Gå til innhold

Angst av alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min narsissistiske eks straffet meg om jeg drakk alkohol for å ha det gøy. Etter jeg kom meg ut fra det traumatiske forholdet så klarer jeg ikke lenger ha det gøy med alkohol. Jeg har derfor kuttet det helt ut.

men jeg savner å ha det gøy med venner iblant å drikke og tulle sammen. Men nå kommer angsten over meg når jeg begynner å drikke, også kaster jeg opp.

Derfor unngår jeg å drikke alkohol i dag. Men er det mulig å trene meg på å klare det igjen? Slik at jeg kan drikke av og til med venner på fest og ha det gøy?

Tips til hvordan jeg kan føle meg trygg å drikke igjen?

Anonymkode: 1d41f...ed8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Psykolog, kanskje? Men finner du og vennene dine på andre gøye ting utenom festing? Eller er alkohol eneste løsningen for å ha det gøy med vennene dine?

Anonymkode: 1667c...917

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Psykolog, kanskje? Men finner du og vennene dine på andre gøye ting utenom festing? Eller er alkohol eneste løsningen for å ha det gøy med vennene dine?

Vi gjør andre ting også, men jeg ønsker å kunne ta meg en fest som før. Men når jeg begynner å drikke, da kommer den svarte tåken over meg. Savner å kjenne den gøye rusen og ta på jentemusikk og danse og tulle.

Skrevet

Gjør det samme (tulle, ha det gøy, danse osv) uten alkohol da. Hvis du ikke klarer det er jo det litt trist i grunn. 

Anonymkode: ea633...401

Skrevet

Ta ett glass noen dager hver uke hjemme.

Eksponeringsterapi må da fungere for det.

Anonymkode: b2b0d...ba2

• Liker 1
Skrevet

Gjør det samme (tulle, ha det gøy, danse osv) uten alkohol da. Hvis du ikke klarer det er jo det litt trist i grunn. 

Anonymkode: ea633...401

Det gjør vi også hele tiden. Men tråden handler ikle om å ha det gøy uten alkohol. Den handler om angst og alkohol. Da er det fint om du holder deg til tema.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ta ett glass noen dager hver uke hjemme.

Eksponeringsterapi må da fungere for det.

Anonymkode: b2b0d...ba2

Dette var veldig lurt. Jeg skal prøve å gjøre dette :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Psykolog, kanskje? 

Gå til psykolog for å kunne drikke alkohol igjen?

Nei, er det noe som er ok å ha angst for så er det alkohol. Bare å fortsette med det.

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Drikk med de rette folka . De som vil deg vil deg vel ❤ 

Angst forsvinner med brobrenning av giftige forhold. 

Anonymkode: fb4bb...9a1

Skrevet

Eksponeringsterapi for å få til å drikke alkohol er det verste jeg har hørt🙈 Lær deg istedet å ha det gøy på fest uten alkohol😉 Alkohol kan gi mer angst uansett.

Anonymkode: a1f56...076

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...