Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere. Jeg trenger skikkelig hjelp.

Vi er gift på 4 året, har ett barn. De siste årene har det blitt mye sykdom på oss alle fordi barnet går i bhg. Det jeg har lagt merke til er at mannen er veldig selektiv når han er syk. For eksempel så kan han dra på jobb, jobbe hele dagen, men når han kommer hjem ligger han på sofaen, helt slått ut. Kan ikke hjelpe til med noe. Middag, klesvask, husvask, handling, barnepass - alt faller på meg. Jeg er også syk, så det er begrenset hva jeg også orker.

Jeg har riktignok muligheten til å ha hjemmekontor, ikke han, men jeg føler at jeg har dobbelt skift. Jeg tok tempen hans i går kveld og det var på 38, så han er syk. Men hvordan orker han å være på jobb hele tiden da? For meg føles det ut som om han velger og vraker når han er sliten, og det er alltid her hjemme.

Hva gjør jeg?

Anonymkode: 5f43b...311

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kast han ut. Dette blir ikke bedre med årene. Latskap in the making.

Skrevet

Han er en pliktoppfyllende arbeidstaker. Jeg er også slik, presser meg på jobb selvom jeg er syk. Grunnen til det er fordi det ikke settes inn vikar for meg. Jeg er saksbehandler, og mine saker venter ikke, ingen andre overtar de. Så når jeg er borte, så hoper arbeidet seg opp, og jeg når ikke tidsfristene mine, hvilket gjør at jeg får avvik. 

det betyr ikke at jeg sluntrer unna hjemme, men jeg tar snarveier. Jeg velger enkle middager som Fjordland risgrøt tomatsuppe, Grandiosa eller ferdig fiskegrateng. Jeg velger snarveier med barna også, trenger de å dusje i dag, eller kan jeg bare vaske de med klut? Jeg gir de en iPad i sofaen mens jeg ligger inntil de og hviler. 

noen ganger er bare livet slik, og man må velge., og det er ikke alltid smart å velge bort jobben pga konsekvensene det kan få.

Anonymkode: 4e0fd...84c

• Liker 2
Skrevet

Han drar på jobb, bruker opp energien der, og når han kommer hjem er han utslått. Slik kunne jeg også gjøre det, klare å holde koken på jobb og når jeg endelig kom hjem var all lufta ute av ballongen. Hadde jeg så måttet gjøre ting hjemme hadde jeg ikke kommet meg på jobb dagen etter.

Er det slik det er for han eller er han litt sleip? Umulig å si. Spørs hvor hjelpsom han er når han ikke er syk.

Har han mulighet å være hjemme litt ekstra for ikke bruke seg helt opp på jobb slik at han kan  avlaste deg litt mer? Eller er jobbsituasjonen slik at det ikke lar seg gjøre mtp sykedager og slikt?

Anonymkode: feef1...b8b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

..Det jeg har lagt merke til er at mannen er veldig selektiv når han er syk. For eksempel så kan han dra på jobb, jobbe hele dagen, men når han kommer hjem ligger han på sofaen, helt slått ut. Kan ikke hjelpe til med noe. Middag, klesvask, husvask, handling, barnepass - alt faller på meg. Jeg er også syk, så det er begrenset hva jeg også orker.

Jeg har riktignok muligheten til å ha hjemmekontor, ikke han, men jeg føler at jeg har dobbelt skift. Jeg tok tempen hans i går kveld og det var på 38, så han er syk. Men hvordan orker han å være på jobb hele tiden da? For meg føles det ut som om han velger og vraker når han er sliten, og det er alltid her hjemme.

Hva gjør jeg?

Anonymkode: 5f43b...311

Du sier at han må ta ut sykemelding når han har feber så han kan passe seg selv + barn (sammen med deg). Og så lar dere husvaska stå, prioriterer ungene og bestiller take away. Han får si på jobb at han blir hjemme for å unngå å smitte dem (som også er sant). Og så får dere være hjemme med sykt barn annenhver gang. 

Anonymkode: ca39e...568

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...