Gå til innhold

«Da går vi og ser på ringer» og da er vi liksom forlovet nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 hours ago, Flintis said:

Gå å se på ringer og finn noen dere liker. Også får du han til å spørre ordentlig før dere setter dem på. 

Blir det ikke litt kleint å insistere på han skal «spørre ordentlig» etter de har blitt enige om å gifte seg og tilmed har kjøpt ringer sammen? Altså, det er jo rent skuespill på kommando? 

Anonymkode: b28d7...173

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi gjorde det samme, men vi hadde en veldig romantisk kveld  da vi satte på ringene 💕

Anonymkode: 8a4ea...352

Dette høres ut som en fin løsning 💕

Anonymkode: c2dc8...487

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blir det ikke litt kleint å insistere på han skal «spørre ordentlig» etter de har blitt enige om å gifte seg og tilmed har kjøpt ringer sammen? Altså, det er jo rent skuespill på kommando? 

De har blitt enige om at det er lurt å være gift før en går videre med husskjøp ol. De har også blitt enige om å se på ringer som skal brukes for å markere avtalen om å gifte seg. Men de har ikke inngått avtalen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd ts, forstår du er skuffet. 

Nå er dere jo sammen, men selv om noen ønsker seg barn og ekteskap er det ikke bestandig de ser for seg det med nåværende partner, trist nok. Det er å hoppe over et viktig spørsmål, å bare si, skal vi se på ringer. Tenk å glemme å spørre om du vil gifte deg med han, forvirrende. Ser det har funket for mange, bra for dere, men ts har lov å føle det som hun gjør også. 

Snakk med han 😊 Kanskje blir det ikke som du håper, men å prate sammen øker sannsynligheten for at det blir bedre neste gang, litt hvertfall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboer skulle på ferie og en kveld før avreise så sa han plutselig: «kanskje vi kan se om vi finner noen fine ringer når vi er på tur». Jeg svarte noe så enkelt som at det hadde vært kjekt 😄 Det ble ingen ringer på ferien, men da vi kom hjem gikk vi på senteret og fant de ringene vi ville ha. Måtte bestilles og jeg hentet dem etter et par uker mens han var på jobbreise. Så satt vi dem på en helt vanlig torsdagskveld hjemme i leiligheten og skålte i kaffe 😄. Vips så var vi forlovet. 

Skal sies at vi er godt voksne, han er skilt med voksne barn og foreløpig ett barnebarn, jeg har aldri vært gift og har heller ingen egne barn. Han ønsker veldig sterkt å gifte seg med meg, mens jeg kunne levd med han resten av livet uten å gifte oss. Har aldri drømt om verken frieri ned på kne eller bryllupsfeiring. Kommer likevel til å gifte meg med han siden det betyr så mye for han (og barna hans som synes det er helt fantastisk at vi har forlovet oss og opplever at jeg nå er i familien for alltid). Har imidlertid sagt at det må bli en enkel feiring med nærmeste familie, noe som er helt fint for hans del. Han har hatt stort bryllup før og drømmer ikke om det igjen. Så jeg syntes det var helt topp å bli forlovet på denne måten, men folk er jo forskjellige. 

Anonymkode: b6fab...87b

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Flintis said:

De har blitt enige om at det er lurt å være gift før en går videre med husskjøp ol. De har også blitt enige om å se på ringer som skal brukes for å markere avtalen om å gifte seg. Men de har ikke inngått avtalen enda.

Herregud, det blir for dumt

Det blir som å si ja til at man går ut og kjøper inn til middag sammen, for så å bli prinsessefornærmet over man ikke er invitert ordentlig på middag. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Herregud, det blir for dumt

Det blir som å si ja til at man går ut og kjøper inn til middag sammen, for så å bli prinsessefornærmet over man ikke er invitert ordentlig på middag. 

Jeg registrerer en uenighet her. 

Jeg har også opplevd et par som var såkalt forlovet, men hadde ingen planer om å gifte seg. Da er de jo ikke forlovet.

Vi ser vel forskjellig på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er deg. Andre av oss ønsker det litt mer romantisk. Dette må jo ts formidle til sin kjæreste. Man er den man er. Det er ikke å være hjernevasket av film og tv å ha lyst på et friere som er litt mer seremonielt enn det som står skrevet i HI. Hvis man har respekt for hverandre, lytter man også til hverandres følelser - man bagetelliserer dem ikke.

Anonymkode: 845db...958

Hvorfor fremlegger du min mening som entall, mens den du fronter, plutselig er i flertall ("oss"....) ? Det er faktisk ikke sånn i dagens samfunn at moderne kvinner og menn absolutt skal ha den romantiske og oppblåste filmversjonen av frierier.

Mange synes det er helt greit å bare bli enige om det, og så gjennomføre det. Like gift blir man.

Anonymkode: fd0a5...330

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og gubben bare bestemte oss en dag for at vi kanskje skulle gifte oss i nærmeste fremtid. Giftet oss 1 år etterpå. Ikke noe frieri der og det gjør meg absolutt ingenting😅 Sikkert kjedelig hvis det er det man ønsker, men kanskje du skulle sagt det litt tydeligere at det var det du ønsket🤷‍♀️

Endret av bablemeg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor fremlegger du min mening som entall, mens den du fronter, plutselig er i flertall ("oss"....) ? Det er faktisk ikke sånn i dagens samfunn at moderne kvinner og menn absolutt skal ha den romantiske og oppblåste filmversjonen av frierier.

Mange synes det er helt greit å bare bli enige om det, og så gjennomføre det. Like gift blir man.

Anonymkode: fd0a5...330

I all verden. Dette er flisespikkere. Det var ikke ment sånn. Poenget er at det andre ønsker ikke er det samme som ts ønsker. Og det hjelper ikke at du med flere synes det er helt i orden, når ts ikke synes det er i orden. Da må hun snakke med sin kjæreste.

Anonymkode: 845db...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også at du må snakke med mannen din her. Hadde jeg vært han og du hadde fortalt meg at du ønsket at jeg skulle fri ordentlig,så hadde jeg gjort det helt uten å tenke. Men sånn dere har gjort det nå syntes jeg er helt perfekt. Enkelt og greit. Uten for mye dill dall og tøys. For det er jo bare symbolsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 26.9.2023 den 12.29):

Høres da kjempekoselig ut synes jeg da. Å gå på senteret og se på ringer sammen med den man elsker.

Anonymkode: 0b250...a1e

Haha, det var slik min mann og jeg gjorde det! Ikke akkurat en Hallmark-film, men vi har nå vært lykkelig gift i 10+ år 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt du blei skuffa ts. 

Anonymkode: dc94f...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 9/26/2023 at 12:56 PM, AnonymBruker said:

Haha, « jeg ønsker meg et frieri». Var vel ikke toppen av romanse det heller, men hvis en passer godt sammen og har samme syn på ting, burde egentlig ikke tankelesing være nødvendig. Jeg har bare blitt fridd til 2 ganger, så er ingen ekspert, men har aldri måttet be om det, eller gått på kjøpesenter og pekt på ringer. 

Anonymkode: 37858...4a3

Jeg er veldig lite opptatt av frieri. Det eneste jeg ikke hadde likt var om min kommende forlovede hadde erfaring med frieri fra før 😆

Anonymkode: f22d7...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig uromantisk ts. 
Han burde gjort mer ut av det. 

Anonymkode: dc94f...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han prøver å gjøre deg fornøyd, finne ut hva du liker. Når, hvilken, og hvordan vet du ikke.
Dere har jo blitt enig i rekkefølge, så ser ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...