Gå til innhold

«Da går vi og ser på ringer» og da er vi liksom forlovet nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboer og jeg hadde en kveld en samtale om dette med å være gift og etablert før huskjøp og barn og slik. Begge var enige at man ønsket å gifte seg før en slik økonomisk etablering. Så spurte han om vi skulle ta en tur på senteret for å se på ringer, og jeg svarte at det kunne vi godt. Og det var det liksom. Da skal vi gå og se på ringer sammen. Er vi liksom forlovet nå da?
Det var ikke helt dette jeg så for meg. Dersom dette er det hele så blir det veldig klinisk, praktisk og uromantisk syntes jeg… Sitter ikke igjen med noen god følelse😔

Anonymkode: ca751...002

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres da kjempekoselig ut synes jeg da. Å gå på senteret og se på ringer sammen med den man elsker.

Anonymkode: 0b250...a1e

• Liker 32
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik juridisk kontrakt er jo ganske klinisk, praktisk og uromantisk. Men det gjør alt så mye enklere om dere for eksempel har barn sammen og en av dere dør.

Anonymkode: 82ac8...b37

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sett for mange Disney filmer eller amerikanske romansefilmer. 

Det høres helt greit ut for min del. Trenger ikke filmversjonen med mann på kne som erklærer sin udødelige kjærlighet til meg og om jeg vil gjøre han den ære å bli hans kone, og at det vil gjøre ham til den lykkeligste mann i verden. Bare møl alt sammen.

Å gå og se på ringer sammen, og å kjøpe dem, er det samme som en forlovelse ja, og hadde vært helt greit for meg.

Anonymkode: fd0a5...330

• Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå å se på ringer og finn noen dere liker. Også får du han til å spørre ordentlig før dere setter dem på. 

Jeg regner med du har tenkt å svare ja.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (2 minutter siden):

Gå å se på ringer og finn noen dere liker. Også får du han til å spørre ordentlig før dere setter dem på. 

Jeg regner med du har tenkt å svare ja.

Lever TS (og du) i middelalderen?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du har sett for mange Disney filmer eller amerikanske romansefilmer. 

Det høres helt greit ut for min del. Trenger ikke filmversjonen med mann på kne som erklærer sin udødelige kjærlighet til meg og om jeg vil gjøre han den ære å bli hans kone, og at det vil gjøre ham til den lykkeligste mann i verden. Bare møl alt sammen.

Å gå og se på ringer sammen, og å kjøpe dem, er det samme som en forlovelse ja, og hadde vært helt greit for meg.

Anonymkode: fd0a5...330

Det er deg. Andre av oss ønsker det litt mer romantisk. Dette må jo ts formidle til sin kjæreste. Man er den man er. Det er ikke å være hjernevasket av film og tv å ha lyst på et friere som er litt mer seremonielt enn det som står skrevet i HI. Hvis man har respekt for hverandre, lytter man også til hverandres følelser - man bagetelliserer dem ikke.

Anonymkode: 845db...958

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Hvis du ønsker deg et frieri, må du nesten fortelle ham det. Han er ikke tankeleser.

Det viktigste er vel uansett å være gift, ikke frieriet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er deg. Andre av oss ønsker det litt mer romantisk. Dette må jo ts formidle til sin kjæreste. Man er den man er. Det er ikke å være hjernevasket av film og tv å ha lyst på et friere som er litt mer seremonielt enn det som står skrevet i HI. Hvis man har respekt for hverandre, lytter man også til hverandres følelser - man bagetelliserer dem ikke.

Anonymkode: 845db...958

Men da bør man jo finne seg en kjæreste med samme gammeldagse tilnærming til livet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Samboer og jeg hadde en kveld en samtale om dette med å være gift og etablert før huskjøp og barn og slik. Begge var enige at man ønsket å gifte seg før en slik økonomisk etablering. Så spurte han om vi skulle ta en tur på senteret for å se på ringer, og jeg svarte at det kunne vi godt. Og det var det liksom. Da skal vi gå og se på ringer sammen. Er vi liksom forlovet nå da?
Det var ikke helt dette jeg så for meg. Dersom dette er det hele så blir det veldig klinisk, praktisk og uromantisk syntes jeg… Sitter ikke igjen med noen god følelse😔

Du kan jo skaffe en ring og fri? 

Anonymkode: 35260...edd

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtalen på forhånd var jo veldig praktisk og uromantisk, så la du ikke litt opp til det? 
jeg hadde ikke forlovet meg på denne måten, men så hadde jeg jo ikke hatt den samtalen heller. De 2 gangene jeg har blitt fridd til var etter litt stille venting og håp, og stor glede da diamantringen og frieriene ble lagt frem. Folk har jo ulike formeninger om « Disney/ amerikansk» , og praktisk .. men det virker som du er et sted midt i mellom. 

Anonymkode: 37858...4a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha mer romantikk i det hele så må du jo nesten gi han beskjed om det da, er ikke verre en det. Han kan ikke lese tankene dine og dere har jo pratet om dette så han baserer seg jo på inntrykket han fikk da. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (8 minutter siden):

Hvis du ønsker deg et frieri, må du nesten fortelle ham det. Han er ikke tankeleser.

Det viktigste er vel uansett å være gift, ikke frieriet?

Haha, « jeg ønsker meg et frieri». Var vel ikke toppen av romanse det heller, men hvis en passer godt sammen og har samme syn på ting, burde egentlig ikke tankelesing være nødvendig. Jeg har bare blitt fridd til 2 ganger, så er ingen ekspert, men har aldri måttet be om det, eller gått på kjøpesenter og pekt på ringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var sånn cirka vi ble forlovet også. Satt i sofaen og snakket om fremtiden, og bare ble enige om å fortelle familiene våre vi var forlovet nå. Gikk å så på ringer sammen.

Anonymkode: d3651...368

• Liker 7
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke ringer engang, jeg sa til samboer en morgen mens vi lagde frokost at "skulle ikke vi gifta oss egentlig?" og han svarte "joo, skulle vel det?". Så ringte vi kirka og fant en dato, og det var det. Tenkte ikke over at vi var "forlova" før på kvelden da jeg fortalte det til en venninne jeg besøkte og hun bare "OMG ER DERE FORLOVA?!!! 😍😍". 

Vi har vært gift i 14 år nå, og har to barn. Veldig lykkelige og fortsatt forelska. Bryllupet var super low key Og kosta 30.000,- 🤷

Venninna mi hadde dødsromantisk filmfrieri og bryllup til 120.000,- og de skilte seg etter 3 år. 

Anonymkode: 1aed7...2bd

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha, « jeg ønsker meg et frieri». Var vel ikke toppen av romanse det heller, men hvis en passer godt sammen og har samme syn på ting, burde egentlig ikke tankelesing være nødvendig. Jeg har bare blitt fridd til 2 ganger, så er ingen ekspert, men har aldri måttet be om det, eller gått på kjøpesenter og pekt på ringer. 

Det er ikke alltid man vet hva partneren ønsker seg uten at han/hun sier det. Ofte tror vi automatisk at partneren er som oss selv. Kanskje tenker samboeren til TS at det ikke er så viktig med et frieri, og at ekteskap er noe man bare avtaler, og så regner han med at hun tenker det samme. Da må hun nesten formidle at hun har et annet ønske. Det gjelder for alle ting i et forhold. Kommunikasjon... Det som er selvsagt for den ene, trenger ikke være det for den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ble bare enige om at vi skulle gifte oss og da var det gjort unna tre måneder etterpå.

Anonymkode: ff7d4...74d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Vi gjorde det samme, men vi hadde en veldig romantisk kveld  da vi satte på ringene 💕

Anonymkode: 8a4ea...352

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Men da bør man jo finne seg en kjæreste med samme gammeldagse tilnærming til livet.

Så synd at det å gjøre fine gester for hverandre er blitt "gammeldags". I dag skal man være følelsesløse roboter som drifter Familien AS.

Anonymkode: 54f8f...25e

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store film romantikken finnes sjelden i virkeligheten. Det er selve ekteskapet, ikke bryllupet som er viktig.  Det praktiske og det romantiske trenger ikke være to separate ting heller.

Det er kan jo gjøres til noe fint og romantisk å finne ringer sammen. Velge innskrift osv. 

Du skal ha den ringen en stund, gjerne også som giftering hvis ikke dere vil ha to sett ringer. Så lurt at den både passer og at du liker den da 🤣

Dere kan jo feire forlovelse når dere setter på ringer.  Enten med stor fest eller bare dere, middag, hotell osv. 

Anonymkode: 0cc49...4e4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...