AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #1 Skrevet 26. september 2023 Hei Jeg stresser litt med å komme meg tilbake inn igjen på boligmarkedet etter samlivsbrudd. Nå er det en høyaktuell bolig som har ligget ute en stund, men den er allerede satt ned 15% i pris. Jeg håper jeg kan profitere på situasjonen i boligmarkedet sånn som det er nå. Jeg er egentlig heldig med at inntekten min vil øke betraktelig de neste 3 årene. Derfor er jeg ikke redd for å gå inn i et kjøp og min helhetlige situasjon; som egentlig (praktisk, økonomisk, sosialt) tilsier at jeg burde kjøpe NÅ. Akkurat denne boligen jeg tenker på er perfekt for meg, men har mange TG2. Banken tar dessverre ikke med min framtidige inntektsøkning i beregningen av låneevne (vanskelig å dokumentere). Derfor er rammen min ytterligere 15% lavere enn taksten som boligen nå ligger ute for. Samtidig har jeg mulighet til å øke rammen bare i løpet av de neste 2-3 mnd blant annet grunnet bilsalg. Ville dere likevel gitt et bud innenfor låneramme nå, dvs betydelig under takst? Anonymkode: 144d6...4df
Schmuhu Skrevet 26. september 2023 #2 Skrevet 26. september 2023 Legg inn et bud du har råd til om du vil ha stedet. Utløser du en budrunde så er objektet tapt. Ellers så kan du treffe godt gitt at selger ikke har tid. Mulig de også avviser og ber om et høyere bud men da kan du bare være stille og følge med. Du overbyr ikke deg selv. Om ikke andre dukker opp, legger du etter to uker inn et nytt, lavere bud. Da kan du få selgerne til å gale. Samtidig kjøper du deg tid for å bestå en budrunde dersom den skulle oppstå senere. Lykke til med drømmen. Schmuhu
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #3 Skrevet 26. september 2023 Skal du makse deg på lån? Lurt Du kan jo bare klaske på et forbrukslån i samme slengen. Anonymkode: ca31a...077 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå