AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #1 Skrevet 26. september 2023 Jeg har gått på dagpenger i snart ett år og har ikke funnet noen jobber i mitt område som tilsvarer min utdanning. NAV har også vært ganske fraværende og har så vidt hatt kontakt med min veileder. Fikk jobbe en vakt hos en arbeidsplass med hjelp av NAV, men de trengte bare hjelp den ene dagen. Nå har veilederen tatt kontakt med meg på nytt med beskjed om at han har funnet en stilling som kan passe meg. Hvor god er disse jobbene som NAV skaffer egentlig og følger de opp slavisk? Anonymkode: f2797...33d
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #2 Skrevet 26. september 2023 Nav skaffer ikke jobb til deg. Du må søke på stillingen osv selv. Anonymkode: 2b612...c7c 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #3 Skrevet 26. september 2023 Jeg skjønner ikke helt spørsmålet. Hva legger du i "god" og hva slags oppfølging tenker du skal skje? Anonymkode: 1aad9...f14 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #4 Skrevet 26. september 2023 Går du på dagpenger, er du omtrent nødt til å si ja til hva som helst. Det er et av kriteriene for å motta dagpenger. Og man kan i hvert fall ikke vente på en jobb som passer det man er utdannet til. Og som noen sier her; Nav finner ikke jobber til deg. De gjorde det før, da det het Aetat. Anonymkode: 86ca3...e05
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #5 Skrevet 26. september 2023 Nav får innimellom direktesendte stillinger fra arbeidsgivere som da ønsker å få sendt over kandidater. Da matches CVen opp mot stillingen. Det er helt normale stillinger. Arbeidsgiver ønsker bare å gjøre det litt lettere for seg selv. Er ofte små bedrifter som gjør det slikt. Anonymkode: 97f74...53f
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #6 Skrevet 26. september 2023 Hva mener du med å følge opp slavisk? Skjønner ikke spørsmålet. Anonymkode: b038b...143
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #7 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): NAV har også vært ganske fraværende og har så vidt hatt kontakt med min veileder. Anonymkode: f2797...33d Det er du som har ansvar for å holde i gang dialogen med NAV. Du kan ikke bare sitte og vente på at de tar kontakt med deg. Du må søke på alt av jobber, uavhengig av kompetanse, utdanning og erfaring. Anonymkode: eda4a...450 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #8 Skrevet 26. september 2023 En jeg kjenner som gikk på NAV opplevde også noe lignende. Man fikk bare NAV-tiltak hvor man kunne arbeide i noen måneder, så lenge det var NAV som betalte lønnen deres. Arbeidsplassen hadde selvfølgelig null og niks "problemer" med å ha folk på NAV-tiltak er, men bare så lenge det var NAV som faktisk betalte lønnen deres. Men etter flere måneder påstod arbeidsplassen at man ikke var noen "god match" til deres bedrift, og NAV arrangerte etter hvert noen andre arbeidsplasser som nye tiltak. Litt over ett år seinere fikk denne personen faktisk tiltak på nøyaktig samme arbeidsplass som man hadde vært på tidligere. Dersom en person virkelig ikke hadde vært noen "god match" for deres arbeidsplass, så ville de selvfølgelig ikke vært positive til å ha denne personen gående der i en omgang til. I flere måneder hver gang. Men dettte gikk tydeligvis helt greit, i alle fall så lenge det var NAV som betalte lønnen. Men uten at de faktisk behøvde å gi en person fast annsettelse. Anonymkode: 213f2...8dd
Ezners Skrevet 26. september 2023 #9 Skrevet 26. september 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har gått på dagpenger i snart ett år og har ikke funnet noen jobber i mitt område som tilsvarer min utdanning. NAV har også vært ganske fraværende og har så vidt hatt kontakt med min veileder. Fikk jobbe en vakt hos en arbeidsplass med hjelp av NAV, men de trengte bare hjelp den ene dagen. Nå har veilederen tatt kontakt med meg på nytt med beskjed om at han har funnet en stilling som kan passe meg. Hvor god er disse jobbene som NAV skaffer egentlig og følger de opp slavisk? Anonymkode: f2797...33d Avhengig av hvor du befinner deg deg geografisk er alltid bemanningsbyrå å foretrekke i forhold til NAV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå