Gå til innhold

Trykk i det høyre øret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg brukte ørepropper på natten endel i sommer fordi jeg sover veldig lett og våkner derfor lett av fuglesang osv og sliter med å sovne igjen. Gikk til innkjøp av sov i ro og har aldri sovet så godt før. Da jeg sluttet helt for to uker siden fikk jeg et skikkelig trykk i det høyre øret som ennå ikke har gitt seg. Er ikke direkte vondt, men svært ubehagelig og jeg har spesielt de siste dagene vært uggen, svimmel, småkvalm og tung i hodet. Går ikke direkte utover hørselen, men jeg sliter med å "sortere ut" støy, noe jeg merket ekstra godt da jeg var på restaurant i forrige uke, at det ble vanskelig å fokusere og "lukke øret" for støy og sus. Er ekstremt slapp også og jeg sliter med utmattelse fra før også pga annen sykdom. Nå orker jeg enda mindre enn vanlig og orker lite lyd som tv osv. 

Noen som har opplevd noe liknende? Jeg har aldri slitt med ørevoks, så tror ikke det er vokspropp. Hadde jeg hatt det ville jeg vel også hørt mye dårligere på det øret? Jeg har god hygiene og brukte aldri øreproppene mer enn noen få netter før jeg byttet dem ut. Har hørt de kan brukes i flere uker, men det klarer ikke jeg. Har testet med vaxol ørespray, men syns ikke det hjalp noe. Gjorde det nesten bare verre, så kuttet det ut. 

Jeg skal gå til legen med det om det ikke bedrer seg snart, men ville høre her inne først om noen har opplevd noe liknende og det har gått over av seg selv? Vil ikke bruke legens tid unødvendig og har dessuten ikke krefter til å dra dit nå, men mindre jeg absolutt må. 

Anonymkode: 775c2...eae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har opplevd noe liknende? Fortsatt trykk i øret og har vært litt verre denne uka siden jeg har vært og fortsatt er syk. Blir alltid verst på kvelden. 

Skrevet

Høres ut som en forkjølelse

Anonymkode: 2eecc...1f7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som en forkjølelse

Anonymkode: 2eecc...1f7

Nei, jeg er ikke forkjølet. Ikke litt en gang. Er trykk og ikke tetthet eller dottfølelse. 

Skrevet

Har i perioder vært plaget med trykk slik du beskriver. Det som hjelper er å bruke nesespray hver dag i 1-2 uker. Det åpner opp slimhinnene og gjør at trykket forsvinner.  

Anonymkode: c5c93...fdd

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har i perioder vært plaget med trykk slik du beskriver. Det som hjelper er å bruke nesespray hver dag i 1-2 uker. Det åpner opp slimhinnene og gjør at trykket forsvinner.  

Anonymkode: c5c93...fdd

Tusen takk for tips! Da skal jeg teste det. I nesa på samme side da går jeg ut i fra og ikke i øret? Hehe. Hvor mange ganger daglig bruker du nesesprayen? 

Skrevet

Høres ut som en mellomørebetennelse. Hadde det i sommer, fikk resept på tabletter av legen som hjalp øret å fikse trykket. Hos meg var det og kun i det ene øret. 

Anonymkode: 9301b...9ed

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som en mellomørebetennelse. Hadde det i sommer, fikk resept på tabletter av legen som hjalp øret å fikse trykket. Hos meg var det og kun i det ene øret. 

Jeg har også tenkt tanken på det etter litt googling. Får dra til legen om ikke nesespray hjelper. Eller kan det gå sin gang og bli borte av seg selv? Ble du også svimmel av trykket i øret? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har også tenkt tanken på det etter litt googling. Får dra til legen om ikke nesespray hjelper. Eller kan det gå sin gang og bli borte av seg selv? Ble du også svimmel av trykket i øret? 

Jeg ble svimmel og kvalm. Hadde feber og veldig begrenset hvor mye jeg klarte. Legen kikket i øret mitt, og så hva det var med en gang. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ble svimmel og kvalm. Hadde feber og veldig begrenset hvor mye jeg klarte. Legen kikket i øret mitt, og så hva det var med en gang. 

Jeg har også vært kvalm og kastet opp flere dager i forrige uke. Var skikkelig dårlig. Er ikke kvalm mer, men klarer fortsatt ingenting. Klarer ikke stå oppreist noen få minutter en gang. Har også sterk hodepine og veldig vondt i nakken. Men jeg sliter generelt med nakken, så trenger ikke ha sammenheng. Føler meg «tett» i hele hodet også om det gir mening. Har ingen luftveissymptomer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...