AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #1 Skrevet 26. september 2023 Er hverdagen din så tilrettelagt at du kan tenke på deg selv for å bli bedre, og ikke trenger å presse deg og ende opp med å kræsje fullstendig og bli liggende? Er medlem av en long covid fb gruppe her i Norge, og får inntrykk av at de fleste som er dårlige med utmattelse og div andre plager, selv kan styre hvordan de legger opp dagen for ikke å bli verre. Jeg har utmattelse og en alvorlig syk mann som gir meg mye stress, lite hvile og dårlig søvn, i tillegg til bonusbarn jeg må ta meg av når han ikke orker å være far. Nå ligger han på sykehuset og jeg må koordinere info og besøk mellom han og de, og jeg er helt kake nå. I tillegg har jeg en alvorlig skade i nakken/ryggen som gjør at jeg er avhengig av styrketrening for å holde meg noenlunde oppegående, men det kan jeg bare glemme nå fordi jeg bruker all energi på at mannen er syk og alt jeg må ordne. Jeg tenker på å flytte ut for å få tid til meg selv, men boligmarkedet er tøft og jeg tror ikke min mann klarer seg hjemme hvis jeg flytter ut for å bli bedre. En vanskelig situasjon å være syk i. Jeg får sikkert svar nå at det er bare å få hjemmesykepleie ol, men det er ikke så enkelt og lettvint har vi erfart. Anonymkode: ee6c5...6a8 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #2 Skrevet 26. september 2023 De som har små barn er gjerne i samme situasjon som deg med at de ikke kan kontrollere balansen mellom hvile og belastning selv. Dette er nøkkelen til bedring så du har en utfordring der. Du sier du vurderer å flytte fra mannen. Har dere problemer i forholdet eller er det for å slippe det praktiske? Hvis det gjelder det siste så tenker jeg at du trenger støtte til å sette grenser og avgrense hva du bør og hva du må. Har dere ekstern familie/ venner som kan bistå noe? Anonymkode: e851b...aa1 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #3 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De som har små barn er gjerne i samme situasjon som deg med at de ikke kan kontrollere balansen mellom hvile og belastning selv. Dette er nøkkelen til bedring så du har en utfordring der. Du sier du vurderer å flytte fra mannen. Har dere problemer i forholdet eller er det for å slippe det praktiske? Hvis det gjelder det siste så tenker jeg at du trenger støtte til å sette grenser og avgrense hva du bør og hva du må. Har dere ekstern familie/ venner som kan bistå noe? Anonymkode: e851b...aa1 Flytte ut for å bli særboer= bli bedre, for jeg blir bare verre av å bo i et stresset miljø med syk mann og kan ikke ta vare på meg selv slik ting er. Nå bor vi i en bygårdsleilighet og det blir tett når to syke går oppå hverandre. Jeg sliter meg ut ved å være den som skal ordne det meste, og i tillegg skal være sykepleier og psykolog her hjemme og ta meg av hans barn når de er her. Jeg har ikke familie her men han har en søster og hennes familie. Ts Anonymkode: ee6c5...6a8
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #4 Skrevet 26. september 2023 Alle stressende hverdager kan forandres. Anonymkode: 24bb9...599
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #5 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Alle stressende hverdager kan forandres. Anonymkode: 24bb9...599 Ikke så lett når man ikke kan kontrollere hva dagen bringer når det er alvorlig sykdom hos partner. Du vet ikke om du får sove hele natten uten å bli vekket 5 ganger på grunn av at han er dårlig, eller om han blir lagt inn på sykehus eller om du må ta deg av bonusbarna dine hele dagen fordi far ikke orker. Ts Anonymkode: ee6c5...6a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå