Gå til innhold

Hvordan bli bedre av depresjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alvorlig depresjon er farlig, kan være livsfarlig. Jeg synes du bør revurdere medisiner. Du ville ikke sagt nei takk til medisiner hvis det var høyt blodtrykk, kreft eller diabetes du hadde blitt diagnostisert med.

Anonymkode: 9ea6e...253

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager ts. Det var ikke meningen for meg heller å kuppe tråden din her. Det er DIN tråd, ikke min. Jeg er bare så ensom, utrolig deprimert og trøtt, og kjente meg sånn igjen i det du skrev, at jeg bare begynte å delta her også.

Anonymkode: cc7e7...df4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Beklager ts. Det var ikke meningen for meg heller å kuppe tråden din her. Det er DIN tråd, ikke min. Jeg er bare så ensom, utrolig deprimert og trøtt, og kjente meg sånn igjen i det du skrev, at jeg bare begynte å delta her også.

Ingenting å beklage, tråden er for alle ❤️ blir glad for alle som vil dele!

Anonymkode: ed8a6...c27

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingenting å beklage, tråden er for alle ❤️ blir glad for alle som vil dele!

Du bestemmer selvfølgelig selv, men jeg forstår ikke hvorfor du ikke vil prøve medisiner (antidepressiva) eller gruppetilbud/terapi, når du er syk. Begge deler hjelper veldig mange. Jeg har fått god hjelp av begge deler. Det er ikke noe  «hokus pokus» eller skummelt med verken medisiner eller gruppetilbud, og/men det er verdt et forsøk! 

Anonymkode: d1544...0d3

Skrevet

Det som hjalp meg, var å godta at jeg var deprimert.

Jeg prøvde i mange år å holde ballen under vann, aktivt jobbet med å bli kvitt depresjonen. Trente, var sosial, spiste bra, var ute i frisk luft en tur hver dag. Proppet full dagene med ting for å ikke kjenne på depresjonen. Og så sa kroppen stopp og gikk helt i bånn.

Og ja, det tok lang tid, men jeg lærte meg å leve med depresjonen. Lot den være der, uten å få ta for mye plass. La til en «ja, og hva så? Jeg skal ikke gjøre det uansett» når tankene om å skade meg selv (eller hakket værre) kom.

Enkelte tiltak måtte jo til, som å for eksempel IKKE begrave seg i trist musikk når det sto på som værst. Det var en av tingene jeg var fæl på. Begynte ting å kjennes vanskelig ut, var det bare å høre på enkelte sanger og så var det gjort..

Men som flere her har skrevet, medisin KAN hjelpe. Men man burde prøve å lære seg å jobbe MED depresjonen, ikke nødvendigvis så hardt MOT den.

Anonymkode: a00d2...b45

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nå er ikke jeg ts, men antidepressiva og benzodiazepiner har ikke hjulpet meg. Benzoer hjelper der og da, til man bare må ha høyere og høyere doser for at det skal fungere. Antidepressiva fungerer heller ikke for alle. 

Mange leger mener at det er et underforbruk av antidepressiva i Norge. TS bør forsøke det.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har det likt deg. Har prøvd å gjøre forskjellige ting, trene og har blitt medisinert, men livet gir ingen mening, og hver dag er bare et ork. Kunne vært nyttig å høre andre sine erfaringer.

Hva med å legge seg inn?

Skrevet
Gamer skrev (6 timer siden):

Hva med å legge seg inn?

Man kan vel ikke bare «legge seg inn»? Isåfall hvor og hvordan?

Anonymkode: e1d3d...f99

Skrevet

Finn ut hva i livet ditt som gjør deg deprimert. Og begynn der, hva kan du endre. Ikke vær redd for å dele med nære venner.

Anonymkode: 2258c...352

Skrevet

Kanskje vi som er skikkelig deprimerte rett og slett skulle tatt oss en ferie og bare slappet av et par uker i Syden, langt vekk fra alle forpliktelser og alt vi ikke orker

Anonymkode: 23075...1e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Finn ut hva i livet ditt som gjør deg deprimert. Og begynn der, hva kan du endre. Ikke vær redd for å dele med nære venner.

Anonymkode: 2258c...352

Jeg vet akkurat hva som gjør meg deprimert, og det er dessverre ingenting jeg får endret med det.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...