Gå til innhold

Mat 1-åring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange måltider spiser deres barn? Har en på 1 år som spiser frokost, lunsj og frukt/mellommåltid i barnehagen, kanskje noe snacks når vi kommer hjem og deretter middag rundt 17.00. Vi rekker da ikke noe kveldsmat før legging. Er det for lite? Skjønner ikke helt hvordan vi skal få klemt inn enda et måltid. Hun er veldig sliten etter barnehagen og vi sliter med å holde henne våken frem til en fornuftig leggetid. 

Anonymkode: e2558...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres da bra ut det. Har du en grunn til å bli bekymret? Vokser hun som normalt? Viser hun tegn til sult? 

Anonymkode: 5bf86...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost ca 07.30/08.00, første måltid i barnehagen ca 10.30, andre måltid i barnehagen ca 14, middag ca 17/17.30. Hun legges rundt 18/18.30, og spiser dermed heller ikke kveldsmat. 

Anonymkode: 1fa8d...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to spiser ofte ikke kveldsmat. Ofte spiser vi middag i 1730/18-tiden, og de legger seg rundt 19/1930. Kommer da an på hvor mye de spiser til middag, men veldig ofte er de ikke sultne før de legger seg. Med sen middag trenger man ikke alltid kveldsmat, jeg spiser jo ikke noe selv før rundt 20/2030, er ikke sulten før det. 

Anonymkode: 8b4d8...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme for min ettåring, bortsett fra at måltid nr. 2 i barnehagen er mer enn bare frukt. 

Det hender at vi, dersom barnet spiser lite til middag, tilbyr et lite ekstra måltid helt på tampen til leggetid, men er snakk om maks noen biter, barnet er sjeldent sulten rett før leggetid. 

Synes det virker som om hun har det fint, og hun følger kurven på vekt.

Av erfaring med eldre søsken vet jeg at de små bitene før kvelds ofte blir til et større måltid når de blir litt større, mer aktive på dagtid og ikke blir like tidlig trøtt. 

Anonymkode: 91471...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har flyttet middag til ca 18-18.30, det funker best for oss. Middag blir kveldsmat. 
Frokost kl 8, lunsj og 14-måltid i barnehagen, evt litt frukt/grønnsaker hjemme kl 16-17, så middag rundt kl 18. Så fire måltider, og evt et mellommåltid før middag. 
11 mnd, 2 år og 4 år. 

Anonymkode: 06704...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske likt her, frokost hjemme, lunch og ettermiddagsmat i bhg, kanskje en banan eller noe på vei hjem eller når vi kommer hjem, middag, leggetid. 

1,5 år. 

Anonymkode: 150ee...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her med toåringen :) hvis han spiser veldig lite til middag får han seg en brødskive, smoothie, yoghurt etc. rett før sengetid :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost hjemme, lunsj og 14-måltid i barnehagen. Middag ca kl 18. Kanskje litt frukt/grønnsaker rundt kl 16, men pleier ikke å gi mye snacks.

Ingen av barnehagebarna spiser kveldsmat her i huset, går fint det :)

Anonymkode: 3fefc...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 3 nå, men har spist ca de samme måltidene siden han var 1.

Frokost 0800/0830: av og til (vi tilbyr alltid men ikke alltid han vil spise). Om han ikke spiser frokost hjemme, så tilbyr de i bhg men det er ikke alltid han vil spise da heller.

Lunsj: i bhg kl 11/1130. 

Frukt/brød måltid i bhg: 1400/1430

Middag/Kvelds hjemme: kl 1730/1800 ca

Han sover mellom 20 - 0800 som regel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...