Gå til innhold

Er du prisbevisst og økonomisk smart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlegger du feks. innkjøp av  mat  og anser deg selv som økonomisk smart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig. Har 4 forskjellige matbutikker rundt meg, utnytter alt av tilbud max.

Anonymkode: 9680c...68d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Både og, jeg er prisbevisst og følger med på tilbud og sammenligner. Men kjøper det jeg har lyst på, sjekker bare hvor jeg får det billigst først. Så kunne spart mer, men man skal jo leve også. 

Anonymkode: f941c...0c0

• Liker 5
Skrevet

Vel, jeg er økonomisk smart på noen punkt mens andre ikke.

Skriver alltid handleliste til matbutikken og avviker meget sjeldent fra den. 

Men jeg kan netthandle noe jeg egentlig ikke trenger med den rare begrunnelsen at det er ingen pakker på vei 🥴 Det er småsummer hver for seg, men totalt på et år blir det nok litt 🫣 var langt verre før, men har forbedringspotensial. Det blir bedre for hvert år 😅

Anonymkode: 3bda0...29c

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg sløser penger som en full sjømann. 

Blitt noe mer prisbevisst nå da, særlig siden jeg pusser opp. Er jo noen helt sinnsyke forskjeller i pris på ganske mye innen byggevare og verktøy.

Anonymkode: b6b30...e7d

Skrevet

Tja, sparer mye på å handle i Sverige, bruker set jeg sparer til å reise. Så er rik på minner og ikke penger.

Anonymkode: 6ee1c...80f

• Liker 1
Skrevet

Ja, såpass at jeg kan bli litt irriterende på butikker. Sjekker kilopris på alt, og kjøper ingenting bare fordi jeg har lyst på. 
Samme med shopping, føler jeg ikke fortjener noe.

Sliter med kontrollbehov og det tar jeg tydeligvis utover økonomi. Men jeg jobber med å bruke litt mer penger😅

Anonymkode: d89a8...9f2

Skrevet

Ekstremt. Kjøper kun det vi trenger og finner alltid beste pris.

Anonymkode: 9852b...859

• Liker 1
Skrevet

Prisbevisst på de fleste områder med unntak av polet. Det er jo ikke akkurat nødvendighetsartikler de selger der, men synes selv jeg har god råd og det er et par tiår siden jeg hadde gjeld.

Anonymkode: 00843...04f

• Liker 2
Skrevet

Ja. Har en mann som er helt lik, så vi har veldig god kontroll. Sjeldent vi kjøper noe, og da er det fordi vi faktisk trenger det. Har holdt oss på 3500 kr i mnd for mat det siste året, det syns jeg er ganske bra, spesielt siden jeg må spise glutenfritt.

Anonymkode: ca544...907

• Liker 1
Skrevet

Ja sjekker tilbud på matbutikkene i min nærhet og bruker prisguiden til annet kjøp 

Anonymkode: 8813c...763

• Liker 1
Skrevet

Jeg sjekker priser på matbutikken i form av kilopriser etc, sjekker prisjakt etc før jeg kjøper andre ting, så er prisbevisst. Men kan godt blåse penger på noe jeg har LYST på, men ikke trenger. Som feks klær. Lettere å kjøpe sånt på tilbud, da! På impuls, spesielt…

Anonymkode: 5a05b...274

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet hva som er økonomisk smart, men velger ikke alltid de smarte tingene rent økonomisk. Eksempelvis kjøper jeg mye forskjellig til barna. Ikke så økonomisk, men både de og jeg blir glad 😁 

Anonymkode: 5827f...9c4

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ja. Har en mann som er helt lik, så vi har veldig god kontroll. Sjeldent vi kjøper noe, og da er det fordi vi faktisk trenger det. Har holdt oss på 3500 kr i mnd for mat det siste året, det syns jeg er ganske bra, spesielt siden jeg må spise glutenfritt.

Høres ut som et trist liv

Anonymkode: 872ec...c1e

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg kjøper norsk mat og så kortreist som mulig. 

Anonymkode: 6760c...723

• Nyttig 1
Skrevet

Nei, tenker ikke på det. Går på butikken og ser hva jeg vil ha der og da, koste hva det koste vil. 

Anonymkode: b0a1b...5c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.9.2023 den 18.54):

Nei, jeg sløser penger som en full sjømann

Samme her!

Anonymkode: 4fc9c...2e2

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.9.2023 den 19.11):

AnonymBruker skrev (På 26.9.2023 den 20.11):

Heldig du som har en økonomisk  mann! Kan da få mye god mat for 60kr dagen pr person. 

Anonymkode: fcc96...4d5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.9.2023 den 20.11):

Hvorfor det? 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Heldig du som har en økonomisk  mann! Kan da få mye god mat for 60kr dagen pr person. 

Anonymkode: fcc96...4d5

Ja, veldig heldig med han :) vi spiser godt, sunt, og det vi har lyst på. Man må bare vite hvordan man skal handle og hva man prioriterer.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg anser meg som økonomisk smart. Men når jeg kikker innom pengebruken i mobilbanken ser jeg at jeg bruker mye mer penger enn jeg aner på ting jeg ikke trenger. Så jeg anser vel at jeg har dårlig selvinnsikt heller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...