukt også, men det trenger ikke være noe dyre greier. Apoteket har mange bra og billige, f.eks. CeraVe. Om du bruker sminke, bør du også fjerne dette om kvelden før du legger deg.

Som @flusa er inne på, så kommer det an på hva serumet er beregnet på. Inneholder det retinoider eller syrer, bør det brukes om kvelden. Skal det gi fukt eller inneholder antioksidanter, kan det brukes både morgen og kveld.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...