AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #1 Skrevet 26. september 2023 Har over flere dager nå vært svært tung i pusten, bare jeg sitter stille. Jeg er normalvektig, heller mot undervektig, og vanligvis svært aktiv. Har ingen andre symptomer som jeg kommer på. Varer gjennom hele dagen. Prøvde å trene, tenkte at da ville pusten gå mer naturlig, men nei, er ikke noe lettere å gjøre noe anstrengende når man er tom for pust bare man sitter stille. Har kanskje også litt smerte i brystet? eller kun under aktivitet, når jeg sitter stille er det mer som en sten oppå. Er det i det hele tatt vits å dra til legen? Hvor lenge burde jeg se det an? Anonymkode: 01e7b...df2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #2 Skrevet 26. september 2023 Jeg synes du skal ta en telefon til legevakten her og nå! Dette kan være "ingenting", eller det kan være noe som gjør at det er viktig at du kommer veldig raskt i behandling. Legevakten kan avgjøre om de bør sjekke deg i kveld eller om det kan vente til i morgen. Ring legevakten nå! Anonymkode: 5d45b...4bb 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #3 Skrevet 26. september 2023 (endret) Vil heller dø enn å ringe legevakten 😅 Er der selv om jeg tenker på noe annet, er jo derfor jeg trente Men skal gjøre litt mer avslappingsteknikker, prøvde tidligere i dag uten hell, men trenger sikkert bare litt mer tid. Anonymkode: 01e7b...df2 Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 27. september 2023 av Perelandra
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #4 Skrevet 26. september 2023 Og hvordan kan jeg vite om det er angst eller noe annet? Går på medisiner som påvirker hjertet (amf), og er derfor jeg lurer litt på om det kan henge sammen med det. Er ikke bivirkninger, da jeg hadde det hele helga, uten å ha tatt medisin. Dog kan det jo gi økt angst Anonymkode: 01e7b...df2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #5 Skrevet 26. september 2023 50 minutter siden, AnonymBruker said: Vil heller dø enn å ringe legevakten 😅 Er der selv om jeg tenker på noe annet, er jo derfor jeg trente Men skal gjøre litt mer avslappingsteknikker, prøvde tidligere i dag uten hell, men trenger sikkert bare litt mer tid. Anonymkode: 01e7b...df2 Dette kan være altfra angst til reflux til hjertet, m.m Men du vil heller dø enn å ringe legevakten? For en idiotisk holdning. Anonymkode: 40d38...984 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #6 Skrevet 26. september 2023 Det gir bare ikke mening for meg at det er angst, det er ingenting jeg er redd for eller gruer meg til! Heller motsatt at jeg har mye jeg ser frem til og lite stress Anonymkode: 01e7b...df2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #7 Skrevet 26. september 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det gir bare ikke mening for meg at det er angst, det er ingenting jeg er redd for eller gruer meg til! Heller motsatt at jeg har mye jeg ser frem til og lite stress Anonymkode: 01e7b...df2 Neivel, desto større grunn å ringe legevakten da. Anonymkode: 40d38...984 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #8 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Vil heller dø enn å ringe legevakten 😅 Er der selv om jeg tenker på noe annet, er jo derfor jeg trente Men skal gjøre litt mer avslappingsteknikker, prøvde tidligere i dag uten hell, men trenger sikkert bare litt mer tid. Anonymkode: 01e7b...df2 Jaja, da har du bestemt deg da. Jeg kjenner en ung person uten risikofaktorer som hadde samme symptomer som deg nylig - det utviklet seg til hjerteinfarkt og operasjon. Men, men... du vil jo heller dø enn å ringe legevakten, og det valget har du jo rett til å ta... Ts, skjerp deg! Anonymkode: 5d45b...4bb
Perelandra Skrevet 27. september 2023 #9 Skrevet 27. september 2023 Tråden er ryddet for helseskadelig innhold. Perelandra, mod. 1
Million Skrevet 27. september 2023 #10 Skrevet 27. september 2023 Kan det være korona? Tungpusthet er jo et vanlig symptom da, og det er ikke alle som får en lang rekke symptomer i tillegg. Noen får knapt symptomer, kanskje bare ett eller to. Ta en test. De får du vel gratis på legekontorer? I alle fall har de en eske med gratis koronatester stående ved resepsjonen her jeg bor på legekontoret. Man kan også bli tungpustet av lungebetennelse, men som regel følger det da symptomer som hoste med og kanskje feber. Jeg ville tatt en koronatest, ev fått legen til å ta en av deg (bestille time) og samtidig kan legen lytte på brystet ditt og høre om du har noe "gørr" eller raspende lyd i lungene.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #11 Skrevet 27. september 2023 Plis, gå til legen asap. Min tante hadde dette nettopp, eller, HUN HAR dette. Hun er på sykehus nå, grunnet høy puls over lang tid. Hjertet hennes er svekket; og hennes symptomer var tungpustet bare av å gå, hun var veldig trøtt og sliten etter jobb. Hun er generelt veldig aktiv. Dette pågikk i sikkert over 1mnd før de gikk til legen nå igår. Hadde hun ikke nå gått til legen så kunne dette endt galt.. Heller en sjekk for mye enn én for lite. Anonymkode: 1b588...660
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå