AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #1 Skrevet 26. september 2023 Noen her som har gått igjennom skygggearbeid til å kunne forsone seg med sin seksualitet og få til betre sex og samliv med partner? Anonymkode: 76746...4cf
Numii Skrevet 26. september 2023 #2 Skrevet 26. september 2023 Altså hva mener du med skyggearbeid? 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #3 Skrevet 26. september 2023 Numii skrev (2 timer siden): Altså hva mener du med skyggearbeid? noe i den dur. https://www.webpsykologen.no/artikler/hvordan-oppdage-sine-skyggesider/ Anonymkode: 76746...4cf
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #4 Skrevet 26. september 2023 Dritlei av trådstartere som hiver om seg med begreper som om alle skulle vite hva det innebærer. Nei, alle er ikke like interessert i å følge youtubere og bloggere som graver seg ned i alskens diagnoser, relasjonsteorier og andre psykologiske hypoteser med skrinn dokumentasjon. Det blir litt som å prate om en tredjeperson som om vi alle vet hvem Kjell er. Ikke prat om Kjell som om vi kjenner han. Gi oss et rimelig grunnlag for å kunne vurdere det du ønsker å få tilbakemelding på, i stedet for at lesere må google seg frem til den siste cray-cray-ideologien som verserer på nett om dagen. Anonymkode: 57672...14a 8 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #5 Skrevet 26. september 2023 Egentlig tror jeg mange av oss har noe å hente ved å tørre å stille spørsmål ved sider av oss selv som vi ikke liker eller er stolte av, enten det gjelder kropp, seksualitet, aggresjon eller andre følelser. Kanskje er det nettopp nødvendig for å unngå å overføre våre egne problemer og følelser på andre (og det er det jo en del av her på KG, synes jeg). Anonymkode: 42d69...69e 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #6 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dritlei av trådstartere som hiver om seg med begreper som om alle skulle vite hva det innebærer. Nei, alle er ikke like interessert i å følge youtubere og bloggere som graver seg ned i alskens diagnoser, relasjonsteorier og andre psykologiske hypoteser med skrinn dokumentasjon. Det blir litt som å prate om en tredjeperson som om vi alle vet hvem Kjell er. Ikke prat om Kjell som om vi kjenner han. Gi oss et rimelig grunnlag for å kunne vurdere det du ønsker å få tilbakemelding på, i stedet for at lesere må google seg frem til den siste cray-cray-ideologien som verserer på nett om dagen. Anonymkode: 57672...14a Enig, mangler bare at han bruker det engelske uttrykket shadow work, Anonymkode: 2af3d...397
Fioljenta Skrevet 26. september 2023 #7 Skrevet 26. september 2023 Jeg ser ikke på min seksualitet som noe som hører til i skyggene, så, nei. Men, jo, jeg tok litt tid før jeg klarte å innrømme for meg selv at jeg liker noen former for dominanslek. Det måtte jeg få ut av «skyggene» og inn i lyset for å akseptere. 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #8 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Enig, mangler bare at han bruker det engelske uttrykket shadow work, Anonymkode: 2af3d...397 Ganske tydelig at dere ikke har selvinnsikt nok til forstå såpass komplisert emne som dette. Pripne kjerringer som henger på seksualitet samtale forum, bare til å kverulere. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dritlei av trådstartere som hiver om seg med begreper som om alle skulle vite hva det innebærer. Nei, alle er ikke like interessert i å følge youtubere og bloggere som graver seg ned i alskens diagnoser, relasjonsteorier og andre psykologiske hypoteser med skrinn dokumentasjon. Det blir litt som å prate om en tredjeperson som om vi alle vet hvem Kjell er. Ikke prat om Kjell som om vi kjenner han. Gi oss et rimelig grunnlag for å kunne vurdere det du ønsker å få tilbakemelding på, i stedet for at lesere må google seg frem til den siste cray-cray-ideologien som verserer på nett om dagen. Anonymkode: 57672...14a Anonymkode: 76746...4cf
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #9 Skrevet 26. september 2023 Fioljenta skrev (6 minutter siden): Jeg ser ikke på min seksualitet som noe som hører til i skyggene, så, nei. Men, jo, jeg tok litt tid før jeg klarte å innrømme for meg selv at jeg liker noen former for dominanslek. Det måtte jeg få ut av «skyggene» og inn i lyset for å akseptere. Høres som du har gjort en del skyggearbeid, du. Kan du fortelle oss mer eller har du skrivet om lignes på nettstedet ditt? Anonymkode: 76746...4cf
umAxa Skrevet 26. september 2023 #10 Skrevet 26. september 2023 (endret) On 9/26/2023 at 1:09 PM, AnonymBruker said: Dritlei av trådstartere som hiver om seg med begreper som om alle skulle vite hva det innebærer. Nei, alle er ikke like interessert i å følge youtubere og bloggere som graver seg ned i alskens diagnoser, relasjonsteorier og andre psykologiske hypoteser med skrinn dokumentasjon. Det blir litt som å prate om en tredjeperson som om vi alle vet hvem Kjell er. Ikke prat om Kjell som om vi kjenner han. Gi oss et rimelig grunnlag for å kunne vurdere det du ønsker å få tilbakemelding på, i stedet for at lesere må google seg frem til den siste cray-cray-ideologien som verserer på nett om dagen. Anonymkode: 57672...14a Tja, korriger meg hvis jeg tar feil, men er ikke skyggearbeid bare et et alternativ navn på hva en f.eks terapeut ville gjort? Begge praksiser tilbyr et trygt rom med taushetsplikt med målsetting om å identifisere navn/symptom på en opplevelse, traume eller skam som sitter dypt inn i seg og gir det en stemme fremfor å fortrenge det. Eneste forskjellen er at den ene statlig og vitenskapelig støttet fra vesten, og den andre kommer fra en mer østlig rute 🤷♂️ Endret 27. september 2023 av umAxa 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #11 Skrevet 26. september 2023 umAxa skrev (1 time siden): Tja, korriger meg hvis jeg tar feil, men er ikke skygge arbeid bare et et alternativ navn på hva en f.eks terapeut ville gjort? Begge sesjoner har et trygg rom med taushetsplikt og setter jo et navn/symptom på en opplevelse, traume eller skam som sitter dypt inn i seg og gir det en stemme, slik at man ikke fortrenger det men heller kan leve (og kontrollere det). Eneste forskjellen er at den ene statlig og vitenskapelig støttet fra vesten, og den andre gikk en mer østlig rute 🤷♂️ Jeg skal ikke korrigere noen, da jeg ikke vet hva det er. Men takk for at du gjør trådstarters jobb og gir en liten introduksjon til hva dette handler om Anonymkode: 57672...14a
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #12 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg skal ikke korrigere noen, da jeg ikke vet hva det er. Men takk for at du gjør trådstarters jobb og gir en liten introduksjon til hva dette handler om Anonymkode: 57672...14a Spørsmålet var rettet til de som har innsett at de er ansvarlig for egen lykke og seksualitet. For eksempel hun @Fioljenta , hun kom med hint om hva dette handler om og kanskje gir hun oss mer godbiter angående dette 🤗 Anonymkode: 76746...4cf
Pippi Lotta Skrevet 26. september 2023 #13 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ganske tydelig at dere ikke har selvinnsikt nok til forstå såpass komplisert emne som dette. Pripne kjerringer som henger på seksualitet samtale forum, bare til å kverulere. Anonymkode: 76746...4cf Altså jeg mangler ikke selvinnsikt bare fordi jeg ikke forstår hva du mener med skyggearbeid. Forstår heller ikke hva man kan være pripne over i tråden. Det må være lov å spør hva tråden handler om! 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #14 Skrevet 26. september 2023 Pippi Lotta skrev (22 minutter siden): Altså jeg mangler ikke selvinnsikt bare fordi jeg ikke forstår hva du mener med skyggearbeid. Forstår heller ikke hva man kan være pripne over i tråden. Det må være lov å spør hva tråden handler om! Disse to var ikke interessert i å vite hva tråden handlet om. De var kun ute etter å kverulere. Anonymkode: 76746...4cf
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #15 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Disse to var ikke interessert i å vite hva tråden handlet om. De var kun ute etter å kverulere. Anonymkode: 76746...4cf Jeg oppfordret deg til følgende:"Gi oss et rimelig grunnlag for å kunne vurdere det du ønsker å få tilbakemelding på, i stedet for at lesere må google seg frem til den siste cray-cray-ideologien som verserer på nett om dagen." Du kunne jo fulgt opp den anmodningen om du var mer interessert i å få svar på spørsmålet ditt. Anonymkode: 57672...14a
Doolittle Skrevet 27. september 2023 #16 Skrevet 27. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ganske tydelig at dere ikke har selvinnsikt nok til forstå såpass komplisert emne som dette. Pripne kjerringer som henger på seksualitet samtale forum, bare til å kverulere. Åååå, ble ingen imponert av det flotte vanskelige ordet ditt? Daakar. Endret 27. september 2023 av Doolittle Kan jo ikke la anlendingen til denne GIF'en gå fra meg.
Fioljenta Skrevet 27. september 2023 #17 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Høres som du har gjort en del skyggearbeid, du. Kan du fortelle oss mer eller har du skrivet om lignes på nettstedet ditt? Anonymkode: 76746...4cf Vet ikke om jeg vil kalle det skyggearbeid (jeg kjenner ikke det begrepet), men, ja, det står en del på nettstedet mitt. ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå