Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må det være en viss mengde for at det skal bli farlig? Klarte å spise en bit av en brødskive hvor det har vært salami på, men den var spist (sønnen min spiste altså salamien sin, men lot brødet ligge igjen - og jeg tok en bit av brødet). Ser det står mange steder at man må være veldig nøye med hånd- og kjøkkenhygiene som gravid, så da må vel det være fordi små spor av toxo eller listeria er nok til å skade?

Anonymkode: eaa33...6bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det kan være smitte i en liten bit, det er ikke mengde som er avgjørende (som feks fisk med miljøgifter i er). Men å spise en bit brød brød som det har vært salami på ville jeg ikke bekymret meg over (og jeg er over snittet stressa) ❤️ 

Anonymkode: 69b4c...fec

Skrevet

Det går nok helt fint. 

Anonymkode: e52a9...94f

Skrevet

Sannsynligheten for at du blir syk av den lille biten er mikroskopisk.. Og generelt like lite sannsynlig når du er gravid sol når du ikke er gravid. Det er en forsiktighetsregel, ikke skrevet i stein. Man har ikke større sannsynlighet for å bli syk "bare" fordi man er blitt gravid :) så du er nok helt trygg.

Anonymkode: ba59b...877

Skrevet

Dette hadde jeg tatt helt med ro ❤️ teoretisk kan man jo bli smittet overalt, men det er vanvittig sjeldent noe er galt i norsk mat… Jeg var ganske langt på vei før jeg fikk med meg at smøreost ikke var pasteurisert 😅🙈 ( dette er noen år siden / lenge før smarttelefon ). Gikk så bra, selv om jeg fill full panikk! Grunnen til at man skal være forsiktig som gravid er jo ikke at msn har større sjangs for å bli syk, men fordi risikoen for konsekvenser er større 

Anonymkode: c75ed...fee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...