Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har noen noe godt forslag på en god og rimelig velkomstdrink ?

Endret av SissiB
Videoannonse
Annonse
Gjest Very Victoria
Skrevet

Hva er velkomst drink? Jeg vet hva velkomstdrink er for noe da ;-)

Lag en bowle.

Skrevet
Hva er velkomst drink? Jeg vet hva velkomstdrink er for noe da ;-)

Lag en bowle.

:roll: Du verden, ante ikke at det fantes stavepoliti her inne :roll:

Andre forslag - har lyst til å ha noe mer spennende enn en bowle

Gjest Very Victoria
Skrevet

Du ba om noe billig, bowle er billig.

Skrevet
Martini Asti..  :)

Med et frossent jordbær i.

Men skal du ha noe billig hadde jeg gått for bowle som V.V sa. :)

(forresten,kanskje litt dumt å være spydig når noen hjelper deg??)

Gjest Very Victoria
Skrevet

En frisk bowle med jord bær, ananas ringer og ki wi er godt så kan man ha i sitron brus, hvit vin eller martin i.

Ok, nå var jeg litt slem ;)

Skrevet
Martini Asti..  :)

Alt for søtt som velkomstdrink, spesielt dersom man skal ha mat etterpå. Hva med en gimlet? (50/50 gin og Rose's Lime, masse is) Superenkelt, friskt og deilig.

Skrevet
En frisk bowle med jord bær, ananas ringer og ki wi er godt så kan man ha i sitron brus, hvit vin eller martin i.

Ok, nå var jeg litt slem ;)

Hvor får man kjøpt Martin?? Har en venn som heter det, men tror ikke det er plass i en bolle/mugge til han. :klø:

Også godt med Mozell og mangojuice i bowler.

Skrevet

Jeg har fått tips om tørr Sherry. Det er jo godt da.

Gjest sommelier
Skrevet

Hele poenget med en velkomstdrink eller aperitiffer at den skal være syrlig fordi syre setter i gang spyttproduksjon og skjerper apetitten! Så pass på at det ikke er for søtt...

Vin i stilen til Martini Asti er en mer passende dessertdrikke, godt til fruktsalat eller jordbær

En fruktbowle kan være ok, men ikke gjør den for søt eller mektig, bruk helst tørr vin og friske smaker. Kald hvitvin blandet med litt sitronbrus, isbiter og skiver av forskjelligfarget sitrusfrukt som sitron, lime og appelsin kan være godt. Hold smakene enkle, mangojuice (i mer enn minimale mengder) blir altfor mektig og søtt.

Brennevin/drink kan være godt, men forsiktig, det blir fort sterkt hvis det skal serveres mye vin til maten. Sitrusbaserte drinker som Gimlet eller Dry martini, aldri noe som er likørbasert! Heller aldri noe med mye bitterstoffer som Campari, det ødelegger smakssansen.

Tørr sherry av typen fino manzanilla eller tørr musserende vin eller helt vanlig tørr frisk hvitvin er stort sett det beste!

Lykke til :)

Skrevet

Og jeg ville blitt gladest for Martini Asti. Jeg liker ikke sure ting

Skrevet

Har fått servert Frost (kreklingvin?) med isbit og limeskive, og det fungerer godt som velkomstdrink.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...