Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen av dere komme med tips til hva jeg skal ha på meg i et 40-års lag til en svigerinne? Festen er om et par uker og skal være på "et lokale på bygda" så ballkjolen kan være hjemme, men jeg regner med at de fleste kommer til å pynte seg (at menn stiller i dress og damene i kjole/skjørt/buksedress).

Jeg har en dress jeg ennå ikke har brukt som jeg vurderer å ta, bare jeg finner en ålreit topp til. Noen med forslag til topp? Dressen er i litt tungt stoff med innsvinget jakke. Den er lysgrå (egentlig smårutet i svart/hvitt, men rutene er mikroskopiske).

Jeg er liten og tynn, med mørkeblondt hår. Har ingen spesielle favorittfarger, og har ingen farger jeg kler spesielt godt eller dårlig. Det vil si at de fleste farger passer ganske greit. ;)

Hilsen Lille meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på en tilstelning en gang hvor jeg hadde på en svart, figursydd (trang...) dress. Hadde ingen topp, bare et laaangt, rødt Pilgrimsmykke (rakk helt til navlen, nesten som en slips). Stilig!!! Forutsetter imidlertig at utringningen på jakka ikke tar helt av, for å si det sånn... ;)

Ellers sier du at dressen er i et ganske "tungt" stoff. Ville nok prøvd en topp i silke eller et eller annet "blankt", lett stoff. Gjerne noe stilig mønster, eller litt(!) paljetter. Får da en fin kontrast til dressen. Ikke bruk flate sko, men bruk en eller annen form for hæler, f.eks pumps med rund tupp og litt hæler. Gjerne i samme fargen som toppen du velger ut, evt. sminke, osv. Svart er også fint, men veldig vanlig.

Lykke til!!

Skrevet

Takk for tips! Jeg får prøve dressen min litt nøyere, men jeg tviler på at jeg kan gå uten topp. Har ikke kropp (les frontparti) til det. ;) Men jeg ser jo at det er stilig på dem det passer på.

Eller så kjøpte jeg et litt morsomt svart skjørt i går (i organza e.l.), men jeg mangler fortsatt en topp. Skjørtet var såpass detaljert at det krever en ganske enkel topp.

Er det noen som har forslag til butikker med godt utvalg i overdeler/topper? Helst ikke H&M for jeg blir så matt av å lete der selv om de sikkert har mye fint. I Oslo/Akershus.

Hilsen Lille meg

Skrevet
Er det noen som har forslag til butikker med godt utvalg i overdeler/topper? Helst ikke H&M for jeg blir så matt av å lete der selv om de sikkert har mye fint. I Oslo/Akershus.

Er det ingen som har tips til butikker med ålreite topper?

Hilsen Lille meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...