AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #1 Skrevet 26. september 2023 Hei! Dere som har vært/ er gravid og er kvalme +spyr, har dere noen tips om hva man kan spise ? Jeg er bare i uke 8 men spyr hele tiden og konstant kvalm. Ingenting holder seg nede. Er det noe mat som funka bedre enn annen mat ? Anonymkode: fb5d2...ef0
Novel Skrevet 26. september 2023 #2 Skrevet 26. september 2023 Du har min dypeste medfølelse. Det der er helt forferdelig når det står på. For min del var det frukt og tørre kjeks/salt potetgull som funket best, men det kunne komme i retur det også...
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #3 Skrevet 26. september 2023 Vann og loff med smør gikk det i lenge😅 Hadde jeg vist bedre hadde jeg bare avtalt med legen min om å ta Prostafen eller lignende🥸 Anonymkode: 37789...dfd
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #4 Skrevet 27. september 2023 Tørre, salte kjeks. Smakløs mat. Kan også anbefale iskald blåbærsaft, det hjalp mye mot kvalmen min Anonymkode: 12eb5...dcc
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #5 Skrevet 27. september 2023 Her var det ingen mat som holdt seg nede. Er i uke 23 og det gjelder fremdeles. Men(!) jeg har fått resept på kvalmestillende (xonvea) og har en oppkastfri hverdag så lenge jeg tar de. Ikke vær redd for å be om resept på noe mot kvalmen. Det er bedre enn å bli lagt inn 😅 Anonymkode: 0f255...a40
Lorieen Skrevet 27. september 2023 #6 Skrevet 27. september 2023 Frukt, kald drikke, potetskruer, salte kjeks.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #7 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Her var det ingen mat som holdt seg nede. Er i uke 23 og det gjelder fremdeles. Men(!) jeg har fått resept på kvalmestillende (xonvea) og har en oppkastfri hverdag så lenge jeg tar de. Ikke vær redd for å be om resept på noe mot kvalmen. Det er bedre enn å bli lagt inn 😅 Anonymkode: 0f255...a40 Jeg er i uke 16 og har det likt som deg. Går på kvalmestillende og funker helt ok så lenge jeg får nok hvile, ikke stresser, og ikke trigger noe kvalme. Men jeg er jo enormt trøtt og helt ute av meg selv pga tablettene og er 100% sykmeldt. Er du også det, eller klarer du å jobbe? Jeg har en 2åring også forresten, som krever sitt😫 Anonymkode: 0a0ac...d30
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #8 Skrevet 27. september 2023 Be om kvalmestillende medisiner. Små mengder og jevne hyppige måltider. Spis frukt, loff, tørre kjeks og grønnsaker som f.eks agurk, gulrot. Jeg kastet opp gjennom hele første svangerskap og fikk ingen hjelp dessverre. Endte med stort vekttap og liten baby. Var helt utslitt i flere måneder etter fødsel. Da jeg ble gravid og kvalm igjen noen år etter, fikk jeg god hjelp av medisiner fra en flott lege med kunnskap og empati. Anonymkode: 7e352...1e4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #9 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er i uke 16 og har det likt som deg. Går på kvalmestillende og funker helt ok så lenge jeg får nok hvile, ikke stresser, og ikke trigger noe kvalme. Men jeg er jo enormt trøtt og helt ute av meg selv pga tablettene og er 100% sykmeldt. Er du også det, eller klarer du å jobbe? Jeg har en 2åring også forresten, som krever sitt😫 Anonymkode: 0a0ac...d30 Føler med deg! Jeg jobber 100%, men det er også alt jeg gjør. Jeg sover så lenge jeg kan før jobb og sover etter jobb. Som du sier så trigges kvalmen her av stress og mangel på hvile. Også blir man trøtt av medisinene 😅 Vi har ikke barn fra før og mannen tar seg at hund og hus. Har etter samtale med jordmor innsett at det ikke er så bærekraftig i lengden, så det går mot gradert sykemelding. Jordmor er veldig på at jeg skal ha overskudd til å feks gå meg en tur etter jobb og det er en utopi nå 😂 Anonymkode: 0f255...a40 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå