AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #1 Del Skrevet 26. september 2023 Jeg sliter med søvn og bruker tidvis innsovningstabeletter, der Imovane alltid har vært en god medisin for meg. Imovane er nå faset ut til fordel for Zopitin. Begge har Zopiclone som virkestoff men den nye medisinen fungerer mye dårligere på meg? Jeg sovner av Zopitin, men sover bare noen timer og har bivirkninger som kraftig angst og kvalme dagen etter. Aldri opplevd slike problemer med Imovane. Noen som vet om der fins andre alternativer som er bedre? Sliter med innsovning, samt tidlig oppvåkning. Anonymkode: 684bf...5bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #2 Del Skrevet 26. september 2023 Dette er synonym og skal gi samme effekt. Mulig du var vært redd for mindre effekt siden imovane fases ut? Og derfor sovet dårligere og fått angst. Anonymkode: 49cef...220 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #3 Del Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Dette er synonym og skal gi samme effekt. Mulig du var vært redd for mindre effekt siden imovane fases ut? Og derfor sovet dårligere og fått angst. Anonymkode: 49cef...220 Nei, jeg trodde det var samme skiten, jeg. Men det virker ikke likt på meg! Ts Anonymkode: 684bf...5bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Livili Skrevet 26. september 2023 #4 Del Skrevet 26. september 2023 Imovane og zopitin er samme og de fungerer ikke mer enn 2 timer på meg, hvis de fungerer da er t max oppnåd og virkningen på vei ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 26. september 2023 #5 Del Skrevet 26. september 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Dette er synonym og skal gi samme effekt. Mulig du var vært redd for mindre effekt siden imovane fases ut? Og derfor sovet dårligere og fått angst. Anonymkode: 49cef...220 At dem er tilsvarende betyr ikke at dem er like. Det betyr bare at virkestoffet er likt, hjelpe stoffene kan være hva som helst. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #6 Del Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg sliter med søvn og bruker tidvis innsovningstabeletter, der Imovane alltid har vært en god medisin for meg. Imovane er nå faset ut til fordel for Zopitin. Begge har Zopiclone som virkestoff men den nye medisinen fungerer mye dårligere på meg? Jeg sovner av Zopitin, men sover bare noen timer og har bivirkninger som kraftig angst og kvalme dagen etter. Aldri opplevd slike problemer med Imovane. Noen som vet om der fins andre alternativer som er bedre? Sliter med innsovning, samt tidlig oppvåkning. Anonymkode: 684bf...5bb Bare be om imovane da, det er ditt valg. Selv om det sitter mest i hodet. Zopiclone er en drittmedisin uansett, falsk søvn.... Få deg litt frisk luft og slit deg fysisk ut på dagtid. Anonymkode: 4f1bb...03e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #7 Del Skrevet 26. september 2023 Det er ikke alltid at kopipreparater virker likt, nei. Anonymkode: e50e3...def 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #8 Del Skrevet 26. september 2023 Det er jo ganske kjent at effekten av virkestoffet avtar etter en stund i bruk og da, så kan jo være at du ikke har den effekten lenger. Anonymkode: d965a...837 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #9 Del Skrevet 26. september 2023 Det kan og hende at du har det litt dårligere nå og at du derfor får dårligere effekt. At økt angst bryter gjennom og gjør at du våkner. Det kan gå seg til. Anonymkode: 15749...f7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #10 Del Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bare be om imovane da, det er ditt valg. Selv om det sitter mest i hodet. Zopiclone er en drittmedisin uansett, falsk søvn.... Få deg litt frisk luft og slit deg fysisk ut på dagtid. Anonymkode: 4f1bb...03e Har du tungt for det? Imovane går ikke an å få lenger. Jeg får ellers store mengder frisk luft og fysisk aktivitet, daglig, så bedre å holde kjeft når man kun har pisspreik å komme med. Ts Anonymkode: 684bf...5bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #11 Del Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Har du tungt for det? Imovane går ikke an å få lenger. Jeg får ellers store mengder frisk luft og fysisk aktivitet, daglig, så bedre å holde kjeft når man kun har pisspreik å komme med. Ts Anonymkode: 684bf...5bb Men du kan ikke stå på sovemedisin resten av livet. Det mister effekt. Det beste er å bruke i perioder hvor du sover dårlig. Eller ta en pille innimellom, feks et par dager i uken. Hvis du får angst er det kanskje andre medisiner du bør ta. Også bør du få hjelp til behandling. Alt for mange tenker medisin er løsningen, men medisiner dekker bare over problemet til de ikke har effekt lengre. Anonymkode: 49cef...220 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #12 Del Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men du kan ikke stå på sovemedisin resten av livet. Det mister effekt. Det beste er å bruke i perioder hvor du sover dårlig. Eller ta en pille innimellom, feks et par dager i uken. Hvis du får angst er det kanskje andre medisiner du bør ta. Også bør du få hjelp til behandling. Alt for mange tenker medisin er løsningen, men medisiner dekker bare over problemet til de ikke har effekt lengre. Anonymkode: 49cef...220 Noen av oss har faktisk prøvd alt over flere år, og medisiner er nå eneste vei til god søvn noen dager pr uke. For min del er det utopi med søvn hver natt. Men ja, man tar ikke slike medisiner hver natt. Anonymkode: 3ccbe...4a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #13 Del Skrevet 26. september 2023 Jeg foretrekker Stilnoct. Ingen vond smak neste dag. Anonymkode: d1d83...912 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #14 Del Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har du tungt for det? Imovane går ikke an å få lenger. Jeg får ellers store mengder frisk luft og fysisk aktivitet, daglig, så bedre å holde kjeft når man kun har pisspreik å komme med. Ts Anonymkode: 684bf...5bb Nope, vet veldig godt at den er mulig å få tak i. Da har du nok ikke undersøkt godt nok. Its back. Anonymkode: 4f1bb...03e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå