AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #1 Skrevet 26. september 2023 Har i lengre tid slitt med nedstemthet, føler ikke jeg passer inn noe sted, at noen liker meg. Lav selvfølelse. Føler lovet overvelder meg litt. Har hatt 5 timer hos psykolog, merker egentlig ingen forskjell. Dere som har vært hos psykolog, hvor lang tid tok det før dere merket endring? Skjønner jeg må gjøre det selv altså. Anonymkode: 2f575...bfd
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #2 Skrevet 26. september 2023 Jeg hadde vel ukentlig behandling i 10-12 uker før jeg merket tydelig bedring, og rundt ett år før jeg begynte følte at jeg faktisk var verdt noe, og at det fantes plass til meg også. Anonymkode: 0687e...c1b
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #3 Skrevet 26. september 2023 Nå jobbet jeg mye med verktøyene jeg fikk av psykologen så merket endring rimelig kjapt. I løpet av få uker merket jeg god fremgang. Men var kjipt å stå i det i førsten. Anonymkode: 6da05...28b 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #4 Skrevet 26. september 2023 Tar nok lenger tid enn 5 behandlinger. Jeg antar at du også skal jobbe kognitivt med deg selv etterhvert, og ikke bare ha samtaleterapi. Kognitiv terapi er gull verdt Anonymkode: 618bb...cdf 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #5 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tar nok lenger tid enn 5 behandlinger. Jeg antar at du også skal jobbe kognitivt med deg selv etterhvert, og ikke bare ha samtaleterapi. Kognitiv terapi er gull verdt Anonymkode: 618bb...cdf Det vet jeg ikke, så langt har vi bare snakket egentlig. Jeg har fortalt. Og får noen tilbakemeldinger. Men føler ikke det er noe som jeg kan ta med meg i hverdagen. Enda hvertfall. Anonymkode: 2f575...bfd
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #6 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det vet jeg ikke, så langt har vi bare snakket egentlig. Jeg har fortalt. Og får noen tilbakemeldinger. Men føler ikke det er noe som jeg kan ta med meg i hverdagen. Enda hvertfall. Anonymkode: 2f575...bfd Hva slags terapi går du i? Jeg går til psykodynamiker. Da er det lite vekt på verktøy og teknikker, men mer å gå inn i ting på en annen måte. Det begynte å hjelpe etter noen måneder. Anonymkode: 8d482...7e5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #7 Skrevet 26. september 2023 Jeg hadde det ganske mye bedre etter et halvt år med (kognitiv) terapi og medisiner. Hadde ca. 16 timer på det halvåret. Jeg gikk i 1 år totalt. Anonymkode: 3337a...489
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #8 Skrevet 26. september 2023 31 minutter siden, AnonymBruker said: Det vet jeg ikke, så langt har vi bare snakket egentlig. Jeg har fortalt. Og får noen tilbakemeldinger. Men føler ikke det er noe som jeg kan ta med meg i hverdagen. Enda hvertfall. Anonymkode: 2f575...bfd Ikke alle terapeuter jobber kognitivt, men du kan jo nevne det for henne. Kognitiv terapi handler om å lære seg å se ting annerledes, fokusere på en annen måte. Veldig nyttig verktøy. Anonymkode: 618bb...cdf
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #9 Skrevet 26. september 2023 3 timer Anonymkode: d37a8...597
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #10 Skrevet 26. september 2023 Mange. Jeg har gått i halvannet år og synes det har hjulpet mye, men alt har vært litt sånn ubevisst så det er vanskelig å pinpointe akkurat når det begynte å snu. Anonymkode: 13db0...31c
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #11 Skrevet 26. september 2023 18 år, fortsatt ingen bedring. Anonymkode: 01eb9...634
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #12 Skrevet 26. september 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: 18 år, fortsatt ingen bedring. Anonymkode: 01eb9...634 Til samme behandler/type terapi? Anonymkode: 618bb...cdf
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #13 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har i lengre tid slitt med nedstemthet, føler ikke jeg passer inn noe sted, at noen liker meg. Lav selvfølelse. Føler lovet overvelder meg litt. Har hatt 5 timer hos psykolog, merker egentlig ingen forskjell. Dere som har vært hos psykolog, hvor lang tid tok det før dere merket endring? Skjønner jeg må gjøre det selv altså. Anonymkode: 2f575...bfd Dette er et typisk hvor langt er et tau? Anonymkode: 894f2...744
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #14 Skrevet 26. september 2023 Det er jo avhengig av flere faktorer, ingen fasitsvar. Får du verktøy av psykologen din? Bruker du de aktivt i hverdagen din? Hva har dere fokus på i timene? Jeg ville ha spurt om spesifikke verktøy, for det er ikke alltid det hjelper og kun snakke. Anonymkode: 4ca46...074 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #15 Skrevet 26. september 2023 2 uker, 1 dag og 4 timer😅 Eller det kan hende du kommer til å føle det sånn for alltid. Det er noen som aldri blir 100% fornøyd med livet og. Anonymkode: 331f1...4ac
Daria Skrevet 26. september 2023 #16 Skrevet 26. september 2023 Jeg vet egentlig ikke - det er jo ikke snakk om målbare og plutselige endringer, mer innsikt som sniker seg på over tid. Jeg syntes det var nyttig og konstruktivt fra første time, men jeg tror psykologen så endringer i meg lenge før jeg i særlig grad merket det selv. En del ting i terapi kan også bli verre før det blir bedre, og man kan trenge å få ting litt på avstand for å se at det egentlig var et skritt i riktig retning.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #17 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva slags terapi går du i? Jeg går til psykodynamiker. Da er det lite vekt på verktøy og teknikker, men mer å gå inn i ting på en annen måte. Det begynte å hjelpe etter noen måneder. Anonymkode: 8d482...7e5 Jeg går til en vanlig psykolog. Jeg er ikke så inne i dette her, men til nå har vi snakket mest. Eller jeg forteller, og hun prøver å gi meg litt perspektiv. Jeg savner vel litt det å dykke dypere inn i ting, det er mest sånn at hun vil jeg skal finne løsningen selv. Skjønner tanken, men problemet er jo at jeg ikke finner ut av det selv. Derfor jeg går det liksom.. for jeg trenger verktøy å få det bedre på Anonymkode: 2f575...bfd
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #18 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg går til en vanlig psykolog. Jeg er ikke så inne i dette her, men til nå har vi snakket mest. Eller jeg forteller, og hun prøver å gi meg litt perspektiv. Jeg savner vel litt det å dykke dypere inn i ting, det er mest sånn at hun vil jeg skal finne løsningen selv. Skjønner tanken, men problemet er jo at jeg ikke finner ut av det selv. Derfor jeg går det liksom.. for jeg trenger verktøy å få det bedre på Anonymkode: 2f575...bfd Kan du prøve å snakke med henne? Kanskje få henne til å forklare prosessen og hvordan hun jobber litt mer? Min behandler setter pris på det de gangene jeg tar opp ting jeg ikke forstår. De timene er ofte de som gir mest fremgang, og hjelper meg mest til å bygge tillit. Anonymkode: 8d482...7e5 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #19 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan du prøve å snakke med henne? Kanskje få henne til å forklare prosessen og hvordan hun jobber litt mer? Min behandler setter pris på det de gangene jeg tar opp ting jeg ikke forstår. De timene er ofte de som gir mest fremgang, og hjelper meg mest til å bygge tillit. Anonymkode: 8d482...7e5 Ja, jeg skal gjøre det neste gang. Hun begynner alltid timen med å spørre hvordan det har vært siden forrige gang, men jeg skjønner liksom ikke helt hva hun mener jeg skal gjøre mellom timene. Anonymkode: 2f575...bfd
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #20 Skrevet 27. september 2023 Har gått ca 60-70t. Har mye igjen, men har deg bedre. Anonymkode: 38bd8...4d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå