Gå til innhold

Har sletta facebook og blir kalt rar og sær!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg orka ikke fb lengere. Det holder med Instagram og snapchat for meg. Jeg har barn på skolen og må følge med på klassegrupper og div, men det gjør min mann istedet. Nå fpr jeg høre at jeg er så rar. Kun fått negativ respons når jeg forteller at jeg har sletta meg. Ikke en eneste positiv kommentar. Eller kanskje  bortsett fra én som sa "det høres deilig ut, men man kan jo ikke bare slette seg"  Er jeg så jævla rar??? 😅 Er ikke facebook litt på vei ut?  Værtfall hos ungdommen... Jeg ble iallefall veldig lei.

Anonymkode: 15104...1e4

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste jeg bruker Facebook til nå er enkelte grupper som jeg liker å følge og grupper for jobb/aktiviteter osv. Facebook sine «glansdager» er nok over. Jeg liker også å følge bedrifter for gode tilbud osv. 

Hadde det ikke vært for gruppene hadde jeg nok gjort det samme som deg TS. Jeg syntes ikke du er rar :)

Jeg bruker også Instagram mest, Snapchat derimot har jeg aldri klart å lære meg 😅

• Liker 5
Skrevet

Jeg er også rar, jeg kuttet ut Facebook for mange år siden. Ble drittlei all fasaden og «se-hvor-perfekt-liv-jeg-har» der inne. Har ikke snap heller, har kun en anonym instagramkonto om hobbyen min, men bruker den nesten aldri. 

• Liker 5
Skrevet

Nei, du er ikke rar. Du tenker selv. :klappe: 🍰     Jeg er heller ikke der. :) 

• Liker 10
Skrevet

Jeg har aldri hatt Facebook, og har alltid fått høre hvor rar jeg er på grunn av det. 

Anonymkode: cc621...765

• Liker 4
Skrevet

Ja, det er rart. Du trenger ikke å være særlig aktiv. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg  gjorde det samme. Var i samme situasjon som deg og slettet det da jeg fikk nok. Dessverre så foregår så mye via Facebook til barnet, så mannen måtte holde seg informert. Vi skulle ønske vi begge kunne ha slettet det. Er så trist at alt er avhenging av at det skal foregå digitalt for tiden. Skulle gjerne ha kuttet ut tlf og skaffet en som Dora f.eks. Men må nok vente til jeg ikke trenger å følge opp alt med jobb og barn.

ble kalt sikkelig sær jeg også. Virker ikke som om folk forstår at livet skjer utenom tlf og ikke på den. Trist syns jeg.

Anonymkode: a8545...d98

• Liker 6
Skrevet
norw skrev (6 minutter siden):

Ja, det er rart. Du trenger ikke å være særlig aktiv. 

Hva er poenget da? Man har telefon om noen må snakkes med. :) 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Haha. Det samme skjedde her😅 Jeg slettet både Facebook og Instagram. Vennene mine syns jeg var rar. For min egen del har jeg aldri hatt det bedre😂

Anonymkode: 297e8...2b0

• Liker 4
Skrevet
18 minutter siden, jukkapalme said:

Jeg er også rar, jeg kuttet ut Facebook for mange år siden. Ble drittlei all fasaden og «se-hvor-perfekt-liv-jeg-har» der inne. Har ikke snap heller, har kun en anonym instagramkonto om hobbyen min, men bruker den nesten aldri. 

Enig.  Selv bruker jeg kun Messenger-appen på Facebook. 

Skrevet

Folk har forskjellige meninger. Og det er helt greit. Du kan ikke tilfredsstille alle. Du gjør det som er riktig for deg.

Anonymkode: a4ff9...561

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Holde seg litt oppdatert.

• Nyttig 1
Skrevet

Tror ikke jeg har vært innlogget på Facebook på et par år. Og har heller ikke snap og instagram. Jeg er så gammeldags at jeg kun kommuniserer via sms og telefon. Deilig! 

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror ikke Facebook er på vei ut, men måten det blir brukt på endres. Jeg kunne ikke slettet Facebook fordi det er litt en fellesarena for informasjon i grupper for jobb, nabolag, ungenes akvitviter osv og også eventer som vinkvelder og fester med venner. profilen / veggen er ganske annerledes enn for 15 år siden da, lite aktivitet. 
tja, søsteren min slettet fb, og det ble jo litt jobb for andre da, og måtte sende henne egen informasjon fordi hun ikke fikk med fellesinfo, så hun innså selv at det ble sært og opprettet ny uten gamle partybilder og venner fra ungdomsskolen. Om det blir rart/ sært for deg kommer litt an på behovet og hva du legger av ekstrajobb på andre. 

Anonymkode: 75b64...f37

Skrevet

Jeg synes også du er rar som melder deg ut av foreldregruppa. Og rar som forventer trampeklapp fra omverdenen for et valg du har tatt. Blir litt som hvis ei venninne forteller at hun vil være veganer: «Okay? Fint for deg, sikkert?»

Anonymkode: a7391...1df

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Og ringe rundt til 30 stykker for og gi beskjed om noe som kunne blitt skrevet på 5 minutter i fellesmelding på fb? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
norw skrev (13 minutter siden):

På hva da? Andres såkalte perfekte liv? At Gudrun fra B-klassen har kjøpt ny sofa til 98.000? 

Anonymkode: c9180...493

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

På hva da? Andres såkalte perfekte liv? At Gudrun fra B-klassen har kjøpt ny sofa til 98.000? 

Eller at folk gifter seg, flytter, får seg ny jobb etc.

• Liker 1
Skrevet (endret)
norw skrev (29 minutter siden):

Jeg vet at det finnes forskjellige lag når det gjelder bruken av FB og noe er seriøst å holde seg oppdatert om, greit nok, men veldig mange snakker bare tull (d.v.s. de har egentlig ingenting å si, men føler visst at de må det åkke som) og legger ut bilder av hunden, ungen, hytta og nokså like selfier i fleng, hvor alle "vennene"  velter inn og skal fortelle hvor fint og flott de syns alt ser ut. Spesielt er det hjerter og uendeligheter av fina, pena, søta, vakre deg, fine deg, søte flotte pene deg og jeg kjenner meg hensatt til midt i en opplesning om "eventyret om pannekaka", for der var det også floskler i lange baner. 

Mange er der for å si det samme som vennene i gjengen. Rammer, tekst, flagg og faner må has rundt bildet, så hele verden kan se om vi er politisk korrekt for eller imot de rette tingene...og jeg syns det blir ultratåpelig at voksne mennesker holder på slik ennå. Noen leder an og andre vil helst bli ledet, for ellers vet de ikke helt hva de skal stå for...kan det virke som.

Jeg har hele FB langt oppi halsen. Et blankpusset utstillingsmonter for mange, uten egentlig å ha stort å skryte av. Hvis det skjer noe i livet deres, må vi egentlig vite om det øyeblikkelig, eller kan vi vente til neste gang vi sees?
Å ha profiler for venner og familie er greit, men å ha alt helt åpent så hvem som helst skal kunne følge bilder av privatlivets  badende, nakne unger og samtaler i full offentlighet om/med andre som de ikke kjenner, det liker ikke jeg. En kikkermentalitet er utbredt og folk legger selv alt til rette helt frivillig.

Nix, den plassen skal jeg aldri ha. Jeg får nyheter i avisa og har telefon, så jeg klarer meg greit på gammelmåten. :) 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Og ringe rundt til 30 stykker for og gi beskjed om noe som kunne blitt skrevet på 5 minutter i fellesmelding på fb? 

Hvor ofte trenger man det? Jeg har aldri gjort det noen gang. :klo: 
Jeg ser forskjellen på folk som faktisk trenger den hjelpen, for de er f.eks. kordirigenter eller reiseledere, men de aller fleste av oss vanlige folk opererer vel ikke med hurtigmeldinger til tretti personer av gangen? Det finnes massevis av folk som aldri hadde hatt bruk for FB, men de har det fordi alle de andre visstnok har det. Jeg har selv blitt mast veldig på i starten, men jeg sa neitakk og kommer aldri til å ombestemme meg. 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
norw skrev (37 minutter siden):

Eller at folk gifter seg, flytter, får seg ny jobb etc.

Men hva er interessant med at folk man ikke har sett på 20 år gifter seg, flytter eller får ny jobb? Om familie eller venner gjør det får man jo vite det uansett. Jeg var aktiv på Facebook fra 2007-2011 ca og fikk ny jobb i 2008 og flyttet i 2009, men jeg delte det ikke på Facebook. Hvorfor skulle jeg det? 

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...