Leo Skrevet 23. januar 2006 #1 Skrevet 23. januar 2006 Vi har rammemadrasser med 8 cm. tykk overmadrass. På lakenfronten har jeg forsøkt litt forskjellige løsninger uten å bli helt fornøyd. Jeg har forsøkt med kappelaken rundt selve madrassen og et vanlig laken strukket rundt og under overmadrassen. Ulempen med den løsningen er at det øverste lakenet løsner og krøller seg i løpet av natten. I det siste har jeg derfor brukt formsydde laken fra IKEA. Det sitter for så vidt greit på, men siden madrassen m/overmadrass er tykkere enn dette lakenet egentlig er beregnet for, blir den nederste delen av madrassene eksponert for skitt og støv. Det sitter heller ikke så godt som jeg skulle ønske. Nå har jeg sett at bl.a. Turiform har formsydde laken som kun er beregnet til bruk på overmadrassen. Det hadde vært ideelt sammen med f.eks. et kappelaken. Det jeg lurer på er egentlig om noen har prøvd disse eller tilsvarende og kan fortelle meg om de sitter godt eller ikke. Hører også gjerne fra dere som har andre gode løsninger på laken på overmadrass. Jeg får nemlig "hetta" av krøllete laken ... På forhånd takk.
Gjest HB Skrevet 23. januar 2006 #2 Skrevet 23. januar 2006 Har ingen erfaring med Turiform sine laken, men vi bruker kappelaken på rammemadrassen og strekklaken (slike med strikk) på overmadrassen. Vi har riktignok ikke så tykk overmadrass som dere, men det finnes jo laken som er 215x220(?) som bør gå godt rundt madrassen deres. Våre laken er i jersey, så de blir jo litt krøllete i løpet av natten, men holder seg på plass. Vi har også hatt et laken i bomull med strikk oppe og nede som satt litt bedre. Vi har også et stort, "vanlig" laken. Det festes med spesielle "bukseseler" under madrassen for å ligge på plass. Hilsen Lille meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå