AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #1 Skrevet 26. september 2023 Jeg flyttet inn i dag, har vært mye stress og jeg la ikke merke til hvor skittent det var før jeg skulle plassere tingene, lage mat osv. Har holdt på å vaske i 3 timer😩Dette er en leieleilighet. Utleierene er hyggelige, men jeg synes ikke dette er greit. Jeg kan ikke la vær å gjøre rent, da jeg har støvallergi og alltid er tett i nesen, såre slimhinner. Så det er uaktuelt å bo i denne skitten. Har også store ryggproblem, er delvis ufør pga dette, så for meg handler det ikke først og fremst om penger, men å bli behandlet på denne måten. Det var inngrodd dritt rundt kraner, masse flekker på bad, enorme hybelkaniner under senga, alle skuffer må vaskes(jeg klarer ikke alt på en dag), løst smuss sånn ca overalt. Overflater og inni skap på kjøkken. Pga konfliktskyhet er det veldig ubehagelig å måtte ta dette opp. Men synes jeg fortjener et eller annet for dette. En beklagelse er et minimum. Er dette vanlig, at man skål tåle at det er så skittent? Har dessverre opplevd dette sist gang jeg leide også(men ikke så ille den gang; brukte ca 2 timer). Kanskje det er helt normalt. Jeg eide min egen leilighet i 15 år, så er ikke så vant med dette lenger. Anonymkode: ece05...46b 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #2 Skrevet 26. september 2023 Det skal være rent når du overtar. Om det ikke er det noterer du det i protokollen før du og eier signerer. Anonymkode: 09831...b6c 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #3 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg flyttet inn i dag, har vært mye stress og jeg la ikke merke til hvor skittent det var før jeg skulle plassere tingene, lage mat osv. Har holdt på å vaske i 3 timer😩Dette er en leieleilighet. Utleierene er hyggelige, men jeg synes ikke dette er greit. Jeg kan ikke la vær å gjøre rent, da jeg har støvallergi og alltid er tett i nesen, såre slimhinner. Så det er uaktuelt å bo i denne skitten. Har også store ryggproblem, er delvis ufør pga dette, så for meg handler det ikke først og fremst om penger, men å bli behandlet på denne måten. Det var inngrodd dritt rundt kraner, masse flekker på bad, enorme hybelkaniner under senga, alle skuffer må vaskes(jeg klarer ikke alt på en dag), løst smuss sånn ca overalt. Overflater og inni skap på kjøkken. Pga konfliktskyhet er det veldig ubehagelig å måtte ta dette opp. Men synes jeg fortjener et eller annet for dette. En beklagelse er et minimum. Er dette vanlig, at man skål tåle at det er så skittent? Har dessverre opplevd dette sist gang jeg leide også(men ikke så ille den gang; brukte ca 2 timer). Kanskje det er helt normalt. Jeg eide min egen leilighet i 15 år, så er ikke så vant med dette lenger. Anonymkode: ece05...46b >Velkommen etter. Mange er drit-ekle og vasker ikke etter seg. Jeg skurte ned min forrige leilighet til en utleier som skrøt av at ikke så ut som folk hadde bodd der, bare for å flytte inn i den nye leiligheten som knapt var vasket, og jeg måtte skure ned den også. Nå skal jeg flytte igjen så nå gir jeg blaffen, leier inn flyttevask så får det se ut som det ser ut. Jeg har ikke tenkt å vaske ned grundig lengre når jeg uansett må vaske ned leiligheter jeg flytter til i tillegg. Og er det ikke rent der jeg flytter til nå, så skal jeg klage. Ikke pokker om jeg gjør den feilen flere ganger. Anonymkode: 6e534...ebe 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #4 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Det skal være rent når du overtar. Om det ikke er det noterer du det i protokollen før du og eier signerer. Anonymkode: 09831...b6c Dette er leie. Anonymkode: ece05...46b
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #5 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): >Velkommen etter. Mange er drit-ekle og vasker ikke etter seg. Jeg skurte ned min forrige leilighet til en utleier som skrøt av at ikke så ut som folk hadde bodd der, bare for å flytte inn i den nye leiligheten som knapt var vasket, og jeg måtte skure ned den også. Nå skal jeg flytte igjen så nå gir jeg blaffen, leier inn flyttevask så får det se ut som det ser ut. Jeg har ikke tenkt å vaske ned grundig lengre når jeg uansett må vaske ned leiligheter jeg flytter til i tillegg. Og er det ikke rent der jeg flytter til nå, så skal jeg klage. Ikke pokker om jeg gjør den feilen flere ganger. Anonymkode: 6e534...ebe Jeg gidder ikke å vaske superbra når jeg flytter ut, og har tatt bilder av elendigheten. Men saken er at jeg må unngå å støvsuge og vaske i lang tid for at det skal bli så ille som ved innflytting🫣 Anonymkode: ece05...46b
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #6 Skrevet 26. september 2023 Ps.Når man har 3 mnd husleie i depositum-tør man da å «gjengjelde» dårlig vask😬🤯 Anonymkode: ece05...46b 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #7 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ps.Når man har 3 mnd husleie i depositum-tør man da å «gjengjelde» dårlig vask😬🤯 Anonymkode: ece05...46b Det kan man fint, hvis man har gjort ting riktig fra start. Si ifra til utleier med en gang - helst ved overtakelsen, om det ikke er tilfredsstillende vasket. Dokumenter med bilder. Om huseier ikke gjør noe for å bedre situasjonen, gi beskjed om at du da forventer å kunne forlate boligen i samme stand som du overtok den når du en gang sier opp leieforholdet. Men alt må selvsagt være godt dokumentert og avtalt på forhånd. Anonymkode: cd06d...88d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå