Gå til innhold

Hadde dere gått til legen for å sjekke dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ett uhell i dag hvor jeg ramlet ganske stygt. Jeg fikk på en måte vrengt kneet og det gjorde vanvittig vondt umiddelbart.  Jeg gråter aldri av smerte, men akkurat da klarte jeg ikke kontrollere det. Jeg klarte ikke å reise meg rett opp men måtte karre meg opp, og ikke ha noe vekt på benet. 

Jeg måtte allikevel belaste det da jeg måtte levere barn i bhg og dra til studiestedet så måtte gå en del i dag. Men smerten har vært dukkene i kneet, og det strømmer i hele leggen, opp låret og ned i foten. Så mye at jeg fryser fordi jeg har så vondt hvis det gir mening 😅

Utover dagen gjør det vondere, må være veldig forsiktig når jeg beveger meg og halter eller hinker bortover. Det gjør sykt vondt og strekke det rett ut i sengen når jeg legger ned også.

Fikk ikke sår eller merker (enda).

Hadde dere gått til legen eller er det bare sånn man går av seg (pun intended)

Anonymkode: e1266...85a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde ett uhell i dag hvor jeg ramlet ganske stygt. Jeg fikk på en måte vrengt kneet og det gjorde vanvittig vondt umiddelbart.  Jeg gråter aldri av smerte, men akkurat da klarte jeg ikke kontrollere det. Jeg klarte ikke å reise meg rett opp men måtte karre meg opp, og ikke ha noe vekt på benet. 

Jeg måtte allikevel belaste det da jeg måtte levere barn i bhg og dra til studiestedet så måtte gå en del i dag. Men smerten har vært dukkene i kneet, og det strømmer i hele leggen, opp låret og ned i foten. Så mye at jeg fryser fordi jeg har så vondt hvis det gir mening 😅

Utover dagen gjør det vondere, må være veldig forsiktig når jeg beveger meg og halter eller hinker bortover. Det gjør sykt vondt og strekke det rett ut i sengen når jeg legger ned også.

Fikk ikke sår eller merker (enda).

Hadde dere gått til legen eller er det bare sånn man går av seg (pun intended)

"Smerten dunker i kneet" mente jeg å skrive...

Skrevet

Kom deg til legen. Om ikke annet for å sjekke at du ikke har ødelagt noe inni kneet

Anonymkode: e22ae...493

• Liker 8
Skrevet

Du bør gå til lege. 

Kneskader kan gi mye trøbbel senere om du ikke tar tak i det nå, i tilfelle noe bør gjøres straks. 

Anonymkode: 68fac...cf4

• Liker 5
Skrevet

Ja, her bør du komme deg til lege eller fysioterapeut. Det kan være alt fra ødelagt minisk, noe med korsbånd eller kneskålen ut av ledd. Få sjekket det!

Anonymkode: d78c9...29a

• Liker 4
Skrevet

Lege og røntgen. Ingen fysio vil røre deg før du er sjekket ut og tatt bilder.

Anonymkode: cf00c...0f7

• Liker 3
Skrevet

Gå til lege! Jeg tenkte jeg ville gå det av meg, siden jeg venta så ble det en skade som ikke kunne repareres... Angrer bittert den dag i dag

Anonymkode: f4863...c0b

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Lege og MR!! Jeg fallt og vred kneet for 15 år siden og kjenner det enkelte dager enda. Fikk kneet vridd slik at det skled delvis ut av ledd, kneskål og sene og hele greia. Knær er noe av det som tar lengst tid å gå seg til, vi kan snakke måneder i fysio for deg, godt mulig mer enn et år, få det sjekket ut! 

Anonymkode: 6d21e...7e6

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Kom deg til legen, det hørtes ut som du har hatt kneskålen ut av ledd og du bør minimum få tatt røntgen.

Det er mulig du må avlaste eller gå med krykker til det har roet seg, også må det sjekkes for andre skader også. Noen må i slike tilfeller gå med skinner en stund etterpå.

Siden det er såpass vondt så kan det være du har fått det som kalles bonebruise/minibrudd i lårbenet. Om det er relativt stort, så kan det gå fra mikrobrudd til brudd om du ikke lar det få mulighet til å heles, og noen ganger så kan man til og med ha fått brudd i stedet for mikrobrudd.

Klok av skade, ikke vent for lenge med å gå til legen. Jeg ventet 1,5 uker etter å ha vridd kneet ut av ledd i januar, og jeg er fortsatt ikke bra og går enda på krykker. Jeg skal endelig nå ha kikkhulsundersøkelse i kneet for å prøve å finne ut hva som er galt, da jeg fortsatt etter 8 mnd har veldig dårlig fleksibilitet og fysioterapi ikke har hjulpet. På MR bildene var det veldig tydelig at jeg hadde hatt kneskålen ut av ledd, og jeg hadde et ganske stort mikrobrudd i lårbenet. 

Anonymkode: 205c9...69d

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde nok ikke gått til legen. Men nå er jeg den som helst skal være døden nær før jeg går. Og det er ikke så veldig lurt alltid.

Anonymkode: 0f194...d3c

Skrevet

Kan ikke skjønne at du spør engang, det er så mye som kan gå galt i et kne. Og når smerten ikke blir bedre og kneet er ubrukelig er det et tegn du bør sjekke ut.

Anonymkode: 183e1...cd3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du bør definitivt få det undersøkt, på sykehus med spesialutstyr en fastlege ikke har. Legen henviser deg nok til spesialist med en gang. Men start hos fastlegen. Du kan få utlevert krykker også, så du får lettere for å bevege deg.

Anonymkode: 6476e...168

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg hadde nok ikke gått til legen. Men nå er jeg den som helst skal være døden nær før jeg går. Og det er ikke så veldig lurt alltid.

Anonymkode: 0f194...d3c

Gjør oss alle en tjeneste og gå til legen hvis du faller og slår kneet slik som beskrevet av ett av tilfellene i tråden her, knær er noe dritt å ordne hvis det smeller skikkelig, håper denne tråden kan være en vekker og advarsel om du noen gang trenger det. Knetrøbbel unner jeg ingen. 

Anonymkode: 6d21e...7e6

• Liker 3
Skrevet

Du må til lege nå. Jeg har selv en skikkelig kneskade, og du kan fort gjøre det verre om du har skadet deg og ikke avlaster riktig.

Anonymkode: 77206...2d7

Skrevet

Skriv i overskriften kort hva «dette» er. Ikke bli helt nettavis. 

Anonymkode: f2ab4...bf8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...